Slechte temperatuur AMD Phenom 9550

Pagina: 1
Acties:

• Sorcix
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik heb momenteel problemen met de temperatuur van mijn CPU (Amd Phenom 9550). Ik zit op een lanparty en na een uurtje Call of Duty 4 gaat hij over de 70°C. Hij is gekoeld door een boxed AMD koeler (foto).

Heb 2 120mm fans achterin mijn case hangen en alles blijft mooi koel, behalve die CPU. Het valt me ook op dat eens ik de game afsluit hij snel een 10°C daalt, dus de koeler blijkt wel degelijk te werken. Ik heb er geen koelpasta opgedaan, want er zat al een soort pasta op, kan het daaraan liggen?

Ik zit een beetje vast met wat precies de oorzaak is van die hoge temperatuur, in reviews van de boxed koeler lees ik namelijk altijd dat hij prima koelt...

Edit: Krijg trouwens ook al problemen als ik een spel probeer te comprimeren. Eigenlijk alles wat de CPU meer dan een beetje belast laat de temperatuur direct ongelofelijk stijgen.

Heb ook even gecheckt, na een pauze van 2 uur (pc uit) had hij direct na het opstarten 53°C, een beetje later was dat (idle) 57°C en bleef toen stabiel tot ik weer wat begon te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcix op 26-10-2008 02:39 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je kan een laag pasta(lijkt op rubber) op de koeler hebben, hier moet je wel een laag folie afhalen.

Of je moet er zelf pasta uit een tube erop doen, oude pasta eerst weghalen.

Word je koelblok wel warm, indien de blok te koud blijft dan koelt hij niet. Dan zit de koeler of pasta er niet goed op.

Met cpu burn-in kun je de temp omhoog jagen naar het maximum, met meerdere core's meerdere keren starten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Of temperatuur uitlezing is niet goed.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

De temperatuur meting lijk me te kloppen,je zou eens voor een andere koeler kunnen gaan kijken.
De boxed koeler is niet echt opgewassen tegen de vier cores van de Phenom,teminste dat was bij mij zo het geval.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x