Kan ik helaas niet proberen, heb niet een ander toestel met MMS functionaliteit tot mijn beschikking. Denk ook niet dat het zoals bij bovenstaande post lijkt, dat het aan mijn SIM-kaart ligt. Ik heb bij aanschaf van dit toestel een nieuwe SIM-kaart aangevraagd bij T-Mobile.
-- BELANGRIJKE EDIT !!
Ik ben bij de T-mobile shop geweest voor het MMS probleem. De medewerker daar had een stappenplan voor het instellen van MMS. Deze hebben we uitgevoerd maar toen bleek het nog niet te werken. Ik heb het stappenplan uitgeprint meegekregen en thuis er nog even mee zitten klooien. Ik heb nu een kleine aanpassing gedaan tov het stappenplan en nu lijkt het te werken

Het zijn aardig wat stapjes maar ik type ze wel even uit voor mijn mede-tweakers

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
- Selecteer Instellingen vanuit Start-menu
- Ga naar het tabblad Verbindingen en selecteer Verbindingen
- Selecteer Een nieuwe modemverbinding toevoegen onder Mijn Werk-netwerk
- Geef T-Mobile MMS als naam voor de verbinding en selecteer Mobiele verbinding (GPRS) als modemtype. Druk op Volgende.
- Vul mms in bij Naam toegangspunt: en druk op Volgende
- Vul tmobilemms in bij Gebruikersnaam: en tmobilemms bij Wachtwoord:
- Druk op Voltooien
- Druk rechtsboven op Ok en dan het kruisje om terug te keren naar het hoofdscherm.
- Selecteer Berichten vanuit het Start-menu
- Kies indien nodig voor SMS/MMS
- Druk vervolgens op Menu - Nieuw - MMS
- Kies aangepast
- Druk vervolgens op Menu - Opties - MMS opties..
- Ga naar het tabblad Servers en druk op Nieuw
- Selecteer onderaan eerst bij WAP-versie: WAP 2.0
- Vul nu de volgende gegevens in:
- Servernaam: T-Mobile MSS
- Gateway: 010.010.010.011
- Poortnummer: 8080
- Serveradres: http://t-mobilemms
- Verbinden via: Mijn Werk-netwerk <----- LET OP!! Zie opmerking onderaan!!
- Maximale verzendgrootte: 100K
- Druk op Gereed
- Selecteer T-Mobile MMS en druk op Kiezen als standaardinstellingen
- Het is verstandig om in het tabblad Voorkeuren de Fotoresolutie op QVGA te zetten.
- Druk tweemaal rechtsboven op Ok en dan het kruisje om terug te keren naar het hoofdmenu.
Toen dit allemaal was uitgevoerd bij mij werkte het nog steeds niet.
Ik heb toen na een beetje proberen bij punt 16.5 bij
Verbinden via: niet
Mijn Werk-netwerk ingevuld maar
T-Mobile MMS. Dat is een keuze mogelijkheid uit de drop-down list.
Toen ik hiernaa een MMS ging versturen ging het volgt:
De MMS had ik al aangemaakt maar eerst ging verzenden dus niet. Hij stond daarom in
Postvak Uit. Hij was daar zichtbaar met een klein envelopje ervoor met een klokje erin. Na het veranderen van de instellingen heb ik de MMS in
postvak uit geopend en op verzenden gedrukt. Toen zag ik in plaats van dat kleine klokje een zandlopertje. En toen na een aantal seconden zag ik in mijn balk bovenin (waar batterij, G of H enz staat) een envelopje verschijnen met een pijltje erbij. Het icoon voor het verzenden van MMS. Nu was mijn MMS verstuurd en stond hij ook niet meer in
postvak uit en wel in
verzonden items.
Ik wacht alleen nog wel op een ontvangst bevestiging van de geaddresseerde. Maar het lijkt te werken!!
[
Voor 91% gewijzigd door
r0_ op 31-10-2008 10:54
]