[OGR-NG] Stats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om voor het volgende dnet project de stats zo te maken dat je als subteam niet persé hetzelfde email adres hoeft te gebruiken en een perproxy moet draaien om subteamstats te zien?
Het zou bv kunnen op de Boinc manier subteam~naam of zoals bij SoB gewoon een admin de verschillende users onder 1 subteam account laten plaatsen. Voor een kleiner subteam is het makkelijker om zo mee te doen zonder zelf een proxy te draaien voor de stats....

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53
Het zal vast wel mogelijk zijn, maar hierdoor kom je als subteam niet hoog wereldwijd. Het is wel het een of het ander. Ook leden kunnen dan overstappen of weggaan bij het team. Maar joins zijn ook weer makkelijk. Het heeft dus voor en nadelen en ieder team moet maar kijken wat ze willen, mits de mogelijkheid er uiteraard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik weet niet of D.net ook ~ accepteert in de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een idee wat we moeten gaan aanpassen voor OGR-NG stats ??

heb zitten neuzen en de pre-release heeft OGR-NG in de ini maar de proxies bieden nog geen ondersteuning dus kan ik de namen / paden nog niet zien!

je hebt sowieso proxy versie 343 nodig om OGR-NG te ondersteunen en die is voor het voetvolk niet beschikbaar

Dnet draait een paar 343 versies maar hij is nog niet te downloaden :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:13:
iemand al een idee wat we moeten gaan aanpassen voor OGR-NG stats ??

heb zitten neuzen en de pre-release heeft OGR-NG in de ini maar de proxies bieden nog geen ondersteuning dus kan ik de namen / paden nog niet zien!

je hebt sowieso proxy versie 343 nodig om OGR-NG te ondersteunen en die is voor het voetvolk niet beschikbaar

Dnet draait een paar 343 versies maar hij is nog niet te downloaden :(
Jawel alleen voor MacOS X en FreesBSD.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 11:25

SandStar

DPC-Crew

Zandster

MarkB schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Jawel alleen voor MacOS X en FreesBSD.
Woei! inderdaad :)
Vanavond maar eens eens proberen. Net een PFsense firewall gemaakt en dat draait op FreeBSD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

even on-topic; Ik neem aan dat het voor de statsbakkers niet veel uit zal maken om een paar regels 'subteamcode' toe te voegen. Alleen heeft het dan niet zo veel zin meer om een teamproxy te draaien, wat voor velen gezien wordt als 1 van de voordelen van de dnet clienten.

Het grote voordeel van de subteamstats in de dpch's kan zijn dat de teams (vermoedelijk) meer gaan posten in de dpch's en minder op hun eigen fora.

[ Voor 9% gewijzigd door Cow_tipping op 26-10-2008 11:35 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cow_tipping schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:34:

Het grote voordeel van de subteamstats in de dpch's kan zijn dat de teams (vermoedelijk) meer gaan posten in de dpch's en minder op hun eigen fora.
Het effect in de DPCH is toch hetzelfde?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten wat Nightbird van dit voorstel vindt.
Persoonlijk maakt het me niet veel uit; onze Nachtvogel moet het codeerwerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

gaat dat alles niet conflicteren met de RC5 stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

SandStar schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:04:
gaat dat alles niet conflicteren met de RC5 stats?
Niet als je rc5 werk via de proxy zou flushen volgens mij,
Of je maakt een separaat account aan voor ogr-ng.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Cow_tipping schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

Niet als je rc5 werk via de proxy zou flushen volgens mij,
Of je maakt een separaat account aan voor ogr-ng.
Komen er alsnog rare rc5 stats zodra je met je ogr-ng account opeens iets van rc5 flushed.
Plus je clients zou je dan zo moeten instellen dat ze dan alleen ogr-ng mogen doen en nevernooitniet rc5.

