Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278463

Topicstarter
Afgesplitst uit Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 4]

Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden voor het niet kunnen versturen/ontvangen van MMS berichten?
Weet 100% zeker dat alle instellingen goed staan..internet/bellen/smsen werkt allemaal prima..
Las op het internet dat verschillende mensen hier last van hebben en ook met verschillende telecom aanbieders(heb zelf Vodafone). Lijkt me dus iets in de HTC te zijn....Verder een prima toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 25-10-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:38:
Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden voor het niet kunnen versturen/ontvangen van MMS berichten?
Weet 100% zeker dat alle instellingen goed staan..internet/bellen/smsen werkt allemaal prima..
Las op het internet dat verschillende mensen hier last van hebben en ook met verschillende telecom aanbieders(heb zelf Vodafone). Lijkt me dus iets in de HTC te zijn....Verder een prima toestel.
Ik zit ook bij Vodafone. Bij de MMS-instelling heb ik bij 'connect via' Vodafone Gprs ingesteld. Dat werkt dus prima.

Ga naar tab mail. inbox\menu\MMS options\servers. Klik op Vodafone MMS en daar bij Connect via, kiezen voor Vodafone gprs. [Werkt voor andere aanbieders misschien ook]

[ Voor 3% gewijzigd door 210667 op 25-10-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Ik zit ook bij Vodafone. Bij de MMS-instelling heb ik bij 'connect via' Vodafone Gprs ingesteld. Dat werkt dus prima.

Ga naar tab mail. inbox\menu\MMS options\servers. Klik op Vodafone MMS en daar bij Connect via, kiezen voor Vodafone gprs. [Werkt voor andere aanbieders misschien ook]
Yeps dat heb ik, maar heeft niet geholpen. Je ziet hem 3 pogingen doen om te verzenden en daarna geeft hij de melding unable to send helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Yeps dat heb ik, maar heeft niet geholpen. Je ziet hem 3 pogingen doen om te verzenden en daarna geeft hij de melding unable to send helaas.
Blijft dus vreemd.. :? Misschien nog iets met proxy? Bij mij heb ik in mijn connections ook Vodafone Gprs staan. Heb jij dat ook? Of heb je daar Vodafone live?

settings\connections\connections\manage existing connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

Blijft dus vreemd.. :? Misschien nog iets met proxy? Bij mij heb ik in mijn connections ook Vodafone Gprs staan. Heb jij dat ook? Of heb je daar Vodafone live?

settings\connections\connections\manage existing connections.
Nee heb er ook geen Vodafone live staan..volgens de vodafone site zou dit wel moeten..maarja het werkt wel gewoon bij je:

Volgende instellingen heb ik:

Vodafone MMS
Gateway: 192.168.251.250
Poort: 8799
Serveradres: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via: Vodafone GPRS
verstuurlimiet: 300k
Wap-versie: Wap 2.0

lijkt me goed..Heb het met proxy aan en uit geprobeerd wat hetzelfde resultaat geeft. volgens Vodafone zit alles goed bij hun. Zal het straks eens met een andere simkaart proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Nee heb er ook geen Vodafone live staan..volgens de vodafone site zou dit wel moeten..maarja het werkt wel gewoon bij je:

Volgende instellingen heb ik:

Vodafone MMS
Gateway: 192.168.251.250
Poort: 8799
Serveradres: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via: Vodafone GPRS
verstuurlimiet: 300k
Wap-versie: Wap 2.0

lijkt me goed..Heb het met proxy aan en uit geprobeerd wat hetzelfde resultaat geeft. volgens Vodafone zit alles goed bij hun. Zal het straks eens met een andere simkaart proberen.
|Zo staat het bij mij ook. Kijk nog eens bij; menu\tools\options..daar zie je sms\mms staan. Klik daar eens op. Bij mij staat Use Unicode aangevinkt. Misschien dat dat nog helpt? Anders kan ik je niet verder helpen.. :'(

Mmz..sim zou ook nog kunnen. Usim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

|Zo staat het bij mij ook. Kijk nog eens bij; menu\tools\options..daar zie je sms\mms staan. Klik daar eens op. Bij mij staat Use Unicode aangevinkt. Misschien dat dat nog helpt? Anders kan ik je niet verder helpen.. :'(

