Meningsverschil met Telco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41
Ik zal even een korte schets van deze situatie maken:

1-10-2008 liep mijn contract (inclusief internet Blox) bij Vodafone Nederland af.
Voor die tijd werd ik diverse malen door een dame opgebeld voor een verlenging van mijn contract. Samen met haar hebben we toen een nieuw contract uitgekozen (een zonder internet Blox), waarvoor ik thuis een een bevestiging zou krijgen welke ik ook diende te ondertekenen.

Maar.. ik vond de internet Blox op mijn mobiel wel erg fijn, dus besloot ik nog even te wachten met het retourneren van het contract. Vanmorgen besloot ik maar eens mijn telefoonrekening te checken, en daar staan opeens 130 euro aan extra kosten (voor een paar MB aan verkeer). Blijkt mijn nieuwe abonnement dus al actief te zijn

Ik Vodafone bellen vanmorgen, en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk iemand aan de lijn, welke mij ging doorverbinden met de persoon welke mij het abonnement heeft verkocht, deze moest dit namelijk oplossen. Interessant is dat ik de dame welke mij dit abonnement verkocht, bij een eerder gesprek heb verzocht mij op zaterdag terug te bellen, dat ging echter niet, ze zou niet op zaterdag werken. Nu was ze wel (toevallig) wel aanwezig. De persoon welke ik vervolgens aan de lijn kreeg was volgens mij niet de persoon welke mij eerder geholpen heeft. Ook zouden er geen opnames meer zijn van het eerder gevoerde gesprek zijn, en deze persoon beweerde nooit het woord contract of ondertekenen in de mond te hebben genomen. Ik weet zeer zeker dat dit wel het geval is, omdat ik mijn telco zaken altijd zeer goed in de gaten houd (ik heb an eerder negatieve ervaringen gehad met telefoonmaatschappijen)

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze mijn contact niet terug wilden zetten en ik dus 130 euro ex btw mag ophoesten voor een paar MB verkeer.
Ik heb inmiddels een rode kaart opgevraagd bij mijn bank, om de automatische incasso stop te zetten. Ook heb ik een brief geschreven waarin ik voorstel mijn abonnement terug te zetten naar mijn oude abonnement, waarbij de kosten voor internet binnen de blox vallen. Maar ik heb eigenlijk nog weinig vertrouwen in dit bedrijf nadat ze me (mijn inziens) voorliegen op de helpdesk.

zijn er hier mensen welke mij van advies kunnen voorzien, en heeft het zin om niet te betalen, en een aanmaning van een incasso bureau te weigeren?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het beste in zulke situaties is om altijd te betalen en het daarna terug te gaan krijgen!

Soortgelijk verhaal ging op voor m'n buurmeisje zonder internet-abbo, die opeens rekeningen kreeg van 400,- / maand (2 maanden lang) omdat er een internet-button op haar telefoontje zat. Na betaald te hebben en toen alles afgehandeld te hebben, heeft zij 2x het volledige bedrag teruggekregen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
CLB schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:30:
Het beste in zulke situaties is om altijd te betalen en het daarna terug te gaan krijgen!

Soortgelijk verhaal ging op voor m'n buurmeisje zonder internet-abbo, die opeens rekeningen kreeg van 400,- / maand (2 maanden lang) omdat er een internet-button op haar telefoontje zat. Na betaald te hebben en toen alles afgehandeld te hebben, heeft zij 2x het volledige bedrag teruggekregen...
Ik ben niet van plan te betalen voor dergelijke praktijken. Volgens mij speelt Vodafone echt vuil spel, de medewerker welke ik vandaag aan de lijn had wist precies waar hij over sprak en zijn betoog kwam wel erg ingestudeerd over.

Ik ben overgestapt naar Vodafone om eens af te zijn van al het gezeik om mijn mobiel heen, en weer kan ik betalen. Niet goed wordt je hier van.

Wat heeft je buurmeisje in dit geval gedaan om haar geld terug te krijgen?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort zaken zou ik zoiezo geen helpdesk bellen met figuren die alles via het boekje moeten doen en niets anders kunnen zeggen dan hun baas wil.

