PATA schijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:24

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Er staat hier een relatief oud pc'tje voor mijn ouders met een 40gb maxtor schijfje. Van de een op de andere dag, dus zonder enige hardware / softwarematige veranderingen, wil xp echter niet meer opstarten en word ik er dus bijgeroepen.

Het probleem: de schijf wordt niet meer (goed?) herkend. Als ik opstart via een xp installatiecd, ziet deze cd de schijf wel als een 7.5GB, onbenaderbare, schijf, en ik zie hem als secundaire schijf ook tijdens het opstarten voorbij komen als 7.5GB schijf.

Het verlies van deze schijf is opzich niet zo'n ramp, de data die erop staat is echter van groter belang. Zijn er misschien manieren om de schijf toch weer tot leven te wekken om de data er vanaf te halen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Verkeerde detectie lijkt mij een controller issue (niet de schijf zelf). In dit geval zou ik overwegen een identieke (werkende) HDD op de kop te tikken, en een printplaattransplantatie proberen :)

Hier stond een dode link.

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:24

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Op de een of andere wonderbaarlijke manier wordt de schijf vandaag wel herkend :) Ik ben alle data aan het overzetten, en de schijf gaat daarna bij het vuilnis.