PC naar TV (15 Meter)

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 06:53
Ik ben van plan om mijn computer op mijn TV aan te sluiten.

Ik heb:
- een ATI HD 4670 (2x DVI en 1x S-video)
- een Philips 32" HD Ready (1080i) TV

Nu moet ik een afstand van 15 meter overbruggen dus ik denk dat een HDMI kabel afvalt (heb geen zin om meer dan 75 euro te betalen)

Ik verwacht dat de kwaliteit gewoon goed is (het hoeft niet per sé 1080i te zijn) 567P zou echter wel mooi zijn (ik geloof dat dat de maximale scart resolutie is voor PAL)

Ik zat zelf te denken aan het volgende:
- DVI --> Scart (is dit mogelijk?)
Wat voor resolutie ondersteund dit maximaal?
- DVI --> HDMI (beste optie, alleen ik weet niet of de 15M afstand overbrugt kan worden ivm signaalverlies)
Max resolutie 1080i (best kwaliteit mogelijk)
- S-Video naar S-Video
Wat is hier de max resolutie van? gaat dit er redelijk uitzien op mijn TV?
- DVI naar Component (met een verdeelkastje ivm xbox360 op component)
Wat is de maximale lengte zonder signaalverlies voor component??? Is hier langere afstanden als HDMI mee te bereiken?

Wie heeft er nog goeie suggesties of wat is de beste oplossing in mijn geval? Ik wil maximaal 75 euro uitgeven...

Verwijderd

Een HDMI kabel van 15 meter hoeft bij lange na geen 75,- te kosten en is je beste keus.

15 meter HDMI: € 33.50
20 meter HDMI: € 49,-
http://www.cdrwinkel.com

Iets anders zal niet veel in prijs schelen maar wel in kwaliteit.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:47:
Een HDMI kabel van 15 meter hoeft bij lange na geen 75,- te kosten en is je beste keus.

15 meter HDMI: € 33.50
20 meter HDMI: € 49,-
http://www.cdrwinkel.com

Iets anders zal niet veel in prijs schelen maar wel in kwaliteit.
Je bedoelt waarschijnlijk niet veel in kwaliteit maar wel veel in prijs :P

Immers is het zo dat je wél of geen beeld hebt bij een digitale overdracht. Er is niet zoiets als ruis.

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 26-10-2008 12:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MensionXL schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:54:
[...]

Immers is het zo dat je wél of geen beeld hebt bij een digitale overdracht. Er is niet zoiets als ruis.
[...]

Maar ja zelfs al krijg je geen beeld. Zet er een signaal versterker voor of een repeater in het midden en je hebt wel het beste je beeld voor elkaar.

De prijs/kwaliteits verhouding van een HDMI moet je wegrekenen want het signaal is toch digitaal. Dus verlies heb je er toch niet op. Wil je het beste beeld hebben moet je gewoon HDMI proberen. Je bent zowiezo niet meer dan 50 euro kwijt als je goed zoekt. Het beeld is het best en zo heb ik ook regelmatig de TV bij ons thuis aangesloten op mijn laptop. Beeld is kraakhelder en zeer kleurvol O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
En een gewone vga kabel is geen optie? Als je maar tot 1366 * 786 als resolutie eruit gooit dan kun je 20 meter makkelijk goed beeld hebben. met natuurlijk een dvi -> vga verloopje

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 26-10-2008 13:00 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

[...]

Ik bedoel wat ik zeg: Iets anders zal niet veel in prijs schelen maar wel in kwaliteit.
klaasbram schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:59:
En een gewone vga kabel is geen optie? Als je maar tot 1366 * 786 als resolutie eruit gooit dan kun je 20 meter makkelijk goed beeld hebben. met natuurlijk een dvi -> vga verloopje
En waarom zou hij dat willen doen? Dat kost minstens hetzelfde maar je hebt wel meer beeldverlies.
Een goede 20 meter VGA kabel is lastig zoeken.

• Annihilism
Bedankt voor jullie reacties,

Waar het me dus om gaat is dat ik een kabel heb die over 15 m wel het signaal kan overbruggen. Als ik een repeater of versterker koop gaat dit me gelijk weer veel geld kosten (meer als 100 euro). Althans wat ik zo snel kon vinden op google.

maar 15m HDMI is wel te doen? ik heb al wel een topic hier op got gezien waarbij iemand na 15 m geen beeld meer heeft.

Verwijderd

Als je na 15 meter geen beeld hebt, heb je een defecte kabel en moet je hem omruilen.
Natuurlijk kan die kabel 15 meter overbruggen, daarom is hij 15 meter.

• Annihilism
ik heb het even goed berekend... en ik kan het ook met 10 meter redden. Ik werk hem gewoon achter de plinten weg :P.