Het beste kun je denk ik even bij de Vodafone-winkel langsgaan, zij kunnen het op 'hoger' niveau met iemand aanpakken en je waarschijnlijk wel verder helpen. Mijn ervaring is overigens ook eerst betalen en dan later terugvragen (in mijn geval ging het wel om een fout van de Bel Company waarbij ik het contract had geregeld en niet bij de telecomprovider zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Zoals hiervoor al gezegd: niet betalen is niet verstandig. Wel doe je er verstandig aan alles schriftelijk (dus brief / fax) te doen.

Direct een fax naar Vodafone sturen en vertellen dat er ten onrechte kosten in rekening zijn gebracht, omdat jij nooit opdracht hebt gegeven voor de aanpassing van je contract.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Aangetekende brief versturen waarin je:
1. Bezwaar maakt tegen factuur
2. Ondertekend contract of opname 'voicelog' opvragen
3. Voorstel tot herstel oude contract doet

En zoals de rest ook zegt: wel betalen, zodra je in de incassoprocedure komt ben je de lul ;)

[ Voor 22% gewijzigd door StephanVierkant op 25-10-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paradoXical schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:38:
Ik ben niet van plan te betalen voor dergelijke praktijken. Volgens mij speelt Vodafone echt vuil spel, de medewerker welke ik vandaag aan de lijn had wist precies waar hij over sprak en zijn betoog kwam wel erg ingestudeerd over.
Niet betalen kan resulteren in incassoburau, BKR registratie en andere problemen. Onder protest betalen is veel verstandiger, zoals CLB en StevenK terecht aangeven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

paradoXical schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:38:
Ik ben niet van plan te betalen voor dergelijke praktijken.
Dat begrijp ik! Maar als jij niet betaald kom je op de zogenaamde zwarte lijst en zul je bij geen enkele mobiele provider meer een abbo kunnen afsluiten totdat het BKR in Tiel je van de zwarte lijst afhaalt.
Wat heeft je buurmeisje in dit geval gedaan om haar geld terug te krijgen?
Zodoende dus betaald en daarna schriftelijk haar beklag gedaan (uiteraard ook al tig x gebeld en dergelijke) over de gang van zaken. Dat deze twee rekeningen absurd hoog waren ten opzichte van haar overige rekeningen en dat als men even logisch nadacht dit uiteraard niet zou moeten kunnen.

Wat jij voor kan leggen is dat je fervent gebruiker bent van mobiel internet, dat je altijd 'n abbo hebt gehad op dat mobiele internet en dat je natuurlijk niet opeens gebruik gaat maken van 'betalen per MB'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik as. maandag even langs een vodafone winkel ga dan. Ik heb de helpdesk medewerker overigens verzocht om mij door te verbinden met zijn baas, maar dat wilde deze niet doen..

Niet betalen ben ik overigens niet van plan, ik wil echter wel de automatische incasso stopzetten, ik kan nog altijd over 1 maand betalen.

Het betreft hier trouwens een telefonische overeenkomst, mag dat zomaar. Moet ik niet tekenen (zoals afgesproken was) voor een verlenging?
Daarnaast is het toch zo dat men een dergelijk gesprek moet opnemen? Deze opname was niet meer voorhandig wist die medewerker mij te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
paradoXical schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:03:

Het betreft hier trouwens een telefonische overeenkomst, mag dat zomaar. Moet ik niet tekenen (zoals afgesproken was) voor een verlenging?
Daarnaast is het toch zo dat men een dergelijk gesprek moet opnemen? Deze opname was niet meer voorhandig wist die medewerker mij te vertellen.
De telco moet óf een ondertekend contract hebben, of een opname (voicelog). Als deze er dus niet is, is er geen basis meer voor de (aangepaste) overeenkomst. Zij hebben dus in principe een probleem (ze kunnen niet hard maken dat je het contract zo wilde hebben), maar omdat jij waarschijnlijk je nummer wilt behouden weten ze ook wel dat jij toch geen ontbinding gaat vorderen. Dat weten ze maar al te goed..

