Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Taalinstellingen wijzigen als ik op de taakbalk klik*

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 15:33
Zoals de titel als zegt veranderen de taalinstellingen zodra ik op de taakbalk klik. Ik heb nu als taalinstellingen:
Engels [verenigde staten] toetsenbord - Verenigde staten (Internationaal)
Nederlands [Nederland] toetsenbord - Verenigde staten (Internationaal)

De rede waarom ik niet alleen "Engels [verenigde staten] toetsenbord - Verenigde staten (Internationaal)" is omdat hij dan juist niet goed staat. Om bijvoorbeeld een enkele quote te krijgen moet ik 2x op shift + quote drukken, en dan krijg ik uiteraard een dubbele quote. Maar als ik beide heb dan doet hij het wel correct. het probleem is dat zodra ik op de taakbalk klik hij springt op NL, en zodra ik weer bijvoorbeeld op een webpagina in FireFox klik, hij springt op EN. Daarbij is er een bijkomstige probleem waar hij soms als hij goed staat alsnog geen quote wilt geven.

Is er iemand bekend met dit probleem ?

Is er een title character limit? Kan bijna zweren dat ik klik type

[ Voor 10% gewijzigd door sunturion op 26-10-2008 12:35 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Op een Nederlandse Windows installatie moet je juist de NL toetsenbord - VS Internationaal taalsetup gebruiken ipv de Engels - VS Internationaal.

Je kan ook Ctrl+Shift gebruiken om te wisselen tussen je taalprofielen volgens mij.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sunturion
Als ik NL toetsenbord - VS Internationaal gebruik dan krijg ik dus geen quotes in eerste instantie. Ik moet dan 2x op quote drukken. Maar dat is in principe niet het probleem. Het probleem is dat de taalinstellingen automatisch veranderen zodra ik in een ander venster ben.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
sunturion schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:05:
Het probleem is dat de taalinstellingen automatisch veranderen zodra ik in een ander venster ben.
Gebruik je beide taalinstellingen ook? Anders kun je er gewoon 1 weggooien en dan heb je er nooit meer last van dat de taalinstelling "automatisch" wijzigt.
Volgens mij wijzigt hij trouwens ook niet automatisch, maar wijzigt hij alleen als je op ALT + Shift drukt en onthoud hij dit vervolgens voor het venster. Dus als je in Word in het Engels aan het typen bent en daar de taalinstelling op Engels hebt gezet en ja gaat naar Excel, dan gaat je taalinstelling weer terug naar je standaardinstelling, bijv. Nederlands. Ga je dan weer terug naar Word, dan verandert hij weer in Engels.

En als je vervolgens Word sluit en weer opent, dan staat je taalinstelling weer op de standaardinstelling en niet op Engels.

[ Voor 7% gewijzigd door --Niels-- op 26-10-2008 15:20 ]

• sunturion
--Niels-- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:18:
[...]

Gebruik je beide taalinstellingen ook? Anders kun je er gewoon 1 weggooien en dan heb je er nooit meer last van dat de taalinstelling "automatisch" wijzigt.
Ik gebruik er maar 1 maar als ik ze allebei er niet in heb staan dan krijg ik dus niet direct de quotes als ik shift quote intik.
Volgens mij wijzigt hij trouwens ook niet automatisch, maar wijzigt hij alleen als je op ALT + Shift drukt en onthoud hij dit vervolgens voor het venster. Dus als je in Word in het Engels aan het typen bent en daar de taalinstelling op Engels hebt gezet en ja gaat naar Excel, dan gaat je taalinstelling weer terug naar je standaardinstelling, bijv. Nederlands. Ga je dan weer terug naar Word, dan verandert hij weer in Engels.

En als je vervolgens Word sluit en weer opent, dan staat je taalinstelling weer op de standaardinstelling en niet op Engels.
Dat is juist het probleem. Hij wijzigt juist wel automatisch zonder dat ik alt + shift gebruik

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je dan gewoon het verkeerde profiel verwijdert?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

dit is meer een topic voor Windows Clients (WOS). ga daar eerst eens zoeken met bv. de term "toetsenbordindeling".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.