[Laptop] komt niet door de POST en kan niet in BIOS komen

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een 2,5 jaar oude Acer 5025wlmi notebook. Alleen wil deze sinds gisteravond niet meer opstarten. De batterij was leeg (gebeurt wel vaker) en toen ik hem weer aan wilde zetten nadat ik hem weer opgeladen had deed hij het gewoon ineens niet meer.

Zo gauw ik de laptop aan wil zetten komt het Acer/Phoenix gedeelte in beeld, waarin de zaak ingeladen wordt voordat Windows opstart. Alleen blijft het balkje halverwege hangen en doet de laptop niets meer. Ik kan in het begin nog wel kiezen dat ik in de bios wil, maar dan blijft hij hangen met rechtsonderin 'Entering setup...'. In de BIOS kom ik dus ook niet.

Waar ligt dit aan? Zou de laptop kapot zijn?

Bij voorbaat dank.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Heb je toevallig nog randapparatuur aan de laptop hangen? USB printer? iPod? Hetzelfde 'probleem' heb ik namelijk standaard als ik vergeet m'n iPod af te koppelen (en USB-boot aanstaat).

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Nee, dat is het niet. Ik had wel een USB-ontvangertje voor een muis erin zitten, maar zelfs als ik die eruit haal komt hij niet verder dan het initialisatiescherm.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:54
en boot hij wel als je er een windows cd instopt? en misschien memtest draaien?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Ook al eens ZONDER accu geprobeerd? (Dus alleen netadaptor)

Ik heb bergen Acer accus gezien die brak zijn en daardoor de meest gekke ellende geven.

Als dat niet helpt zou ik m eens testen zonder hdd: Tijdens het postscherm waar ie hangt kan ie ook blijven hangen op een niet-gedetecteerde hdd.

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 25-10-2008 23:21 ]

Verwijderd

Heb je toevallig een linux live cd zoals ubuntu of dergelijk.
Mocht je die wel volledig kunnen starten en draaien dan kan je in iedergeval uitsluiten dat je moederbord van je laptop niet stuk is.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Bedankt allemaal, ga ik allemaal morgen even proberen. Ik kom er nog op terug ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Hardeschijf is ook een goeie inderdaad.

Dat heb ik hier ook eens gehad met een ThinkPad. Die bleef ook hangen in de POST omdat de HDD defect was.

Hij gaf geen melding dat de HDD kapot was, dus pas na enig onderzoek kwam ik erachter.
Pagina: 1