Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Status.msi probleem bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Sinds een tijdje krijg ik bij het opstarten een instaler voorgeschoteld waarbij hij vraagt naar status.msi in een temp folder. Ik kan op anuleren klikken, maar dan komt hij net zo hard weer terug met dezelfe vraag. Na zo'n 6-10 keer op anuleren te hebben geklikt blijft hij weg.

Op internet heb ik wat info gevonden over programma's die niet vista compatible zijn en dus een instaler achter laten die opnieuw wil instaleren na het opstarten. Voor zover ik weet heb ik geen programma's geinstalleerd voordat het probleem optrad.

Ook was er een oplossing met iets uit het register verwijderen. (na eerst te backuppen, wat ik ook gedaan heb) Maar daarna krijg ik alleen de error: "error code 2718" welke staat voor "Missing package name for product code '[2]' " Hier heb ik dus ook niets aan.

Het grote nadeel is dat ik niet weet welk programma wil installeren, er staat niet in het pad waar hij zoekt welk programma het is. Weet iemand hoe deze installer weg te krijgen is?

edit:
dit is het pas waarnaar hij verwijst als hij status.msi zoekt:
C:\Users\Borgoth\AppData\Local\Temp\7zSEFCB.tmp\setup\Status\

[ Voor 6% gewijzigd door Borgoth op 25-10-2008 20:19 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

ik heb dit probleem ook dan met de code C:\ursers\arnold\appdatlocal\temp\ 7zSA0F0.tmp setup\ status wat moet ik er aan doen om dit van mijn computer te krijgen.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

het programma wat hij probeert te installeren is 7 zip ;)

Kijk anders even met regedit naar de verwijzingen naar 7zip

[ Voor 35% gewijzigd door keur0000 op 24-04-2009 13:44 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Borgoth schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:12:
Sinds een tijdje krijg ik bij het opstarten een instaler voorgeschoteld waarbij hij vraagt naar status.msi in een temp folder. Ik kan op anuleren klikken, maar dan komt hij net zo hard weer terug met dezelfe vraag. Na zo'n 6-10 keer op anuleren te hebben geklikt blijft hij weg.

Op internet heb ik wat info gevonden over programma's die niet vista compatible zijn en dus een instaler achter laten die opnieuw wil instaleren na het opstarten. Voor zover ik weet heb ik geen programma's geinstalleerd voordat het probleem optrad.

Ook was er een oplossing met iets uit het register verwijderen. (na eerst te backuppen, wat ik ook gedaan heb) Maar daarna krijg ik alleen de error: "error code 2718" welke staat voor "Missing package name for product code '\[2]' " Hier heb ik dus ook niets aan.

Het grote nadeel is dat ik niet weet welk programma wil installeren, er staat niet in het pad waar hij zoekt welk programma het is. Weet iemand hoe deze installer weg te krijgen is?

edit:
dit is het pas waarnaar hij verwijst als hij status.msi zoekt:
C:\Users\Borgoth\AppData\Local\Temp\7zSEFCB.tmp\setup\Status\
Kijk eens onder msconfig (start-->uitvoeren-->msconfig intypen-->tabblad opstarten) vink hier eens de nodige dingen uit.

Verwijderd

keur0000 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:43:

dit heb ik gedaan en de sleutel verwijderdt maar nu krijg ik DISK1:1 naar voren hoe moet het nu verder ik kan wel blijven klikken on het weg te krijgen

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Kijk eens in het systeem-logboek om na te kijken omtrent welke fout het gaat.
zie: logboeken openen in Vista

(K'heb laatst ook nog problemen gehad met .msi / Microsoft Installer)

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Verwijderd

keur0000 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:43:

Ik heb dit probleem ook en ik heb geprobeerd om Regedit te openen en er wat uit te halen, maar ik kom niet veel verder dan het openen ervan... Weet iemand hier iets op?
Pagina: 1