Ik vind persoonlijk de BOINC-methode ook niet netjes, daarom droeg ik ook een idee aan om het (voor toekomstige projecten) anders te doen. De DNET-methode vind ik nou ook niet bepaald het summum van subteam-stats; iedereen onder dezelfde naam/account flushen en dan via IP-adressen (of zoiets) achterhalen wie wie is...?
Daarnaast is het misschien ook wel interessant om te kijken wat afzonderlijke gebruikers onderling flushen (los van subteams) zonder daarvoor eerst alle subteam-sites door te sneupen.
Als je dit wel gaat doen moeten meerdere stats engines voor een DNet project herschreven worden.
Klinkt toch een beetje als angst voor verandering...
Overigens is het bij de "Registratie-methode" nog steeds mogelijk om onder 1 account te flushen en gebruik te maken van DNET-proxies, dus subteam-stats-engines zoals die er nu zijn hoeven niet te veranderen. Met de "Registratie-methode" is er dan wel support voor moderne subteam-stats, hiervoor zal de stats-engine van de DPCH wel aangepast moeten worden...
Maar het
hoeft niet, het
kan!
Daarnaast wordt het dan te makkelijk om over te stappen naar een ander DPC Sub Team (als je al naar een ander DPC sub team over stapt).
Sorry, maar dat argument snijdt geen hout; 2 waardes (id en keyserver) veranderen in dnetc.ini en je flushed voor een ander subteam!?!
De beste oplossing in mijn ogen is dus nog steeds een sub team proxy met OGR-NG stats zoals we dat nu ook al zijn gewend (met een d denk ik). Als we dit nu gaan veranderen moet de hele DNet structuur aangepast worden. Willen we dat? (Nightbird in ieder geval niet en ik kan je vertellen: ik ook niet!).)
De methode die ik aandroeg (wil niet zeggen dat dit
de manier) is breed toepasbaar (in principe voor alle projecten, dus ook DNET!), en naar mijn inziens een betere methode dan scheidingstekens gebruiken (BOINC). Daarnaast misschien een stap in de richting van universele stats-engines, waarover op het DPC-forum al eens gebrainstormt is...
[
Voor 8% gewijzigd door
Theadalus op 27-10-2008 02:59
]
Computing...