[ Voor 18% gewijzigd door StephanVierkant op 25-10-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, je sluit een nieuw abonnement af zonder een bepaalde dienst waardoor internet goedkoop wordt. Vervolgens ga je je extra dure internet gebruiken, en klagen dat 't duur is? Neem dan gewoon die blox er bij.

Jouw fout, dit ga je niet terug krijgen.

Ik heb overigens al heel lang geen telco/internet/whatevercontracten ondertekend. Alles online danwel via de telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2008 17:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm lees misschien is... Dat abbo had nog helemaal niet geactiveerd mogen worden namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aboverlengingen gaan altijd direct in, of hoogstens met een paar dagen vertraging.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En hoe moet een consument dat weten...
Er wordt hem verteld dat hij een contract thuisgestuurd krijgt wat ondertekend moet worden..
Dat heeft hij dus wel gedaan, alleen nog niet opgestuurd dus VF heeft hier geen weet van PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:13:
Aboverlengingen gaan altijd direct in, of hoogstens met een paar dagen vertraging.
Die verlening gaat direct in ja, maar mag je dit als een verlenging zien dan? Volgensmij hadden ze toch echt op die ondertekening moeten wachten voordat ze een wijziging in het contract maken (in de zin van wijziging abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Schopje naar Shopping Forum, daar is het meer op zijn plaats. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:21:
[...]

Die verlening gaat direct in ja, maar mag je dit als een verlenging zien dan? Volgensmij hadden ze toch echt op die ondertekening moeten wachten voordat ze een wijziging in het contract maken (in de zin van wijziging abbo).
Dit is m.i. een verlenging ja, zelfs al wordt de abonnementsvorm lichtelijk gewijzigd. Je aansluiting blijft hetzelfde, alleen de diensten wijzigen. Heel vaak is er na een abonnementsperiode van 2 jaar (belachelijk lang trouwens) helemaal geen equivalent meer van 't abo dat je had, en kun je dus niet verlengen met hetzelfde abo.

Overigens: verlengen is niet verplicht he, als je tevreden bent met je telefoon en je abo, dan kun je dat gewoon laten verlopen. Je blijft dan gewoon betalen wat je altijd betaalde, en je kunt opzeggen wanneer je wilt. Je kunt ook rustig twee jaar later 'verlengen'. Heb ik laatst nog gedaan: wijziging van abo met telefoon naar SIM-Only (omdat m'n vorige abo geen blox aankon, was 't te oud voor.) Lekker online, binnen een paar dagen actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

mja mensen willen ook graag nieuwe mobieltjes en kiezen niet vaak voor 1x 500,- betalen voor 'n simlockvrije mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:11:
Euh, je sluit een nieuw abonnement af zonder een bepaalde dienst waardoor internet goedkoop wordt. Vervolgens ga je je extra dure internet gebruiken, en klagen dat 't duur is? Neem dan gewoon die blox er bij.

Jouw fout, dit ga je niet terug krijgen.

Ik heb overigens al heel lang geen telco/internet/whatevercontracten ondertekend. Alles online danwel via de telefoon.
Kan nu aan mij liggen, maar ik zie wel een probleempje.
Ze moeten nog steeds kunnen aantonen dat hij dat ander abonnement wilt.

Ze beweren dat er geen voice logs zijn en vermits hij het getekende contract nog niet terug gestuurd heeft is er dus geen bewijs.

Anders kunnen telco's nogal gemakkelijk geld verdienen. Iemand neemt een abonnement waarmee x heel voordelig is. Dan zonder dat persoon y het wilt wordt hij overgezet naar abonnement z waar x heel duur is.
Gaat dus niet zomaar zonder bewijs dat persoon y dat wou.

Zoals reeds gezegd betaal je best onder protest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:02:
[...]
Ze beweren dat er geen voice logs zijn en vermits hij het getekende contract nog niet terug gestuurd heeft is er dus geen bewijs.
Mondelinge overeenkomst is ook een geldige overeenkomst. Hoezo bewijs? Ontkennen dat de afspraak is gemaakt is gewoon een leugen en in de rechtszaal meineed.. (alhoewel de bewijslast bij de telco ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:05:
[...]

