Mijn titel lijkt me duidelijk, natuurlijk zal ik allemaal reacties krijgen dat de Atom veel en veel sneller is.. nu is dat waarschijnlijk ook wel zo in praktijk maar ik heb een vergelijkingstest (zelf) gedaan) met de volgende laptops:
- Acer Aspire One (Atom, 1 Gb)
- MSI Wind (Atom, 1 Gb)
- Asus Eee 900 (900 MHz Celeron, 1 Gb)
Als test heb ik superpi 1M gedraait en er kwam echt een heel klein verschil uit, de celeron in de Asus Eee 900 was ongeveer 0,0-0,2 sec sneller. Soms was de Atom sneller. Maar nek aan nek was het altijd! Tijdens de test hadden alle laptops de voeding in de computer gestoken en die bios is niet aangepast, dus het is een werkelijke weergave van de snelheden die je in praktijk hebt.
De getallen weet ik niet meer, het was ook voor mij persoonlijk maar nu krijg ik toch wat vraagtekens...
For your information, de Asus Eee draaide Ubuntu met Adamm's kernel.
Groeten
Bewerking: Misschien had ik dit moeten posten in de ervaringen topic over Atom, maar ik ben de eigenaar van de Celeron dus.. mja..
- Acer Aspire One (Atom, 1 Gb)
- MSI Wind (Atom, 1 Gb)
- Asus Eee 900 (900 MHz Celeron, 1 Gb)
Als test heb ik superpi 1M gedraait en er kwam echt een heel klein verschil uit, de celeron in de Asus Eee 900 was ongeveer 0,0-0,2 sec sneller. Soms was de Atom sneller. Maar nek aan nek was het altijd! Tijdens de test hadden alle laptops de voeding in de computer gestoken en die bios is niet aangepast, dus het is een werkelijke weergave van de snelheden die je in praktijk hebt.
De getallen weet ik niet meer, het was ook voor mij persoonlijk maar nu krijg ik toch wat vraagtekens...
For your information, de Asus Eee draaide Ubuntu met Adamm's kernel.
Groeten
Bewerking: Misschien had ik dit moeten posten in de ervaringen topic over Atom, maar ik ben de eigenaar van de Celeron dus.. mja..
[ Voor 8% gewijzigd door Red-Front op 26-10-2008 00:56 ]