Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]externe usb schijven niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de ene dag op de andere worden mijn 2 externe usb-harde schijven niet meer herkend. De schijven zelf werken nog als ik ze op een ander systeem aansluit.
Ik heb al m'n drivers geupdate, de poorten getest met een ander apparaat, aangesloten op andere poorten, een derde aangeschaft, en die werkt wel,...

Ik ben ten einde raad. 8)7

Iemand?

grts,

Verwijderd

Kan je eens kijken in apparaatbeheer? Of ze daar nog verschijnen (ook eens het onderdeel schijfbeheer bekijken) en evt. screenshots nemen? Ik heb het ook al eens meegemaakt, maar weet niet meer juist wat het probleem was. Kan zijn dat de vaste stationsletter door een ander apparaat is ingenomen ofzo, kan je ook eens proberen door alle andere schijven eruit te trekken en opnieuw op te starten zonder schijven en dan je schijven er weer aanhangen.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Even onder schijfbeheer kijken of je ze daar ziet staan. Start -> Uitvoeren -> compmgmt.msc en verder zoeken. :) Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Been there, done that.

In het apparaatbeheer staan ze er nog tussen, als onbekend apparaat. Als locatie staat soms de (merk)naam van de schijf vermeld. Ik denk dat dat zo is als de PC opstart met de schijven aangesloten.

Ik heb al zowat alles gedaan:
- drivers deïnstalleren
- opstarten zonder de schijven aan te sluiten
- schijven in en uit schakelen
- andere poorten testen
- ...

Telkens blijven het onbekende apparaten.