Ik beheer nu al enige tijd een website die zich in het, door tweakers omgeschreven "grijze gebied" bevind. Ik ga verder niet in op het hoe of wat
De gegevens van deze website blijven maximaal 140 dagen in de database staan en worden daarna verwijderd, elk uur komen er in deze database +/- 10.000 rijen bij en gaan er ook weer ongeveer 10.000 uit.
Ik probeer al enige tijd een goede back-up oplossing te vinden voor de database van deze website welke inmiddels al op 32,4GB zit. Door de hoeveelheid data wat er per uur in en uit gaat is een incrementele back-up bijna ondoenbaar.
De back-up gaat om het totaal plaatje, het is niet zo heel erg als we bijvoorbeeld 2 dagen aan data kwijtraken maar we willen niet dat we bijvoorbeeld de complete database kwijtraken door een harddisk crash.
Het probleem is dus dat,
Ten slotte nog even de specs van de server:
- Supermicro PDSMi+ Server Moederbord
- 2x Western Digital 160GB, SATA II, 8MB, 7200rpm
- Intel Pentium E2160, 1.8Ghz Dual Core, FSB800, 1MB, 32/64 bit, 65W
- 4096MB DDR-2 Geheugen
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
Edit; Wellicht handig om te vermelden dat het gaat om MySQL versie 5.0.51a-community op een Centos 5 os.
Ik probeer al enige tijd een goede back-up oplossing te vinden voor de database van deze website welke inmiddels al op 32,4GB zit. Door de hoeveelheid data wat er per uur in en uit gaat is een incrementele back-up bijna ondoenbaar.
De back-up gaat om het totaal plaatje, het is niet zo heel erg als we bijvoorbeeld 2 dagen aan data kwijtraken maar we willen niet dat we bijvoorbeeld de complete database kwijtraken door een harddisk crash.
Het probleem is dus dat,
- Een hardcopy bijna niet te doen is omdat de inhoud van de database met grote mate wijzigt.
- mysqldump bijna 2 dagen nodig heeft om een back-up te maken.
- Er bij replicatie alle wijzigingen 1-op-1 worden doorgevoerd naar een andere MySQL database.
- Door de hoeveelheid data is een incrementele back-up ook bijna niet te doen is
Ten slotte nog even de specs van de server:
- Supermicro PDSMi+ Server Moederbord
- 2x Western Digital 160GB, SATA II, 8MB, 7200rpm
- Intel Pentium E2160, 1.8Ghz Dual Core, FSB800, 1MB, 32/64 bit, 65W
- 4096MB DDR-2 Geheugen
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
Edit; Wellicht handig om te vermelden dat het gaat om MySQL versie 5.0.51a-community op een Centos 5 os.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)