• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 10:58
Hoi,

Ik ben 'n groot film fan en ben in het bezit van 500+ DVD's. Sinds kort heb ik de mogelijkheid om via mijn xbox 360 video van mijn pc op mijn TV af te spelen. Omdat 500 dvd's nogal veel ruimte in nemen, wil ik mijn hele collectie (te beginnen met de betere titels, uiteraard) op een harddisk gaan zetten.

Om geen afbreuk aan de kwaliteit te doen wil ik de DVD's upscalen naar 720p en ze opslaan met Dolby Digital 5.1 geluid, zodat ik ze via Windows Media Center op mijn xbox kan afspelen.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? Wat ik zoek is een tool (of tools) die het volgende kunnen doen voor me:

* DVD naar de harddisk kopieeren
* Deze omzetten naar Divx of H.264 (liefst dat laatste) op 720p en Dolby Digital 5.1 geluid
* Gebruik maken van mij PC ( 64 bits quad core met 8GB ram)

Het liefst maak ik gebruik van open source tools e.d. en zit ik niet te wachten op een tool van een vaag bedrijfje. Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede oplossing.

Wat zijn jouw tips? Thanks!

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 10:50
Kan je niet gewoon beter van de titels opzoeken of de echte 720p versie de Blue-Ray rip van je films niet op het internet staan. Dan heb je zeker betere kwaliteit en is het meteen al H.264.

Verder kan je als je ze echt wil upscalen de dvds rippen met DVDFab Platinum en dan met Avidemux ze upscalen en dan opslaan als .mkv. met sub sporen natuurlijk.

Maar mij lijkt optie 1 het beste omdat je ten eerste betere beeld kwaliteit hebt en ten tweede betere geluidskwaliteit. (DTS HD, Dolby Digital True HD) hogere bitrates dan de dvd versies.

HD4Life @ Full-HD

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik zou ze niet upscalen. Dat neemt waarschijnlijk meer ruimte in, converteren gaat langer duren, en je xbox (en je pc trouwens ook) kan dat in dezelfde kwaliteit ook live upscalen.

Kijk eens rond op digital digest, daar stikt het van de guides, en ze hebben een uitgebreid overzicht van software die je nodig hebt (zowel shareware, freeware als commerciele software)

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 10:58
pianoman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:51:
Ik zou ze niet upscalen. Dat neemt waarschijnlijk meer ruimte in, converteren gaat langer duren, en je xbox (en je pc trouwens ook) kan dat in dezelfde kwaliteit ook live upscalen.

Kijk eens rond op digital digest, daar stikt het van de guides, en ze hebben een uitgebreid overzicht van software die je nodig hebt (zowel shareware, freeware als commerciele software)
Daar heb je inderdaad wel een punt mee. Daarnaast blijft de originele kwaliteit gewaarborgd, waar bij het upscalen je toch veranderingen aanbrengt.

Goede tip trouwens van Digital Digest. Ik heb er deze guide gevonden. Hierin wordt uit de doeken gedaan hoe je met freeware apps (RipBot264) video omzet naar h.264 files voor je xbox 360 (of ps3).

RipBot264 heeft geen probleem met VOB files. Je moet echter (als je een encrypted DVD hebt) die wel eerst met een andere tool naar je harddisk toe rippen (en decrypten).

Weet iemand of dat in Nederland eigenlijk verboden is? Het kopieëren (decrypten) van een DVD naar je harddisk om hem te converteren en te archiveren op je harddisk? Zolang je het origineel ook hebt lijkt 't mij geen probleem, eigenlijk.

Maar goed, ik ga 't vanavond gelijk 'ns uitproberen. ;)

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com