Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Vista 32 en een Vista 64 bits op de schijf staan. Google Earth (de vrije versie + de betaalde Pro versie) draaien onder 64 bits als een zonnetje. Onder Vista 32 krijg ik al een jaar beide versies nauwelijks werkend geïnstalleerd. De installatie gaat prima, vaak kan ik via het wereldbolletje wel inzoomen tot het laagste nivo maar vaak loopt ie daar al vast. Als ik tekst invoer om een lokatie te zoeken kan ik de tekst al niet eens afmaken en de boel zit vast met de melding 'Google Earth werkt niet meer'. Verder geen enkele richtinggevende melding.

Mijn hardware is meer dan zwaar genoeg om de boel te trekken, zware grafische programmas draaien zonder een krimp te geven, drivers worden met de regelmaat van de klok naar de laatste versie gebracht.

Vandaag GE weer regulier gedeïnstalleerd, diverse grondige register- en Vistaschoonmakers gedraaid en opnieuw geïnstalleerd. Dat gaat dus weer niet goed.

Waar kan ik het euvel nog zoeken. Het is nogal lastig voor een korte zoekaktie het systeem weer alleen voor GE te moeten opstarten met Vista 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit heeft denk ik niets te maken met het verschil tussen Vista 32 en 64, maar met het feit dat jouw Vista 32 installatie niet meer 100% is. Dit lijkt mij een driver issue. Of misschien browser (fout) issue.

Als ik jou was zou ik een nieuwe Vista 32 installatie doen. GE moet het namelijk gewoon perfect doen op Vista 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat de boel ook onder Vista 32 moet draaien is een duidelijke zaak. Ik noemde 32 en 64 ook alleen om aan te geven dat het niet aan m'n hardware ligt. Nou is GE de enige werkonwillige, verder draait alles heerlijk. Dan gaat het me een beetje ver mijn zwaar opgetuigde Vista 32 partitie vanwege GE opnieuw in te richten. Dat duurt dagen. En de drivers die er nu op staan zijn andere dan een jaar geleden en toen wilde het ook niet. Vandaar dat ik niet overtuigd ben van een driverissue. Browser ook vernieuwd (IE6/7, FF2, FF3), maakt niets uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tja, we hebben te weinig informatie om te concluderen waar de fout precies ligt. Jij zal toch met meer informatie moeten komen (bijv. systeem fout logs).
En als we dus te weinig informatie hebben, is het heel moeilijk om dingen uit te sluiten waardoor het aan vanalles kan liggen.
Jij zegt zelf dat het niet aan een driver ligt en niet aan Vista 32. Wat kan het dan nog meer zijn denk je? Naar aanleiding van de informatie die je gegeven hebt, is een herinstallatie toch echt de enige optie. En dan met de allernieuwste drivers EN een zo KAAL mogelijke Vista 32; het kan namelijk ook aan incompatibiliteit tussen GE en een ander programma liggen.
Dus advies: herinstallatie en GE proberen op een kale Vista 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet dat het geen driverkwestie kan zijn. Alleen speelt dit probleem al meer dan een jaar en in die tijd hebben vele drivers de revue gepasseerd. Vandaar dat mijn blik daar niet direkt op gericht is.
Dat GE niet samenwil met een ander programma is een reële optie wat mij betreft. In mijn met andere programmas ingerichte andere Vista installatie is er immers geen probleem.

Als GE eruit klapt heb ik standaard de volgende event in m'n logboek staan:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2132lup.jpg