Kan bottleneck niet vinden in gamesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Al veel gelezen op Tweakers.net, maar nu mijn eerste post :) Wel meteen met een probleem :(

Enkele weken geleden heb ik een Sony 40W4500 gekocht om te gamen. Ben namelijk een enthousiaste GTR Evolution (gekocht via Steam) speler en vond dit scherm wel bijdragen aan het "ultieme cockpit gevoel" :)

Aangezien ik niet soepel kon spelen op de 1080p resolutie heb ik flink wat ge-upgrade aan m'n pc maar al deze veranderingen hebben helemaal niks geholpen. Wanneer ik op een track rijd zoals Monza, met veel bomen, schommelt mijn fps tussen de 17 en de 40. Het maakt zeer weining tot geen verschil of er andere auto's in de buurt rijden. Ook spelen met AA en AS heeft geen zin. Mijn systeem ziet er nu als volgt uit:

Asus P5B
E8500 (was eerst E6600)
2GB OCZ Reaper 800mhz (was eerst Kingston value 533mhz)
Club3d 4870 1GB DDR5 OC (was eerst 7900GTO en 2 weken geleden een MSI 4850 512MB gekocht)
Cooler Master 630w voeding (was eerst Antec 450w)
Seagate Barracuda 250Gb 7200RPM HDD

Zoals je ziet heb ik al flink ge-upgrade om lekker te kunnen spelen, helaas ik dit dus nog niet gelukt. Het enige niet recente onderdeel is het moederbord. Echter met de laatste Bios werkt de nieuwe cpu goed en kan me bijna niet voorstellen dat het moederbord de bottleneck kan zijn. Maar misschien ook wel , weet het echt niet meer.

Draai WinXP SP3, net een verse installatie gedaan, en de nieuwste Catalyst drivers van de Ati site.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen om het soepel te laten draaien.

edit: typos

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat zijn je bevindingen in andere spellen? Testen met slechts één spel is natuurlijk verre van representatief. Wat voor 3DMark-score behaalt je systeem? Heb je alle benodigde drivers geïnstalleerd? Op welke kloksnelheid draaien je processor en geheugen? Geef die desnoods eens een leuke overklok.

[ Voor 26% gewijzigd door Rone op 25-10-2008 17:59 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Daar heb je gelijk in. Heb net 3D mark06 gedraaid en kom tot een score van 13164. Andere spellen moet ik nog installeren vanwege de verse Windows.

Mijn processor draait op 3,3 Ghz en het geheugen op 437mhz volgens CPU-Z (4-4-4-12). Een hele kleine overclock maar het leek me eigenlijk niet nodig. Qua video drivers, bios en chipset ben ik up to date.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Je 3Dmark06 score is prima dus je zult het ergens anders moeten zoeken. Kijk hoe je systeem zou moten presteren aan de hand van benchmarks bijvoorbeeld. Het kan best zijn dat zelfs je huidige systeem niet snel genoeg is voor de hoogste settings. Probeer eens wat te spelen met drivers en instellingen dus.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.