Mmz..sim zou ook nog kunnen. Usim?
Nopes helaas(unicode stond wel uit)maar helpt niks :(.. Hij blijft gewoon in z'n postvak uit staan met als icoontje een envelope met een klokje.
Moet wel iets bij Vodafone fout zitten, kan niet anders meer. Gebruik je btw de Office ANP of live.vodafone.com als Toegangspunt?? En heb jij je proxy aan of uit ?

als proxy instelling heb ik:
Http 192.168.251.150:8799
WAP 192.168.251.150:9201

neem aan als er iets mis zou zijn in de Vodafone GPRS verbinding dat ik ook niet zou kunnen internetten op het toestel...Zit gewoon een nieuwe Simkaart van Vodafone bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Nopes helaas(unicode stond wel uit)maar helpt niks :(.. Hij blijft gewoon in z'n postvak uit staan met als icoontje een envelope met een klokje.
Moet wel iets bij Vodafone fout zitten, kan niet anders meer. Gebruik je btw de Office ANP of live.vodafone.com als Toegangspunt?? En heb jij je proxy aan of uit ?

als proxy instelling heb ik:
Http 192.168.251.150:8799
WAP 192.168.251.150:9201

neem aan als er iets mis zou zijn in de Vodafone GPRS verbinding dat ik ook niet zou kunnen internetten op het toestel.
Ik heb gewoon bij het instellen de gegevens op laten halen van het netwerk. Daarna die mms-setting veranderd. Ik heb ook maar één verbinding "Vodafone Gprs" en heb verder geen toegangspunten. Proxy-instellingen zijn zoals jij die hebt en de proxy staat aan. Kan je wel even een mms sturen..maar is wat lastig met het openbaar maken van 06-nummers..Dm me anders maar even. Ik ga nu even een harinkie halen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:45:
[...]

Ik heb gewoon bij het instellen de gegevens op laten halen van het netwerk. Daarna die mms-setting veranderd. Ik heb ook maar één verbinding "Vodafone Gprs" en heb verder geen toegangspunten. Proxy-instellingen zijn zoals jij die hebt en de proxy staat aan. Kan je wel even een mms sturen..maar is wat lastig met het openbaar maken van 06-nummers..Dm me anders maar even. Ik ga nu even een harinkie halen.. 8)
Probeer straks als ik vrij bent eerst wel ff met een andere sim. Had gister al een paar mms berichten ontvangen, maar dan met een linkje erin zodat ik naar de site van Vodafone moest om ze te bekijken..

Hou je op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:48:
[...]

Probeer straks als ik vrij bent eerst wel ff met een andere sim. Had gister al een paar mms berichten ontvangen, maar dan met een linkje erin zodat ik naar de site van Vodafone moest om ze te bekijken..

Hou je op de hoogte :)
Ben benieuwd..Donder anders al je verbindingen er even uit en haal dan de instellingen weer eens automatisch op via de connection-setup.

later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik kan eindelijk mmsen.

Heb dus mijn simkaart in een ander toestel gestopt. Daarmee heb ik een mms kunnen versturen.
Toen de kaart terug in de HTC en ja hoor het werkte prima..Verklaring?? Heb werkelijk geen idee...vaag is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278463 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 07:38:
Nou ik kan eindelijk mmsen.

Heb dus mijn simkaart in een ander toestel gestopt. Daarmee heb ik een mms kunnen versturen.
Toen de kaart terug in de HTC en ja hoor het werkte prima..Verklaring?? Heb werkelijk geen idee...vaag is het wel
Inderdaad gek. Een verklaring?! Geen flauw idee, maar we gaan deze wel onthouden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Ik snap MMS ook niet helemaal...

Wanneer ik er één gemaakt heb en probeer te verzenden, komt hij te staan in Postvak UIT. Voor het bericht staat dan een envelopje met een klein klokje erop. Daarna gebeurt er verder niks, hij wordt dus niet verzonden. Ik heb in de instelling gekeken en daar staat dat de MMS gelijk verzonden moet worden. Dus het klokje kan ik niet echt verklaren.

Iemand een verklaring?

--edit:

Misschien handig om te vermelden dat ik T-Mobile heb. In de post onder mij staat dat je "live.vodafone.com" moet invullen op gegeven plek. Bij T-mobile moet je daar "mms" invullen. Dit staat er bij mij echter al dus voor mij is dit geen oplossing van mijn probleem

[ Voor 25% gewijzigd door r0_ op 28-10-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 15:57

hellfire_ultd

Effe checke!

