Systeem reboot autom. in Far Cry 2

Pagina: 1
Acties:

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 22:33
Ik heb een irritant probleem in Far Cry 2.

Na enige tijd spelen, compleet willekeurig, klapt het spel eruit en wordt mijn pc automatisch gereboot. Dat dit vrij storend is behoeft verder geen uitleg denk ik.

Mijn systeem:

P5K
E8400
4 GB 8500
74 GB Raptor
HD3870X2
XP 32 bit SP 3

Ik draai het spel op 1280*1024, 100 Hz, settings allemaal Very High, 2×AA, Vsync OFF, HDR en Bloom ON.

Het systeem is niet overgeclocked, de graka is voorzien van ccc 8.10 alsmede de Far Cry 2 hotfix. Ik laat de fan van de graka tijdens gamen altijd via RivaTuner op 45% draaien voor wat extra koeling.

Ik snap er niets van, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik het systeem te zwaar belast waardoor het reboot. Als het draait, gaat alles soepel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik laat de fan van de graka tijdens gamen altijd via RivaTuner op 45% draaien voor wat extra koeling.
Zet die eens naar 100% en speel nog eens, dan maar wat minder stilte, maar iig een grafische kaart die zichzelf niet laat smelten. En anders is er altijd nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke voeding heb je, en kun je iets in de logboeken van Windows terugvinden?

Houd ook de temperaturen van je Chipset/CPU/videokaart eens in de gaten tijdens het gamen, en test eventueel met benchmarks. Spontane reboots hebben vaak meer te maken met hardware-fouten dan een spel, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is dus eigenlijk de beste plaats om te beginnen.

• partyondude
Gebruik een Thermaltake 650 Watt.

Ik geloof best dat dit met hardware trouble te maken heeft, maar Crysis en Crysis Warhead draaien prima zonder crashes, dus dit verbaast me enigzins.

Anyway, ik laat sowieso de fan van de graka een stuk harder draaien, kijken wat dat oplevert. Thanx voor de tips so far :)

• partyondude
Na de fan van de graka flink harder te laten draaien crasht het systeem niet zo vaak meer. Vreemde is wel dat de pc alleen crasht, als ik in het spel een EHBO bakje wil openen :S