Toon posts:

Processor kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een hardware defect aan mijn server, ik vermoed dat het ligt aan de processor. Weet er iemand waar het mogelijk is om nu een nieuwe processor te halen (regio Brussel)?

Ik zoek er een voor dit moederbord:
http://www.supermicro.com...rboard/p4/e7221/p8sct.cfm

Verwijderd

Je zou eventueel contact kunnen opnemen met TWP die versturen ook losse onderdelen processoren.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Of je zoekt even in onze eigen Pricewatch. Filteren op België en zoeken maar. Je zou even kunnen Google'n op het typenummer wat op de IHS van de CPU staat en dat je dan dezelfde haalt.
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Amsterdam ligt nogal ver van Brussel... :)
Je kan natuurlijk ook bestellen. Ik weet niet hoeveel de verzendkosten zijn van NL naar BE, maar volgens mij betaal je niet zo heel veel meer (met UPS).

Ik ben verder niet zo bekend met webshops uit BE, maar er is wel een Alternate.be, wellicht een kijkje waard?

[ Voor 54% gewijzigd door Bitage op 26-10-2008 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:58:
Je zou eventueel contact kunnen opnemen met TWP die versturen ook losse onderdelen processoren.
Amsterdam ligt nogal ver van Brussel... :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Waarom denk je dat het aan de CPU ligt? Want die gaan niet zo snel stuk...

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:03:
Of je zoekt even in onze eigen Pricewatch. Filteren op België en zoeken maar. Je zou even kunnen Google'n op het typenummer wat op de IHS van de CPU staat en dat je dan dezelfde haalt.
[...]

Je kan natuurlijk ook bestellen. Ik weet niet hoeveel de verzendkosten zijn van NL naar BE, maar volgens mij betaal je niet zo heel veel meer (met UPS).

Ik ben verder niet zo bekend met webshops uit BE, maar er is wel een Alternate.be, wellicht een kijkje waard?
Het is nogal dringend, vandaar dat ik dit liefst vandaag nog in orde zou hebben. Ik dacht dat er misschien bedrijven bestonden die service op zondag geven?
The__Virus schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:13:
Waarom denk je dat het aan de CPU ligt? Want die gaan niet zo snel stuk...
Voeding is in orde (heb ik getest met een spanningsmeter) en wanneer ik een beeldscherm aansluit krijg ik geen beeld...
Het rare is, de koeler van de processor wordt ongelofelijk warm, wilt dat zeggen dat de processor werkt of niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 11:38 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:31:
[...]

Voeding is in orde (heb ik getest met een spanningsmeter) en wanneer ik een beeldscherm aansluit krijg ik geen beeld...
Het rare is, de koeler van de processor wordt ongelofelijk warm, wilt dat zeggen dat de processor werkt of niet?
Dan ligt het echt niet standaard aan de CPU hoor ;)
Kan ook je mobo of je geheugen zijn. En ja het is normaal dat je CPU warm wordt. Ook al is hij stuk :P

Heb je http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492al doorgenomen? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Dan ligt het echt niet standaard aan de CPU hoor ;)
Kan ook je mobo of je geheugen zijn. En ja het is normaal dat je CPU warm wordt. Ook al is hij stuk :P

Heb je http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492al doorgenomen? :)
Ram heb ik eens vervangen door Kingston IMAC533/1G, maar dat hielp dus niet. (deze is toch compatibel met het moederbord? The P8SCT supports Dual/Single channel, ECC/Non ECC, unbuffered DDR2 533/400 SDRAM.)
Ik ga nu de CPU testen in een ander systeem zoals "Hangen en Opstarten" beschrijft.

Edit: Het probleem lijkt dus aan het moederbord zelf te liggen... Ik heb de CPU in een ander systeem gestoken en dit systeem startte zonder problemen op!
Iemand een idee wie ik op een zondagnamiddag wakker kan bellen voor een nieuw moederbord?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 12:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Ik ga nu de CPU testen in een ander systeem zoals "Hangen en Opstarten" beschrijft.
En dat is dus iets wat je hoort te doen voor je een topic op GoT opent...

GoT is geen helpdesk, we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Als je op zoek bent naar iets verwachten we ook dat je minimaal meldt waar je zelf al gezocht hebt, op welke termen, wat je vond en hoe je verder zocht als dat niet het gewenste antwoord opleverde.

Kortom, dit topic is allemaal wat kort door de bocht en helaas inzetloos, dus gaat hij dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.