Beste Mensen,
Inmiddels 6 uur lang bezig geweest. met het volgende; Net een nieuw systeem aangeschaft. Ideaal gaming rigje naar mijn mening, en vanmiddag heerlijk WaR, WoW, Call of Duty 4 gespeeld. Na enige tijd gamen besloten om Crysis te installeren. Tijdens de install van Crysis hing het systeem volledig. Ik kon mijn muis niet meer bewegen, en de verlichting van mijn toetsen bord viel uit. Na een harde reset kreeg ik de volgende foutmelding;
CMOS CHECKSUM BAD.
Natuurlijk eerst op GoT gezocht wat eventueel het euvel zou kunnen zijn. Batterij van MoBo was me al snel duidelijk. Echter gaf Speedfan aan dat deze gewoon werkte naar behoren. Na een paar crashes, systemchecks, DXdiags verder het maar opgegeven met Crysis installeren. Wilde weer verder gaan met spelen van Call of Duty 4, maar prompt ook random crashes bij het spelen van dit spel!
Tijdens het gamen zelf, Tijdens het laden enz. Steeds dezelfde routine. Niets beweegt meer en Toetsenbord werkt ook niet meer. Weer even later tijdens mijn zoektocht naar het probleem traden de crashes op exact dezelfde wijze op tijdens het opstarten van windows, en het navigeren in windows.
Jullie misschien nog ideen? Want ik weet het echt niet meer...
mijn systeem;
Time of this report: 10/26/2008, 02:35:16
Machine name: PC_VAN_ROBSOS
Operating System: Windows Vista™ Home Premium 64bit (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)
System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
System Model: MS-7353
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8600 @ 3.33GHz (2 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 4094MB RAM
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6001.18000 64bit Unicode
Club 3D 4870HD 1GB
MSI x48c Platinum
Corsair 650 watt voeding
Corsair DD3 4gb @1333 mhz
Samsung F1 Spinpoint 640gb
Alles op stock, niets overgeclocked.
Wat heb ik zelf gedaan;
Bios gereset naar safe waarden en default waarden.
Hijackthis log uitgepluisd op Hijackthis.de, Deze gaf alleen aan dat updates niet compleet waren. Windows geupdate, probleem bleef hetzelfde.
Dxdiag diverse malen gedraaid. Alles blijft op no problems detected staan.
Laatste drivers voor Moederboard, Videokaart geinstalleerd. Tevens natuurlijk hier diverse faq's uitgepluisd.
Misschien een defecte voeding?
Grtz
Inmiddels 6 uur lang bezig geweest. met het volgende; Net een nieuw systeem aangeschaft. Ideaal gaming rigje naar mijn mening, en vanmiddag heerlijk WaR, WoW, Call of Duty 4 gespeeld. Na enige tijd gamen besloten om Crysis te installeren. Tijdens de install van Crysis hing het systeem volledig. Ik kon mijn muis niet meer bewegen, en de verlichting van mijn toetsen bord viel uit. Na een harde reset kreeg ik de volgende foutmelding;
CMOS CHECKSUM BAD.
Natuurlijk eerst op GoT gezocht wat eventueel het euvel zou kunnen zijn. Batterij van MoBo was me al snel duidelijk. Echter gaf Speedfan aan dat deze gewoon werkte naar behoren. Na een paar crashes, systemchecks, DXdiags verder het maar opgegeven met Crysis installeren. Wilde weer verder gaan met spelen van Call of Duty 4, maar prompt ook random crashes bij het spelen van dit spel!
Jullie misschien nog ideen? Want ik weet het echt niet meer...
mijn systeem;
Time of this report: 10/26/2008, 02:35:16
Machine name: PC_VAN_ROBSOS
Operating System: Windows Vista™ Home Premium 64bit (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)
System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
System Model: MS-7353
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8600 @ 3.33GHz (2 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 4094MB RAM
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6001.18000 64bit Unicode
Club 3D 4870HD 1GB
MSI x48c Platinum
Corsair 650 watt voeding
Corsair DD3 4gb @1333 mhz
Samsung F1 Spinpoint 640gb
Alles op stock, niets overgeclocked.
Wat heb ik zelf gedaan;
Bios gereset naar safe waarden en default waarden.
Hijackthis log uitgepluisd op Hijackthis.de, Deze gaf alleen aan dat updates niet compleet waren. Windows geupdate, probleem bleef hetzelfde.
Dxdiag diverse malen gedraaid. Alles blijft op no problems detected staan.
Laatste drivers voor Moederboard, Videokaart geinstalleerd. Tevens natuurlijk hier diverse faq's uitgepluisd.
Misschien een defecte voeding?
Grtz