Instabiel internet

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe macbook en verbinding maken met het internet (wireless) ging goed.

Alleen is de verbinding zo instabiel als het maar zijn kan. Msn logt regelmatig uit, streams stoppen ermee etc etc. Alle andere laptops/pc's hier draaien wel stabiel. Ik heb de laatste updates.

macbook krijgt gewoon netjes ip-adres en dns, maar valt elke paar minuten ff weg.\

Iemand een idee of komt het bekend voor?

Multimonitor is relax :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De oorzaak kan van alles zijn, teveel gebruikers op je draadoloze router, storing door andere access points in de omgeving die op hetzelfde kanaal zitten, andere storingsbronnen, een slechte antenne enz. Met istumbler voor Mac OS X kun je zien welke access points er in de omgeving zitten, hoe sterk hun signaal en op welk kanaal ze zitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Johnny schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:24:
De oorzaak kan van alles zijn, teveel gebruikers op je draadoloze router, storing door andere access points in de omgeving die op hetzelfde kanaal zitten, andere storingsbronnen, een slechte antenne enz. Met istumbler voor Mac OS X kun je zien welke access points er in de omgeving zitten, hoe sterk hun signaal en op welk kanaal ze zitten.
lijkt me niet. 2 andere laptops staan nu uit, dus niet teveel gebruikers. Notebook met Vista doet goed nu, met notebook met windows XP en pc doen het allemaal goed. Echt puur alleen vanui OS X

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
hmmm, via een linksys router gaat alles wel goed.

Zit hier vast aan 1 of andere belkin (studentenhuis)