Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kenwood autoradio doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week op marktplaats een Kenwood autoradio gekocht met een automatisch draaibaar front. Deze had een jaar op zolder gelegen. Nadat ik hem heb geinstalleerd ging hij na het contact om te draaien alleen maar open. Als ik het contact uitzet ging hij niet dicht. Ook ging het licht van de display en de knoppen niet aan. Toen er weer mee aan de slag wilde bleek hij open en dicht te gaan en het display gaf een heel zwak schijnsel. Een dag later kregen de knoppen zelfs licht (gaat later weer spontaan uit).
.
Heeft iemand een idee wat dit is? Het lijkt net of er een batterij inzit die iets wordt opgeladen oid naarmate de radio langer aangesloten zit. Ik heb hem opgengeschroeft en het enig vreemde dat ik zie is een cilindertje (volgens mij een condensator) waarop staat 16 V 3900uF. Deze zit met een soort witte harde pastij / lijm aan de printplaat vast.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ik vermoed dat je je spanningslijnen verkeerd aangesloten zijn, een autoradio heeft over het algemeen 2 spanningdraden. Een voor continue en 1 voor schakelspanning.
Redelijke kans dat deze verkeerom zitten/1 los hangt.

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Das idd een condensator, maar waarschijnlijk niet het probleem.

Bij Kenwoods Mask systemen (draaibaar front) gaan vaak de flatcables van de unit zelf naar de front vaak kapot.
Hierdoor wil het toestel vaak niet draaien en geen functies hebben, echter is het mogelijk dat de cable af en toe toch een connectie maakt en daardoor miss licht zal werken.

Kan gerepareerd worden door enkel die cable te vervangen, zijn echter nogal prijzig dus reken op een prijsje van ongeveer 80-90 euro als je hem laat repareren.(is het wel waard vindt ik persoonlijk (als je een goede versie hebt :P) aangezien je geen gekloot hebt met het front eruit en erin doen en als hij gestolen wordt kan diegene er niks mee aangezien hij de maskkey niet heeft (of hij moet dat uit de eeprom halen :P))