Toon posts:

Een maat van me is gehackt....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier een paar straten verderop woont heeft een LinuxServertje staan. Nu is hij gehackt (althans men is er nog niet door gekomen doordat ik het op tijd zag met "netstat"). Mijn verbazing kwam eigenlijk wel toen ik zag wat de host van de vermeende hacker was..... "tweakers-05.vuurwerk.net". Doet je wel denken :) :) :)

Voor degene die het geweest is mijn complimenten

(voor degenen die mij niet geloven kan ik wel kijken of ik een logfile ofzo kan opduiken)

Verwijderd

Das knap zeg *D

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook..... :) :) :) :)
Niet dat het wat uitmaakt, want er stond toch geen vitale info op die server.... maar toch... Ik kan er om lachen......

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Weet je zeker dat je gehacked was, of was het gewoon een tcp/ip pakker met syn-flag?

(GoT heeft wel eens de neiging om zelf een sessie te starten, dan ben je nog niet meteen gehacked hoor ;))

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmzz een tcp/ip pakker met syn-flag op de telnet poort... En hoe kan de server van Tweakers nou ooit zijn ip weten... Hij komt noooooooooit(!!!!) op tweakers-05.vuurwerk.net (zonde maar toch). De connectie was op poort 23 (telnet) dus dat lijkt me ook een beetje onlogisch om een sessie op te starten...........

*D *D *D *D *D

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
mja, eigen schuld. Als je je eigen server niet kan beveiligen kun je zoiets verwachten.

Telnet is ook zo onveilig als de pest, gebruik ssh.

Verwijderd

Vinnik een beetje overdreven om te zeggen dat het zijn eigen schuld is, je kan toch niet verwachten dat iedereen weet hoe hij/zij zijn pc/server helemaal moet dichtgooien. Daar komt nog eens bij dat in princiepe alles te hacken is. Om eerlijk te zijn ben ik ook geen ster op dat gebied, terwijl ik van mezelf vind dat ik toch wel wat van pc's weet, alleen liggen mijn "kwaliteiten" op het gebied van pc's wat meer bij de hardware.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja maar ja, de meeste hack attempts moet je ook niet persoonlijk opvatten

gewoon een gast die een zootje ip's afgaat en er dan achter komt dat er ergens een telnet server op draait waarop ie vervolgens probeert te connecten.
Okee, ik zeg niet dat dit zomaar kan natuurijk, maar het is toch bijna wel 'aan de orde van de dag' om het zo maar eens te zeggen.

Wat kun je er tegen doen.. ja nix eigenlijk. Ten eerste natuurlijk zorgen dat je pc zo dicht mogelijk zit. Verder kun je die gast's ip proberen te tracen, maar als het een beetje een hacker is is het via een anonieme SOCKS proxy of zoiets, dus kom je er niet echt achter.

Om de hacker/cracker/scriptkiddie discussie te voorkomen :) : het woord hacker heb ik in principe verkeerd gebruikt omdat echte hackers bij iemand inbreken voor een serieuze reden, en niet om zomaar iets te slopen of iets dergelijks.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
offtopic:
Gehakt is bij de slager te koop...:9

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39
Is http://tweakers-05.vuurwerk.net eigenlijk wel van tweakers.net????
surf er maar eens heen

5564

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je mij toch ook niet horen zeggen? En het beveiligen van de server kan ik best wel hoor. Hij moest alleen telnet bezitten voor een schoolproject. En om nou zo blij te zijn met ssh. Daar hebben ze pasgeleden ook een grote bug in gevonden (ssh1(!) ssh2 niet geloof ik)
*D *D *D

Ik ben niet echt wakker geloof ik....... ff wat taalfouten weghalen
Pagina: 1