DDR PC2100 133 of 266Mhz ?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
In mijn computer zit een 1 GB 184pins DIMM DDR-SDRAM PC2100 133Mhz CL2.5 in. Nu wil ik er nog een bij kopen via internet. Alleen staat er bij de aanbieding steeds 266Mhz en niet 133Mhz. Ik neem aan dat ze dus niet hetzelfde zijn en dus ook niet compatibel zijn. Weet iemand of dat klopt?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Als je eerst nou eens uitzoekt wat DDR daadwerkelijk is, en hoe snelheden daarvan aangegeven worden dan zul je er achter komen dat dit toch echt hetzelfde is.

http://specs.tweak.to/15535

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De 1e 'D' in DDR staat voor dual, kortom: 2x. De 2x slaat op het feit dat dit geheugen zowel een berekening doet op de opgaande klokflank, als op de neergaande klokflank. Dus in feite 2x zo snel is. Dus het geheugen draait op 133 Mhz maar met een 266 Mhz snelheid ;)
Ja het gaat dus werken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Atlas schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:17:
De 1e 'D' in DDR staat voor dual, kortom: 2x. De 2x slaat op het feit dat dit geheugen zowel een berekening doet op de opgaande klokflank, als op de neergaande klokflank. Dus in feite 2x zo snel is. Dus het geheugen draait op 133 Mhz maar met een 266 Mhz snelheid ;)
Double Data Rate, niet Dual ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 10:38
kijk even in een handleiding van je moederbord/computer of zoek op internet bij de fabrikant, daar staat meestal wel welk type geheugen ondersteund wordt.
als het type dat je wil bestellen er niet op staat wil het niet zegen dat het niet werkt, maar die kans is wel groter.

het aantal Mhz geeft aan hoe snel het geheugen is, ik denk wel dat het alle bij kan, ik weet alleen niet zeker of dat je het mag mengen.
volgende keer ff op F5 drukken

[ Voor 4% gewijzigd door King4589 op 25-10-2008 16:21 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RoadKill21 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:18:
[...]

Double Data Rate, niet Dual ;)
Ook goed, dan gaat mijn uitleg nog steeds op :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sunthere
goh bedankt tristan! Je weet het echt allemaal! heel goed
tjtristan schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:15:
Als je eerst nou eens uitzoekt wat DDR daadwerkelijk is, en hoe snelheden daarvan aangegeven worden dan zul je er achter komen dat dit toch echt hetzelfde is.

• sunthere
Dank je wel !! Nog een vraagje. Mijn huidige RAM heeft geen ECC. Is het een probleem als ik deze combineer met een die dat wel heeft?
Atlas schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:17:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sunthere, we verwachten dat je voordat je een topic opent je zelf eerst kijkt hoe het in elkaar steekt. Zoals je in de RAM FAQ kan lezen heb je met DDR 2x de bandbreedte, waardoor het spul vaak als 266MHz verkocht wordt.

Je loopt lang genoeg rond om te weten wat we verwachten aan inzet en gezien dat in dit topic ontbreekt gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.