Hoi iedereen,
Ik heb ook de Sterling van 399eur gekocht bij Second Media.
Het apparaat werkt perfect en hij is echt FullHD, ik heb er de nodige testen op los gelaten. Hij heeft wel degellijk enkele nadelen, maar voor mij gelden die niet.
Hieronder mijn bevindingen.
Hij is inderaad 1920*1080 (HDMI)
Dit heb ik meteen getest door de TV aan te sluiten op mijn laptop met HDMI aansluiting. Ik heb daar verschillende Matroska bestanden op losgelaten die 1920*1080 waren en het beeld is uitermate perfect moet ik zeggen. Ook een digitale tuner (HD) werkt er perfect op. Het geluid is mijns inziens wat flets, maar voor normaal TV doable! Maar als je HD gaat kijken, dan neem ik aan dat je een goede Dolby/DTS installatie hebt staan
Wat tegenvalt is de ingebouwde tuner (mocht je niet digitaal kijken). Ik vind hem traag reageren, en de ontvangstkwaliteit vind ik beneden pijl. Ook adverteren ze met DVB-T, en dat klopt ook wel, alleen ik kan nergens een smartcard in kwijt (Digitenne) dus werkt goed voor de Free-to-air kanalen, en dan is het beeld weer wel perfect. Mogelijk zie ik de sleuf niet voor de smartcard LMAO, ik zal nog eens goed kijken. Ik zie wel aan de linkerzijde een uitsparing ergens voor, dus ik denk dat ie daar moet zitten, of beter gezegd, had moeten zitten.
Ik post later wel een paar foto's
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:24:
[...]
Doe jezelf alsjeblieft een lol en koop een HD-R tv van 37". Die tv sowieso een beter paneel, ook al is de resolutie lager.
Het verschil tussen F-HD en HD-R zie je niet eens op deze diagonaal vanaf 1,7 meter of verder, en al helemaal niet met deze tv. Deze tv heeft waarschijnlijk 1080 beeldlijnen, maar houdt hoogstens 150 beeldlijnen over bij bewegend beeld. Echt een verkoperspraatje en een argument om deze tv kwijt te raken.
Dit moet ik toch tegenspreken bij dit model, zoals ik eerder schreef, ik heb de film "Journey to the Center of the Earth" er op afgespeeld, zowel in 720p als 1080p, en ik zie wel degelijk verschil in resolutie, ook als ik het beeld "stil" zet (optie van het apparaat) in beide resoluties, dan is er toch echt een groot verschil tussen beide. Het stilstaande beeld van de 1080p versie vas vele malen scherper, en ik kon zelfs een aantal wegaanduidingen die in de film voorkwamen (in de verte) lezen en op 720p pas als deze dichterbij kwamen.
De PC functie (1280*1024 max) via D-Sub VGA werkt ook goed, maar omdat de resolutie lager is dan het paneel zelf, zet hij deze in een 4:3 vierkant (Zwart zijdelings) en stretched, ja ach, beeld vertekend. Dus ik heb mijn PC op de HDMI aansluiting zitten, dan is hij zeker 1920*1080 en dat gamed verdomd lekker

Ik kan met zekerheid zeggen dat hij ook de volle 1920*1080 pakt, want aan alle zijden valt niks weg en mijn desktop is zoals op mijn FullHD 20 inch samsung PC panel.
Al met al, ik ben er tevreden mee, zeker voor die prijs.
Tuurlijk kan alles beter, maar ik heb in de winkel slechtere TV's gezien voor duurdere prijzen.
[
Ook dit kan ik beamen, ik heb hem opengeschroefd (dat doe ik met alles LOL) en ik heb het paneel met enkele trackingnummers nagezocht, en er komt als resultaat uit "LG.Philips South Korea" dus dat klopt.
Als het dus een eigen merk van Second Media is, dan assembleren ze deze mogelijk zelf, al verwacht ik dat niet snel. Mogelijk kopen ze goedkoop in, of is de fabricage geen zuivere koffie, we hebben het immers over plastic en iets wat uit azië komt
[
Voor 49% gewijzigd door
Verwijderd op 23-12-2008 23:02
]