Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] pro versie's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste mensen ,

Is xp pro op het laatst ook in de winkel uitgegeven met sp3 geïntregeerd ? Ik vraag me dit af omdat ik beschik over de aller eerste versie , dus zonder sp 1 of sp 2 .

Wil mijn systeem opnieuw gaan instaleren . En dus misschien gebruik gaan maken van een versie met sp3 geïntregeerd (hier gaan we verder niet op in )

Vraag me alleen af of er wel een originele versie met sp3 in omloop is . Vaak zijn dat allemaal van die geslipstreamde versies . En ik heb vernomen dat je dat beter niet kunt doen .

Even voor de duidelijkheid ik heb een originele key , dus behandel dit aub niet als warez . Ik vraag dit omdat ik anders alle sp's weer handmatig moet instaleren. Ook heb ik met mijn oude windows setup geen mogelijkheid om tijdens de setup netwerksettings goed te zetten , herkend hij geen harde schijven groter als 120 gb , en het grootste probleem is dat je met deze install steeds als administrator moet inloggen . Ook na alle sp's . Want le kunt tijdens de setup geen gebruikers invoeren . Dus moet je ook telkens je admin passwoord invoeren . Hier wil ik graag onderuit .

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 13:51

scorpie

Supra Addict

Waar heb je vernomen dat geslipstreamde versies niet ok zijn? Als je het goed doet is er niks aan de hand. Zijn genoeg FAQ's ook over te vinden hier, dus moet goed gaan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3 vragen:
En ik heb vernomen dat je dat beter niet kunt doen.
:? En wat is het argument om dat beter niet te doen? Volgens mij is het juist beter dan later het SP te installeren omdat je minder rotzooi over houdt.

• Wat is het verschil met een geïntegreerde en geslipstreamde versie?

• Maar goed, als je dat niet wilt, wat is dan het probleem om SP3 op een CDtje te bakken en naast je originele CDtje te bewaren? Dan installeer je die gewoon direct na de schone installatie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 13:51

scorpie

Supra Addict

BTW een geslipstreamde variant kan zelfs nog nieuwere hotfixes bevatten die zo'n ingebakken sp3 cd nieteens heeft.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
scorpie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 02:02:
BTW een geslipstreamde variant kan zelfs nog nieuwere hotfixes bevatten die zo'n ingebakken sp3 cd nieteens heeft.
Die moet je dan wel zelf toevoegen... Het SP blijft hetzelfde.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nlite gebruiken en de tutorials nalezen. Je "hebt nu gehoord dat...", maar als je even verder gezocht had, dan had je het zeker kunnen weten.

In ieder geval zou ik je bronnen verder maar negeren, want ze praten onzin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
oké mij was verteld dat dan je os niet zo stabiel zou zijn als alles handmatig instaleren. Maar gezien fe reacties zal dat wel onzin zijn . Maar weet iemand of xp + sp3 origineel verkocht is ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Sterker nog, het wordt nog steeds verkocht.
Zowel XP Pro als XP Home zijn inmiddels allemaal voorzien van een fabrieksaf geïntegreerde SP3.
Maar zoals al eerder werd aangedragen, is het een stuk makkelijker om met NLite zelf te slipstreamen.
Evt. kun je via Driverpacks.net ook nog een enorme vracht aan drivers integreren, erg makkelijk als je veel "vreemde" PC's moet installeren.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Brede P schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 07:25:
Sterker nog, het wordt nog steeds verkocht.
Zowel XP Pro als XP Home zijn inmiddels allemaal voorzien van een fabrieksaf geïntegreerde SP3.
Maar zoals al eerder werd aangedragen, is het een stuk makkelijker om met NLite zelf te slipstreamen.
Evt. kun je via Driverpacks.net ook nog een enorme vracht aan drivers integreren, erg makkelijk als je veel "vreemde" PC's moet installeren.
En zo kan je ook makkelijk SATA support integreren. Wel zo fijn. :)

Heck, Microsoft heeft er zelfs een support article voor. (op Microsoft's wijze, maar ik adviseer je wel nLite te gebruiken :) )

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Twanjo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:52:
Beste mensen ,

Is xp pro op het laatst ook in de winkel uitgegeven met sp3 geïntregeerd ? Ik vraag me dit af omdat ik beschik over de aller eerste versie , dus zonder sp 1 of sp 2 .

Vraag me alleen af of er wel een originele versie met sp3 in omloop is . Vaak zijn dat allemaal van die geslipstreamde versies . En ik heb vernomen dat je dat beter niet kunt doen .
De officiële Windows XP Home & Pro CD's met Service Pack 3 bestaan gewoon hoor, dat had je zo kunnen vinden als je in wat webshops kijkt.
Die officiële CD's met Service Pack 3 er in zijn prima hoor, echt niet slechter dan jou XP CD zonder Service Pack (misschien zelfs beter), Anders zouden ze het niet uitbrengen.
Maar je kan ook een Service Pack 3 CD los bestellen.

Wel zijn die met Service Pack 3 er al in alleen in de OEM versie te krijgen, Een XP Professional Retail met Service Pack 3 erin heb ik nog niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2008 11:35 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Twanjo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:52:
Beste mensen ,

Is xp pro op het laatst ook in de winkel uitgegeven met sp3 geïntregeerd ?
pricewatch: Microsoft Windows XP Professional
Ook heb ik met mijn oude windows setup geen mogelijkheid om tijdens de setup netwerksettings goed te zetten , herkend hij geen harde schijven groter als 120 gb , en het grootste probleem is dat je met deze install steeds als administrator moet inloggen . Ook na alle sp's . Want le kunt tijdens de setup geen gebruikers invoeren . Dus moet je ook telkens je admin passwoord invoeren . Hier wil ik graag onderuit .
Dan kun je zelf ook [search=unattended XP CD maken], het stikt van de guides op internet.

Het zou fijn zijn als je toch zelf wat meer daadwerkelijk ging uitzoeken voordat je met dingen als 'ik heb gehoord dat' aankomt als het dergelijk eenvoudig te beantwoorden vragen betreft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.