Heb deze kabel net besteld:

http://www.kabeltje.com/h...kabel-10-meter-p-196.html

Heb niet zon dure besteld omdat ik niet geloof ik kabels van tientallen euro's... dat is met analoog alleen te merken, niet met digitaal (0'en en 1'en blijven 0'en en 1'en). Misschien is het alleen te merken in de afscherming en dat je misschien wat minder jitter hebt (foute bits en bytes) maar dat zal ook geen wereld van verschil uit maken.

Ik zal even kijken of het werkt :).

[ Voor 14% gewijzigd door Annihilism op 26-10-2008 19:39 ]

Verwijderd

Dat gaat wel werken. Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om er één met dvi-aansluiting gelijk achter een plint weg te werken. Als je in de toekomst een vga-kaart met hdmi-out hebt past je dvi-connector niet. een dvi - hdmi verloopstukje had je er dan zo tussenuit kunnen halen.

• Annihilism
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:33:
Dat gaat wel werken. Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om er één met dvi-aansluiting gelijk achter een plint weg te werken. Als je in de toekomst een vga-kaart met hdmi-out hebt past je dvi-connector niet. een dvi - hdmi verloopstukje had je er dan zo tussenuit kunnen halen.
wij hebben van die sier aanzetplinten.... 2 schroefjes loshalen en de halve plint ligt er af... dus dat is niet zo veel moeite ;)

Verwijderd

Dat scheelt, dan hoef je alleen nog maar een nieuwe kabel te kopen in plaats van een verloopstukje er tussenuit te halen :P

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb hier een DVI kabel van 15 meter in de plinten zitten en het werkt prima. Ik heb toen de goedkoopste gezocht en zo'n 50,- betaald. Was wel een dikke stugge kabel en lastig om mooi weg te werken, maar hij functioneert vlekkeloos.

HDMI=DVI dus een HDMI kabel op die lengte zal denk ik ook gewoon functioneren.

[ Voor 15% gewijzigd door KneppaH op 27-10-2008 10:01 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Tip! Bekijk deze site eens: http://www.elektronica-online.nl/ :)

Heel goede prijzen en de kabels zijn van zeer goede kwaliteit, bestel hier altijd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MitchellOnline op 27-10-2008 10:15 ]

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
SCART, S-Video en Component hebben allemaal een maximale resolutie van een SDTV dat ze kunnen transporteren, daar ga je dus geen HD signalen (uit je DVI/HDMI) doorkrijgen. Omzetting DVI naar SCART of DVI naar Component zoals je voorstelt bestaan helemaal niet, omdat DVI digitaal is en die 2 andere analoog.

Zoals hierboven al tig keer vermeld, gewoon goedkoop HDMI kabeltje kopen, lukt best hoor.

Verwijderd

psssst DarkJack.... hij heeft al een kabel besteld ;)

• Annihilism
Heb er idd al een besteld... en als ie niet werkt, nou jah voor die 14 euro wil ik de gok nog wel een keer wagen :P

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 21:55
Heb zelf een HDMI Kabel van 10 meter onder de vloer gelegd en werkt perfect!

Alleen elke keer wanneer de tv aangaat begint de beeldscherm te knipperen, dit is erg irritant wanneer je op de computer bezig bent.

Weet iemand hier iets op?

Verwijderd

Waarschijnlijk herkent hij dan je scherm, het uitschakelijk van dual monitor / autodetectie haalt misschien iets uit?

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 02:18
Die HDMI --> DVI kabels werken prima, vergeet alleen niet dat je geluid niet wordt meegenomen over de kabel, hiervoor zul je een apparte kabel moeten leggen als je niet het geluid van je pc boxen gebruikt tenminste:)(ga ik niet vanuit aangezien het 10M is).

• Annihilism
Hij zit er tussen (inmiddels al een paar weken :P).

En hij werkt als een zonnetje :D:D

nergens voor nodig dus die dure kabels :P

Verwijderd

Leuk dat je dat nog even post :)
De club van mensen die weten dat dure kabels niet nodig zijn word steeds groter :D

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:37:
Leuk dat je dat nog even post :)
De club van mensen die weten dat dure kabels niet nodig zijn word steeds groter :D
Correctie, dure kabels zijn voor digitaal signaal niet nodig, voor analoog WEL, als je alleen al kijkt naar het verschil tussen dure/goedkope scart kabels is dat erg groot, voor een hdmi kabel maakt het helemaal niks uit.

http://specs.tweak.to/15535

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 10:28
tjtristan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:43:
Correctie, dure kabels zijn voor digitaal signaal niet nodig, voor analoog WEL, als je alleen al kijkt naar het verschil tussen dure/goedkope scart kabels is dat erg groot, voor een hdmi kabel maakt het helemaal niks uit.
true
op een analoge kabel kan je ruis hebben, je moet dus zorgen dat het signaal zo zuiver mogelijk tot aan de andere kant geraakt
digitaal is 1/0, in het slechtste geval moet je ervoor zorgen dat uw kabel net niet crappy genoeg is dat de andere kant een "0" als "1" kan zien, zolang er een "brollige" 1 uitkomt, ziet de ontvanger nog steeds een 1 en is het in orde

let bij aanschaf van een digitale kabel (HDMI etc) enkel op de aansluitinspunten, als ze lossen heb je een probleem ;)

