Toon posts:

Acer aspire one 150 probleem met draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede gebruikers....

Sinds kort heb ik een acer aspire one 150 met windows XP gekocht.

Vanaf het begin af aan heb ik problemen met het draadloos internet ontvangst!

Het probleem is dat hij de pagina's niet inlaad terwijl het draadloos netwerk uitstekend qua ontvangst aangeeft! Het rare is dat het soms wel perfekt aan een stuk door werkt - maar dit is helaas maar zelden -
Heb updates van windows geprobeerd sommige instellingen in internetopties nagekeken / recovery uitgevoerd / kanalen van het draadloosnetwerk veranderd en nog een paar dingen maar ik kom er niet uit?

Heb ook mijn grotere acer laptop die al jaren prima draaid op dit netwerk.

Wie weet misschien wat het probleem is?

Bij voorbaad al heel erg bedankt!!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al met de MTU gespeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 26-10-2008 10:01 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring hiermee is dat de power save mode van de draadloze adapter hier de boosdoener is. In je apparaatbeheer moet je maar eens rechts klikken op de draadloze adapter en bij de geavanceerde instellingen de power save modus op "disabled" zetten. Alle power save opties waar "legacy" bijstaat mag je op standaard laten staan.

Dit loste bij mij het probleem van zeer traag ladende websites op. De ontvangst was bij mij ook goed en speedtest.nl gaf 500KB/s aan maar het was niet voldoende om websites snel te laden. Na het veranderen van de power save instelling was het in orde.

Misschien dat je met een driverupdate wel de power save mode kan gebruiken maar dit heb ik nog niet geprobeerd :)

edit:
De TS heeft me net een DM gestuurd dat het probleem hiermee opgelost lijkt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-10-2008 10:15 ]

• roady67
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2017
Ook ik heb net een Acer One (XP) gekocht en problemen met de draadloze verbinding. Ondanks de juiste instellingen lukt het niet om een een pagina te laden. Heb ook al de power save veranderd wat helaas geen verbetering gaf.

Help !!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

na de powersave op mijn one uit te hebben gezet was bij mij het probleem over (trad bij mij aleen op al werkende aleen op de accu)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• roady67
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2017
Heb van de wireless netwerkkaart de power save uitgezet maar geeft ook geen blijvende verbinding.
Zijn er nog meer gebruikers van de Acer One met dit probleem of werken de draadloze verbindingen bij u wel gewoon vol continue?? Ik lees het graag en eventueel een passende oplossing.

Verwijderd

Ook ik heb het probleem met mijn wireless... Het blijft telkens uitvallen.

Ik draai Windows 7 RC en voor de rest werkt alles perfect. Ik weet dat het een beta is, maar lijkt mij dat als ze een driver update voor de kaart geven dat het goed moet werken.
Alleen om de zoveel tijd valt de wireless weg.
Hij pakt hem daarna wel automatisch op, maar dat geeft geen effect.

Heb de driver instellingen al aangepast en ook in de power options van windows 7 op maximum performance staan. Het probleem is zowel met als zonder DHCP verkregen IP adres.

De driver heb ik ook al verschillende van geprobeerd. Zowel de XP versie als de versie die Windows Update aangeeft. Allebei hetzelfde probleem.

Ook heb ik in de router alle mogelijke wireless instellingen geprobeerd en deze uiteraard ook overgenomen op mijn netbook. Zoals de encryptie veranderen van de code.

Op google heb ik 1 en ander van de bovenstaande oplossingen gevonden en kon voor de rest niks vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt. een oplossing?
Pagina: 1