Lijkt mij een beetje te veel gedoe. Momenteel werkt het ook prima met de team proxy en heeft dat al jaren prima gewerkt.

edit:
en toen was er een windows perproxy :)

[ Voor 4% gewijzigd door SandStar op 26-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Zou het dan niet beter zijn om een universele methode op te zetten die voor elk project gehanteerd kan worden?
Bv een centrale registratie-pagina (op dpc.org), waar men zich dan registreert voor een bepaald subteam voor een specifiek project. Voordeel hiervan is dat je geen gehannes hebt met het scheidingsteken ('~', '.' of '0') hebt, en geen ellelange namen in de officiele stats.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Theadalus schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:55:
Zou het dan niet beter zijn om een universele methode op te zetten die voor elk project gehanteerd kan worden?
Bv een centrale registratie-pagina (op dpc.org), waar men zich dan registreert voor een bepaald subteam voor een specifiek project. Voordeel hiervan is dat je geen gehannes hebt met het scheidingsteken ('~', '.' of '0') hebt, en geen ellelange namen in de officiele stats.
Lijkt mij een prima plan.
Hebben we alleen iemand nodig die dat op gaat zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Volgens mij is dat al vaker voorbij gekomen. Ik heb dat in een ver vaag verleden ook al eens geprobeerd. Gewoon universeel systeem met mogelijkheden voor subteams en automatisch subteamstats en hitparade mogelijkheden ook voor subteams. Is voor iedereen makkelijk en eenduidig hoe een team te helpen. Verder heb je dan ook nog de mogelijkheid om in een later stadium een team te joinen met je huidige totalen (mits het project nickchange toelaat) maar ook leaves kunnen dan. Helaas ontbreekt het bij mij aan kennis om zoiets op te zetten en bij andere is vaak het tijdgebrek de reden. Maar als er enkele bollebozen de handen in 1 slaan, moet het wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Theadalus schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:55:
Zoals de sob-stats van DukeBox dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Megaflix schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:06:
[...]

Zoals de sob-stats van DukeBox dus?
Ja, maar dan wel op een centrale server (lijkt mij beter of duidelijker waar men moet zijn) en de subteam-lijsten zijn dan per project bechikbaar/te downloaden door de stats-bakkerts in de vorm van databestanden, zoals dat ook bij de meeste project-stats gaat.

Het lijkt mij dat dpc.org daarvoor een geschikte plaats is, die site is naar mijn gevoel een beetje een ondergeschoven kindje; er staat daar dan wel allerlei project-info e.d., maar wordt volgens mij niet heel veel bezocht (iig niet door mij :P), en mag daarom wel een centralere plaats innemen bij het hele DPC-gebeuren (misschien dat de DPCH's daar ooit ook heen kunnen...).

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

NightBird

DPC-Crew Coding
* NightBird gaat in elk geval niets bouwen wat al bestaat. Dus ik ga geen stats maken die usernames samenvoegen tot enkele participants, want dat kan middels de proxy+ppstats al prima.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helaas van mening dat de Boinc regel de DNet regel verkracht. Je moet nu niet willen dat je meerdere stats entities bij elkaar gaat voegen door het gebruik van een ~ (ofzo). Als je dit wel gaat doen moeten meerdere stats engines voor een DNet project herschreven worden.
Daarnaast wordt het dan te makkelijk om over te stappen naar een ander DPC Sub Team (als je al naar een ander DPC sub team over stapt).

De beste oplossing in mijn ogen is dus nog steeds een sub team proxy met OGR-NG stats zoals we dat nu ook al zijn gewend (met een d denk ik). Als we dit nu gaan veranderen moet de hele DNet structuur aangepast worden. Willen we dat? (Nightbird in ieder geval niet en ik kan je vertellen: ik ook niet!).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:33:
Ik ben helaas van mening dat de Boinc regel de DNet regel verkracht. Je moet nu niet willen dat je meerdere stats entities bij elkaar gaat voegen door het gebruik van een ~ (ofzo).
Ik vind persoonlijk de BOINC-methode ook niet netjes, daarom droeg ik ook een idee aan om het (voor toekomstige projecten) anders te doen. De DNET-methode vind ik nou ook niet bepaald het summum van subteam-stats; iedereen onder dezelfde naam/account flushen en dan via IP-adressen (of zoiets) achterhalen wie wie is...?
Daarnaast is het misschien ook wel interessant om te kijken wat afzonderlijke gebruikers onderling flushen (los van subteams) zonder daarvoor eerst alle subteam-sites door te sneupen.
Als je dit wel gaat doen moeten meerdere stats engines voor een DNet project herschreven worden.
Klinkt toch een beetje als angst voor verandering...