Ik heb dit probleem zojuist ook gehad. Wat bleek? Voor de verbinding "Vodafone MMS" gebruikt de wizard van HTC standaard het toegangspunt "office.vodafone.nl". Volgens de Vodafone website zou dit goed zijn. Helaas blijkt de praktijk anders: Mijn (prepaid) simkaart bleek echter niet geprovisioned voor deze APN. Live.vodafone.com was wel geprovisioned, dus de oplossing is:
  • Start -> Instellingen
  • Tabblad verbindingen
  • Kies Verbindingen
  • Tabblad Geavanceerd
  • Knop Netwerken selecteren
  • Verander een van de dropdowns in Vodafone MMS
  • Knop Bew... (bewerken)
  • Knop Bewerken
  • Volgende
  • Vervang de naam van het toegangspunt door "live.vodafone.com"
  • Volgende
  • Voltooien
  • Ok
  • Zet Vodafone GPRS terug in de dropdown
  • Ok
  • Ok
En toen kon ik MMS'jes versturen en ontvangen. :)

Dit werkt natuurlijk op dezelfde manier als "Vodafone GPRS" kiezen voor MMS'jes, maar er is een groot voordeel: met NoData kan je Vodafone GPRS uitschakelen om te voorkomen dat je telefoon ongewenst het Internet op gaat. Vodafone MMS kan je ingeschakeld laten waardoor je wel nog MMS'jes kunt verzenden en ontvangen. (Ontvangen is natuurlijk gratis, ondanks de internetverbinding.) Dit onderscheid raak je kwijt wanneer je Vodafone GPRS gebruikt voor MMS.

[ Voor 21% gewijzigd door hellfire_ultd op 28-10-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r0_ schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:21:
Ik snap MMS ook niet helemaal...

Wanneer ik er één gemaakt heb en probeer te verzenden, komt hij te staan in Postvak UIT. Voor het bericht staat dan een envelopje met een klein klokje erop. Daarna gebeurt er verder niks, hij wordt dus niet verzonden. Ik heb in de instelling gekeken en daar staat dat de MMS gelijk verzonden moet worden. Dus het klokje kan ik niet echt verklaren.

Iemand een verklaring?

--edit:

Misschien handig om te vermelden dat ik T-Mobile heb. In de post onder mij staat dat je "live.vodafone.com" moet invullen op gegeven plek. Bij T-mobile moet je daar "mms" invullen. Dit staat er bij mij echter al dus voor mij is dit geen oplossing van mijn probleem
Dat probleem had ik dus ook. Probeer je SIM eens in een ander toestel en dan een mms te versturen. Dat was bij mij de oplossing. Terug in de HTC deed ie het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 06:39
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik bij Hi ben. Alle instellingen staan goed, is ook gecheckt door het KPN Bussines center zelfs. Alleen kan ik dus niet MMS'en. Blijft in postvak uit staan. Hij probeert wel te verzenden, maar dat mislukt elke keer.

* SIM kaart in andere toestel (SE S500i) -> MMS werkt perfect.
* SIM kaart terug in mijn HTC (zowel een P3300 als een Diamond geprobeerd) -> MMS werkt niet
* SIM kaart van die SE S500i in mijn toestel -> MMS werkt zonder problemen.

KPN/Hi wilt mijn SIM kaart wel vervangen, maar dan moet ik de kosten betalen. Dikke doei! Dan MMS ik wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Anoniem: 278463 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Dat probleem had ik dus ook. Probeer je SIM eens in een ander toestel en dan een mms te versturen. Dat was bij mij de oplossing. Terug in de HTC deed ie het gewoon weer.
Kan ik helaas niet proberen, heb niet een ander toestel met MMS functionaliteit tot mijn beschikking. Denk ook niet dat het zoals bij bovenstaande post lijkt, dat het aan mijn SIM-kaart ligt. Ik heb bij aanschaf van dit toestel een nieuwe SIM-kaart aangevraagd bij T-Mobile.

-- BELANGRIJKE EDIT !!

