Ik heb vorige week op marktplaats een Kenwood autoradio gekocht met een automatisch draaibaar front. Deze had een jaar op zolder gelegen. Nadat ik hem heb geinstalleerd ging hij na het contact om te draaien alleen maar open. Als ik het contact uitzet ging hij niet dicht. Ook ging het licht van de display en de knoppen niet aan. Toen er weer mee aan de slag wilde bleek hij open en dicht te gaan en het display gaf een heel zwak schijnsel. Een dag later kregen de knoppen zelfs licht (gaat later weer spontaan uit).
.
Heeft iemand een idee wat dit is? Het lijkt net of er een batterij inzit die iets wordt opgeladen oid naarmate de radio langer aangesloten zit. Ik heb hem opgengeschroeft en het enig vreemde dat ik zie is een cilindertje (volgens mij een condensator) waarop staat 16 V 3900uF. Deze zit met een soort witte harde pastij / lijm aan de printplaat vast.
.
Heeft iemand een idee wat dit is? Het lijkt net of er een batterij inzit die iets wordt opgeladen oid naarmate de radio langer aangesloten zit. Ik heb hem opgengeschroeft en het enig vreemde dat ik zie is een cilindertje (volgens mij een condensator) waarop staat 16 V 3900uF. Deze zit met een soort witte harde pastij / lijm aan de printplaat vast.