Overigens is het bij de "Registratie-methode" nog steeds mogelijk om onder 1 account te flushen en gebruik te maken van DNET-proxies, dus subteam-stats-engines zoals die er nu zijn hoeven niet te veranderen. Met de "Registratie-methode" is er dan wel support voor moderne subteam-stats, hiervoor zal de stats-engine van de DPCH wel aangepast moeten worden...

Maar het hoeft niet, het kan!
Daarnaast wordt het dan te makkelijk om over te stappen naar een ander DPC Sub Team (als je al naar een ander DPC sub team over stapt).
Sorry, maar dat argument snijdt geen hout; 2 waardes (id en keyserver) veranderen in dnetc.ini en je flushed voor een ander subteam!?!
De beste oplossing in mijn ogen is dus nog steeds een sub team proxy met OGR-NG stats zoals we dat nu ook al zijn gewend (met een d denk ik). Als we dit nu gaan veranderen moet de hele DNet structuur aangepast worden. Willen we dat? (Nightbird in ieder geval niet en ik kan je vertellen: ik ook niet!).)
De methode die ik aandroeg (wil niet zeggen dat dit de manier) is breed toepasbaar (in principe voor alle projecten, dus ook DNET!), en naar mijn inziens een betere methode dan scheidingstekens gebruiken (BOINC). Daarnaast misschien een stap in de richting van universele stats-engines, waarover op het DPC-forum al eens gebrainstormt is... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Theadalus op 27-10-2008 02:59 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theadalus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:49:

Sorry, maar dat argument snijdt geen hout; 2 waardes (id en keyserver) veranderen in dnetc.ini en je flushed voor een ander subteam!?!
Maar dan blijven je punten wel netjes bij het sub team staan!
Als je iets met de naam gaat doen, dan verander je je naam in de stats en je gaat met punten en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Volgens mij is dat bij DukeBox niet zo toch? Als je bij SoB vertrekt naar een ander subteam, dan blijven je punten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Megaflix schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:16:
Volgens mij is dat bij DukeBox niet zo toch? Als je bij SoB vertrekt naar een ander subteam, dan blijven je punten toch?
Hetgeen compleet misgaat als iemand anders de stats gaat verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vat de discussie samen:
Er ligt een leuk idee; maar niemand voelt zich geroepen om het uit te werken tot een echt plan. We hebben ook nog geen toezegging van mensen die "graag een handje helpen" bij het programmeren. De statsbakker zegt dat hij geen zin heeft om zijn stats aan te passen.

Zijn er vrijwilligers in de zaal? /me kijkt rond of iemand zijn hand opsteekt *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stats...... must have...... stats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski steekt hand op

ik wil hier en daar wel helpen met coden als er iets meer concrete plannen liggen voor stats/DPCHs etc.

Overigens heb ik mijn eigen proxy al van OGR-NG stats voorzien!

[ Voor 19% gewijzigd door Robinski op 27-10-2008 10:29 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:28:
* Robinski steekt hand op

ik wil hier en daar wel helpen met coden als er iets meer concrete plannen liggen voor stats/DPCHs etc.

Overigens heb ik mijn eigen proxy al van OGR-NG stats voorzien!
/me draait ook al OGR-NG stats voor graasland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37
Voor de mensen die zelf stats willen is ppstats heel makkelijk aan te passen.