Ik ben bij de T-mobile shop geweest voor het MMS probleem. De medewerker daar had een stappenplan voor het instellen van MMS. Deze hebben we uitgevoerd maar toen bleek het nog niet te werken. Ik heb het stappenplan uitgeprint meegekregen en thuis er nog even mee zitten klooien. Ik heb nu een kleine aanpassing gedaan tov het stappenplan en nu lijkt het te werken :D Het zijn aardig wat stapjes maar ik type ze wel even uit voor mijn mede-tweakers :) Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
  1. Selecteer Instellingen vanuit Start-menu
  2. Ga naar het tabblad Verbindingen en selecteer Verbindingen
  3. Selecteer Een nieuwe modemverbinding toevoegen onder Mijn Werk-netwerk
  4. Geef T-Mobile MMS als naam voor de verbinding en selecteer Mobiele verbinding (GPRS) als modemtype. Druk op Volgende.
  5. Vul mms in bij Naam toegangspunt: en druk op Volgende
  6. Vul tmobilemms in bij Gebruikersnaam: en tmobilemms bij Wachtwoord:
  7. Druk op Voltooien
  8. Druk rechtsboven op Ok en dan het kruisje om terug te keren naar het hoofdscherm.
  9. Selecteer Berichten vanuit het Start-menu
  10. Kies indien nodig voor SMS/MMS
  11. Druk vervolgens op Menu - Nieuw - MMS
  12. Kies aangepast
  13. Druk vervolgens op Menu - Opties - MMS opties..
  14. Ga naar het tabblad Servers en druk op Nieuw
  15. Selecteer onderaan eerst bij WAP-versie: WAP 2.0
  16. Vul nu de volgende gegevens in:
    • Servernaam: T-Mobile MSS
    • Gateway: 010.010.010.011
    • Poortnummer: 8080
    • Serveradres: http://t-mobilemms
    • Verbinden via: Mijn Werk-netwerk <----- LET OP!! Zie opmerking onderaan!!
    • Maximale verzendgrootte: 100K
  17. Druk op Gereed
  18. Selecteer T-Mobile MMS en druk op Kiezen als standaardinstellingen
  19. Het is verstandig om in het tabblad Voorkeuren de Fotoresolutie op QVGA te zetten.
  20. Druk tweemaal rechtsboven op Ok en dan het kruisje om terug te keren naar het hoofdmenu.
Toen dit allemaal was uitgevoerd bij mij werkte het nog steeds niet.
Ik heb toen na een beetje proberen bij punt 16.5 bij Verbinden via: niet Mijn Werk-netwerk ingevuld maar T-Mobile MMS. Dat is een keuze mogelijkheid uit de drop-down list.

Toen ik hiernaa een MMS ging versturen ging het volgt:
De MMS had ik al aangemaakt maar eerst ging verzenden dus niet. Hij stond daarom in Postvak Uit. Hij was daar zichtbaar met een klein envelopje ervoor met een klokje erin. Na het veranderen van de instellingen heb ik de MMS in postvak uit geopend en op verzenden gedrukt. Toen zag ik in plaats van dat kleine klokje een zandlopertje. En toen na een aantal seconden zag ik in mijn balk bovenin (waar batterij, G of H enz staat) een envelopje verschijnen met een pijltje erbij. Het icoon voor het verzenden van MMS. Nu was mijn MMS verstuurd en stond hij ook niet meer in postvak uit en wel in verzonden items.

Ik wacht alleen nog wel op een ontvangst bevestiging van de geaddresseerde. Maar het lijkt te werken!!

[ Voor 91% gewijzigd door r0_ op 31-10-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
ik had ook hetzelfde probleem met mms versturen en ontvangen met een vodafone abo.

instellingen via de autowizzard geladen, Vodafone GPRS gekozen bij de MMS opties maar geen geluk.

Toen viel me op dat bij de conection settings van Vodafone GPRS (manage existing connections) geen number stond ingevuld in het mdem tabblad. Na dat ik op de edit knop drukte en bij het access point name even letter weghaalde (van live.vodafone.com) en weer opnieuw invulde en vervolgens de wizard verder afmaakte stond live.vodafone.com wel bij number.

Nu weet ik niet 100% zeker of dit de oplossing is maar het werkte hierna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 06:38

Sebje

Makelaartje

oeps sorry verkeerde plek (had de afsplitsing niet gezien).

[ Voor 87% gewijzigd door Sebje op 10-11-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Mijn vriendin heeft ook een HTC Touch Pro, en kan volgens haar telefoon gewoon MMS sturen. Komt dan een vinkje bij te staan en komt onder Verzonden items te staan. Echter, de telefoon waar ze dat MMS'je heen stuurt (de mijne), ontvangt niets. Ik ontvang op die telefoon wel gewoon MMS' jes van andere mensen! Iemand tips?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Pagina: 1