Mondelinge overeenkomst is ook een geldige overeenkomst. Hoezo bewijs? Ontkennen dat de afspraak is gemaakt is gewoon een leugen en in de rechtszaal meineed.. (alhoewel de bewijslast bij de telco ligt)
Maar TS is het er niet mee eens dat er een afspraak is. In zijn optiek zou de afspraak pas gelden op het moment dat hij het contract zou terug sturen!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De afspraak was in ieder geval dat TS een bevestiging zou krijgen van de overeenkomst. Je kunt je in verband daarmee ook beroepen op artikel 3.1 van de algemene voorwaarden, waarin ofwel de bevestiging van de aanvaarding ofwel de realisatie van de aansluiting als voorwaarde voor het totstandkomen van de (mondelinge of schriftelijke) overeenkomst wordt genoemd. Aangezien er geen realisatie van de aansluiting heeft plaatsgevonden na de afspraak, deze was immers al gerealiseerd aan het begin van het aflopende contract, zou je dus een bevestiging moeten hebben gekregen. Daarnaast ook omdat dit is toegezegd door de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

[...]

Maar zoals de TS het formuleerde is er nog niet echt sprake van een mondelinge overeenkomst vermits de TS had afgesproken dat hij een schriftelijke bevestiging ging krijgen.
Vermits hij het dus niet ondertekend heeft teruggestuurd zou hij dus niet liegen.

Ik moet wel toegeven dat wat de TS doet nogal dubieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
[...]

De regel is 'wie stelt, bewijst'. Heb je geen bewijs en wordt iets betwist door te tegenpartij, is het dus niet waar. Overigens is meineed in dit geval niet eens relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Waar het in dit geval om gaat is het feit dat de miep aan de telefoon mij verteld heeft dat ik dit contract nog diende te bekrachtigen. Ik ging er dus van uit dat het nieuwe contract niet actief was, en daarom ben ik gewoon gebruik blijven maken van internet. Dit is natuurlijk gewoon een miscommunicatie zijn, maar in mijn geval wel een erg dure.
Ook ben ik net verhuisd, en ik zit nu dus zonder internetverbinding. Dat terwijl ik prima kon surfen via 3G op mijn laptop. Dit is dus dubbel zuur, omdat mijn ADSL verbinding pas over 2 weken wordt opgeleverd.

Ik heb afgelopen week de fysieke rekening binnen gekregen, en er is 24 euro geïncasseerd van mijn rekening. dit terwijl de website van Vodafone toch een heel ander bedrag laat zien (150 euro).

Het lijkt er op dat men bij Vodafone zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft.

Tot dusver vind ik alles best. Ik heb een klacht ingediend bij Vodafone over hetgeen ik bovenstaand heb beschreven. (persoonlijk bij het hoofdkantoor afgegeven. Ik woon sinds kort in Maastricht en ben deze brief snachts hardlopend gaan afgeven. Ik om dat gebouw heen lopen omdat ze geen brievenbus hebben, kreeg ik de bewaking op mijn dak welke vervolgens mij brief in ontvangt namen).

Mocht men onverhoopt niet tot een bevredigend antwoord komen dan storneer ik het bedrag en vraag ik Vodafone aan te tonen dat wij een overeenkomst hebben gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Laatste update:

Vodafone blijkt bij nader inzien toch niet zo star te zijn. Ze gaan over tot kwijtschelding van de kosten voor internet. Bedankt voor de gegeven adviezen en einde van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nice nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:13:
Dat ligt er aan, soms zit je nog vast aan een contract dat over x aantal maanden afloopt, en dan gaat t pas over x aantal maanden in. (het geval van T-Mobile die contracten altijd per jaar doet en niet permaand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Ik sprak gister iemand welke bij Vodafone werkt, en deze wist mij te vertellen dat zaken niet altijd even soepel lopen. Deze hele zaak heeft me natuurlijk wel de nodige tijd gekost, maar 1 duidelijke brief en daaropvolgend nog 1 mailtje vind ik nog te overzien. Daarnaast werd ik netjes teruggebeld en is de hele zaak opgelost.

Nog belangrijker, ik wacht nog op mijn ADSL abbo na een verhuizing, nu kan ik tenminste lekker surfen op mijn laptop ;)

Pagina: 1