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

Kabbie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:
Die HDMI --> DVI kabels werken prima, vergeet alleen niet dat je geluid niet wordt meegenomen over de kabel, hiervoor zul je een apparte kabel moeten leggen als je niet het geluid van je pc boxen gebruikt tenminste:)(ga ik niet vanuit aangezien het 10M is).
Met de HD serie van ATI wel, gewoon audio doorlussen via de audio in configuratiescherm.

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

• Annihilism
mushia schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:57:
[...]

Met de HD serie van ATI wel, gewoon audio doorlussen via de audio in configuratiescherm.
Laat ik nou net een HD4670 hebben :P.

Verwijderd

Dat was wel een kick waard inderdaad.... not ;)

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik lees dat iedereen steeds zegt dat dure HDMI kabels geen zin hebben.
Nu moet ikzelf 15m overbruggen....

Ik heb 3 kabels gevonden die eigenlijk geen van allen erg duur zijn maar ze verschillen in de pluggen en afscherming

Normale plug / enkele afscherming
http://www.elektronica-online.nl/?content=7879

Vergulde plug / enkele afscherming
http://www.elektronica-online.nl/?content=8619

Vergulde plug + dubbele afscherming
http://www.elektronica-online.nl/?content=10122

Ik wil graag die 15m goed kunnen overbruggen... kan ik dan beter de dubbele afscehrming nemen of voegt dat totaal niks toe omdat digitaal digitaal is en dus geen last van interferentie heeft?

Verwijderd

Afscherming is niet nodig. Dat is een klein beetje gelogen, een FTP of STP kabel is ook afgeschermd t.o.v. een UTP kabel maar ik zou toch gewoon voor de normale plug / enkele afscherming gaan. Vergulde connectoren zijn nergens voor nodig, je internet word ook niet sneller als je vergulde UTP connectoren gebruikt ;) (verguld corroseert wel minder maar dat is verwaarloosbaar)

• Quentin
Ok thanks!

Die dikkere kabel is ook rot om achter de tv te krijgen omdat dei opgehangen is en erg dicht bij de muur zit.. dus net de goedkoper kabel met goud gekocht (die had hdmi 1.3.. en ach voor 3 euro extra wil ik wel een gouden pc hebben)

Verwijderd

€ 3,- extra hoef je inderdaad niet wakker van te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 03:54 ]

• Quentin
En hij werkt prima ;)

Een klein dingetje... op mijn philips ambilight vult het beeld nu net niet helemaal.. er zit een zqarte rand van ong 1cm om het beeld. Normaal geen probleem maar de rand zelf is spiegelend zwart en dus weerkaatst het beeld er iets in zodat het nu een zwarte streep is met linke en rechts beeld... en dat ziet erg gek uit...

Bij mijn oude s-video kom ik handmatig het beeld groter of kleiner maken iets maar dat kan nu niet meer...

Komt dit iemand bekend voor en is er een oplossing voor?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 14:36
Heb je een ATI kaart? Dan staat de overscan optie ws niet op 0%. De instelling zit een beetje verstopt in CCC, zie de volgende handleiding:

http://superuser.com/ques...n-catalyst-control-center

• Quentin
Yup een Ati.

Ga ik vanavond meteen proberen!
Thanks.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is overigens niet helemaal correct dat een HDMI verbinding of wel of niet werkt want je kan wel degelijk kwaliteitsverlies krijgen bij langere afstanden. Je zal dan geen ruis zien maar wel vervelende artifacts in het beeld oftewel van die hinderlijke blokjes wanneer je bv vooral op HD niveau wilt gaan afspelen.

Zeker is het zo dat de kwaliteit van de hedendaagse HDMI kabels gerust zonder problemen 10 tot 15 meter aan kunnen maar dit is ook weer afhankelijk van je apparatuur. Dit heeft namelijk ermee te maken hoe de foutcorrectie is van bv je tv en je daardoor dan toch een ogenschijnlijk goed beeld krijgt.

• Quentin
Ik had een s-video aansluiting en was bang dat de hdmi kabel de mindere kwaliteit van xvid films bloot zou leggen (scherper beeld dus duidelijkere artifacts) maar ik vind het beeld stukke beter dan met de oude s-video.
Toen kreeg ik nog wel eens van die blokken bij donker beeld of indien er weinig kleurverschillen waren.. de kleurovergangen waren dan matig. dat is nu weg :)

• Quentin
Nielson schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
Heb je een ATI kaart? Dan staat de overscan optie ws niet op 0%.
En dat was idd de oplossing.. thanks!
Pagina: 1