In proxyper.ini zorg je dat er staat:
code:
1
2
3
[ogrng]
logfilekeyblock=pproxyogrng
logfilekeyblockrotation=daily

In ppstats-ogr.ini zet je neer:
code:
1
LogPre = "pproxyogrng"

en in ppstats-ogr-7.2.pl staat de volgende regel:
code:
1
if ($project eq "ogrp2") {

vervang deze door:
code:
1
if ($project eq "ogrng") {

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45
Het heeft even geduurd, maar er is weer een update van phpstats :)

Ik heb deze zo aangepast dat de laatste versie (v0.200 Beta) ook OGR-NG ondersteund.
Zie mijn sig. voor link om hem te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Misschien dat dit een aanleiding kan zijn om de discussie op het DPC-Forum weer aan te zwengelen, en er dit keer ook echt iets mee te doen?

Waarbij ikzelf ook wel wil meehelpen betreffende specificaties/coderen (mits mijn kennis van de betreffende scripttaal voldoende is, bv PHP, ASP of CScript). :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Ik heb zojuist ook ogr-ng toegevoegd aan mn eigen stats systeem dat ik daai voor Fryslan MP (http://ogr-ng.fryslanmp.nl). Heb het ooit lang geleden in 2004 gemaakt. Ooit nog het idee gehad om een nieuwe opensource versie te bouwen, maar helaas ontbreekt mij de tijd ervoor.

(de eerste blokjes moeten nog door mn proxy komen om te zien of alles werkt....)

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:56
en er zijn al flink wat tests bezig door andere teams waaronder ARS met een i7 processor!! :9~
quote:
Originally posted by VJS:
If anyone can provide benchies for the beta that would be cool.

Here are tests using dnetc v2.9101-507-CFR-08102201 for Linux x86:

For Nehalem 3.07 GHz:

[Oct 27 18:33:47 UTC] Automatic processor type detection did not
recognize the processor (tag: "100061A2")
[Oct 27 18:33:47 UTC] OGR-NG: Running micro-bench to select fastest core...
[Oct 27 18:33:58 UTC] OGR-NG: using core #1 (rt-asm-generic).
[Oct 27 18:34:18 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #1 (rt-asm-generic)
0.00:00:17.05 [34,137,589 nodes/sec]

For Intel Xeon 3.00GHz:

[Oct 27 18:33:58 UTC] Automatic processor type detection found
an Intel Pentium 4/D/4-M/Celeron/Xeon processor.
[Oct 27 18:33:58 UTC] OGR-NG: using core #1 (rt-asm-generic).
[Oct 27 18:34:18 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #1 (rt-asm-generic)
0.00:00:17.00 [11,579,062 nodes/sec]

For Pentium 4 CPU 3.00GHz:

[Oct 27 18:34:06 UTC] Automatic processor type detection found
an Intel Pentium 4/D/4-M/Celeron/Xeon processor.
[Oct 27 18:34:06 UTC] OGR-NG: using core #1 (rt-asm-generic).
[Oct 27 18:34:26 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #1 (rt-asm-generic)
0.00:00:17.40 [9,517,913 nodes/sec]

Here are results for amd64 (x86_64) dnetc client:

For Nehalem 3.07 GHz:

[Oct 27 18:40:19 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #0 (FLEGE-64 2.0)
0.00:00:17.04 [43,245,970 nodes/sec]

For Intel Xeon 3.00GHz:

[Oct 27 18:39:59 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #0 (FLEGE-64 2.0)
0.00:00:17.09 [15,800,646 nodes/sec]

For Pentium 4 CPU 3.00GHz there is no x86_64 client Wink

So as you can see, x86_64 client is much faster than x86.
It would nice to compare my results with Core Duo @ 3.00GHz (I don't have such machine here though).

EDITED: I also tested on my AMD X2 @ 2.5 GHz:

x86:

[Oct 27 20:23:24 UTC] Automatic processor type detection found
an AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor.
[Oct 27 20:23:24 UTC] OGR-NG: using core #1 (rt-asm-generic).
[Oct 27 20:23:44 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #1 (rt-asm-generic)
0.00:00:17.30 [16,502,119 nodes/sec]

x86_64:

[Oct 27 19:01:43 UTC] OGR-NG: Benchmark for core #0 (FLEGE-64 2.0)
0.00:00:17.26 [26,234,586 nodes/sec]
wat resulteert in het volgende~!!
Based on CADENCE's benchmarks, the x64 version of DNETC provides a 27% performance bump on the Nehalem and a 36% bump on the Xeon. This is well above average. Definately worth while, if you're running an x64 OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Ik weet niet hoor, maar mijn X2 2ghz doet al 24mnodes/sec @x86?

edot: Oh wacht, dat is per core, ik doe 24mnodes/sec met 2 cores, met x86_64 zal hij dus nog veel sneller zijn? kan het me niet voorstellen, want een c2d 3ghz doet 60mnodes/sec....

[ Voor 59% gewijzigd door spNk op 28-10-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hopelijk komt er nu ook snel een win64 versie!!!
Kan ik ook eindelijk sneller crunchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
gewoon proberen en de resultaten hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Voor iedereen die vast OGR-NG stats zou willen (helemaal in vergelijking met andere leden)
Ik heb een proxy met stats opgezet op http://proxyper.rharmsen.nl/

Nu alleen nog afwachten totdat dnet zelf met stats komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Robinski schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:31:
Voor iedereen die vast OGR-NG stats zou willen (helemaal in vergelijking met andere leden)
Ik heb een proxy met stats opgezet op http://proxyper.rharmsen.nl/

Nu alleen nog afwachten totdat dnet zelf met stats komt
Euh... wat bedoel je daar nu precies mee?
http://teamnewton.nl/ng :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

spNk schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:18:
[...]

Euh... wat bedoel je daar nu precies mee?
http://teamnewton.nl/ng :+
Dat er vast stats beschikbaar zijn voor de server/proxy lozen onder ons...
En tevens is het natuurlijk leuk om allerlei stats over de stubspace te kunnen maken (en hoe meer mensen er flushen, hoe betrouwbaarder deze gegevens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
bij Free-DC spreken ze over het volgende :
Brucifer, I've heard the stats should be up over the next week or so.

Some might be interested to know, I think there is only 9,967,533 stubs for OGR-26 (compared to 304,857,742 on OGRp2-25), but on average, the stubs will be larger in terms of nodes. Also, with the effective reduction in node rate with the new algorithm, that will have an effect on how long the project takes too.

Each stub has to be returned twice for OGR-26 as well, so the true total is 19,935,066 stubs (compared to 609,715,484 on OGRp2-25).
dus als we die #1 willen halen kan het zijn dat we als de stats ( volgende week up-and-running, volgens .plan @ distributed.net ) hebben we moeten kijken waar we staan en hoeveel power er naar toe moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Moeten moeten :P

Heb zelf al een aantal clients lekker draaien op OGr-NG, ik weet nog niet of ik alles ga overzetten, RC5 naast OGR doen is ook wel leuk, alhoewel RC5 nog wel een een jaar of 1000 kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat aantal van 19,935,066 stubs een beetje klopt, levert dat bij gemiddeld 72 stat unit/stub (mijn eerse 166 stubs) 1435 miljoen stat units totaal op. Als het project op topsnelheid is moeten we zo'n 30 miljoen SU/dag kunnen doen, dat betekent 48 dagen voor OGR-26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:41:
Als dat aantal van 19,935,066 stubs een beetje klopt, levert dat bij gemiddeld 72 stat unit/stub (mijn eerse 166 stubs) 1435 miljoen stat units totaal op. Als het project op topsnelheid is moeten we zo'n 30 miljoen SU/dag kunnen doen, dat betekent 48 dagen voor OGR-26.
Lijkt me sterk als Dnet er zelf vanuit gaat dat het ongeveer zo lang als OGR-24 gaat duren... Maar goed, we zullen zien ;).

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

X-G schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

Lijkt me sterk als Dnet er zelf vanuit gaat dat het ongeveer zo lang als OGR-24 gaat duren... Maar goed, we zullen zien ;).
Correctie, ze denken dat het kwa rekenkracht ongeveer gelijk zal zijn als OGR-24
Dit was 1500 dagen met 4 Gnodes/sec gemiddeld.

Momenteel zitten we al op 30 Gnodes/sec, en dan zijn er nog maar weinig mensen die meedoen.

Dus het kan zo zijn dat OGR-26 binnen 150 of minder dagen af is!

[ Voor 6% gewijzigd door Robinski op 30-10-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:07:
Correctie, ze denken dat het kwa rekenkracht ongeveer gelijk zal zijn als OGR-24
Dit was 1500 dagen met 4 Gnodes/sec gemiddeld.

Momenteel zitten we al op 30 Gnodes/sec, en dan zijn er nog maar weinig mensen die meedoen.

Dus het kan zo zijn dat OGR-26 binnen 150 of minder dagen af is!
:Y
Ik wacht met smart op officiele stats; dan hebben we een basis voor voorspellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:44:
[...]

:Y
Ik wacht met smart op officiele stats; dan hebben we een basis voor voorspellingen
Yeah, die offi stats mogen zo langzamer hand wel eens gegenereerd worden ;p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:49:
[...]

Yeah, die offi stats mogen zo langzamer hand wel eens gegenereerd worden ;p..
http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=26

STATS WARNING: Division by zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
kunnen we een berekening maken met deze onderstaande gegevens om te zien hoelang het grofweg gaat duren om 100% te krijgen?
Current Information

366,819 Gnodes were completed yesterday at a sustained rate of 4 Gnodes/sec.

366,819,288,722,676 nodes were completed yesterday at a sustained rate of 4,245,593,619 nodes/sec.

*O* *O* We staan op het moment 3de qua teams *O* *O*

http://stats.distributed....ect_id=26&low=1&limit=100

[ Voor 19% gewijzigd door Cpt00kirk op 31-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:51:
kunnen we een berekening maken met deze onderstaande gegevens om te zien hoelang het grofweg gaat duren om 100% te krijgen?

[...]
Ik kan het wel, maar doe het liever niet... De getallen in de stats zijn nog niet echt betrouwbaar.... /me mist een paar teranode vergeleken met wat er door zijn proxy geteld is *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

ik heb zelf toch wel het vermoeden dat er al -ietsje- meer geflushed is inmiddels gezien de diverse proxy's van onszelf overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mijn stats kloppen wel aardig met de officiele stats!!!
Woei eindelijk officiele Stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
*O* 3e *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

*O* 1e *O*

Totdat NC weer losgaat -O-

Maar dan kan het project nu echt beginnen... alle ingrediënten zijn aanwezig :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:38:
Mijn stats kloppen wel aardig met de officiele stats!!!
Woei eindelijk officiele Stats.
Ja het lijkt er op dat de stats nu bij zijn...
Geen bevestiging van het totaal aantal stubs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 08-10 04:57
Bastien schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:01:
*O* 1e *O*

Totdat NC weer losgaat -O-

Maar dan kan het project nu echt beginnen... alle ingrediënten zijn aanwezig :P
Ik denk dat dat nog wel ff duurt, als het al gaat gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
de stats zijn nog aan het verwerken .... op het moment staan we al 2de overall!!! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
ParaNoiMia schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat dat nog wel ff duurt, als het al gaat gebeuren....
Ach wat wij in een maand doen, doen jullie in een dag. Dus neem vooral je tijd :D

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Zal vast lastig zijn om al die clients te verbouwen naar de nieuwe client.
Als het lang genoeg duurt maakt de rest tenminste ook nog een kans hier :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Joej :D Stats! ** eigen topics eigen topics** ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Applausje voor *O* *O* NightBird *O* *O* voor het genereren van de DPCH! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC