Toon posts:

Os op Ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat het opstarten van mijn pc een beetje lang duurt. Zoals waarschijnlijk vele van jullie. Nou zat ik eraan te denken om een versie van linux op mijn ram geheugen te zetten of een gestripte versie van windows vista zodat de pc sneller opstart. Maar is dit nou ook mogelijk?

Ik heb een hoop op internet gezocht maar zonder enig antwoord. Ik vind alleen maar splashtop en expressgate (een splashtop versie van ASUS). Maar dit is niet een installeerbaar programma.

Hebben jullie een oplossing?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
iRam :)

edit: deze dus: nieuws: Opslagtest: Gigabyte iRam versus Western Digital Raptor

[ Voor 116% gewijzigd door spone op 25-10-2008 14:44 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar is er ook een oplossing zonder dingen te kopen want ik heb nu 4GB waarvan er toch maar 3 wordt gezien in windows dus is het mogelijk om 1 GB te gebruiken voor het os.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:42
Nee, dat lijkt me niet mogelijk.

Softwarematige oplossingen gaan sowieso niet werken. Als jij je PC uitzet is je RAM leeg (en er is niets wat software daar aan kan doen ;)). Als je RAMdisk voor iedere boot weer gevuld moet worden ben je je tijdswinst weer kwijt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:44:
Ja maar is er ook een oplossing zonder dingen te kopen want ik heb nu 4GB waarvan er toch maar 3 wordt gezien in windows dus is het mogelijk om 1 GB te gebruiken voor het os.
Dan moet je een 64-bit OS draaien ;)

Behalve de iRAM of vergelijkbare dingen is er inderdaad niets mogelijk. Bovendien, hoe vaak start je nu je PC op? Persoonlijk reboot ik alleen als dat nodig is (driver/update o.i.d. geïnstalleerd), verder gebruik ik gewoon Hibernation/Slaapstand wat de opstarttijd al drastisch verkort. Als je S3 Standby gebruikt gaat het nog een heel stuk sneller, maar dat levert helaas problemen op met mijn geluidskaart dus dat gebruik ik niet. Voor jou is het waarschijnlijk wel een prima optie.

[ Voor 14% gewijzigd door NNF op 25-10-2008 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk is het niet zo handig want ik heb een antec nine hundred en slaap er ongeveer naast en nou wil dat slapen nou niet echt lukken met 3 ledfans.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 14:56

pistole

Frutter

en hybernation dan? Dan is ie ook betrekkelijk snel weer opgestart...

Ik frut, dus ik epibreer

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:27:
Nou eigenlijk is het niet zo handig want ik heb een antec nine hundred en slaap er ongeveer naast en nou wil dat slapen nou niet echt lukken met 3 ledfans.
Dan gebruik je kennelijk geen S3 standby. Dan stoppen je fans compleet hoor.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:27:
Stand-by in je BIOS op de diepste slaapstand gooien (S3)? Staat je pc ook nagenoeg uit (zoals al veel gesproken op GoT) maar je bent in 'n paar seconden weer klaar om verder te werken!

[ Voor 0% gewijzigd door Leftblank op 25-10-2008 16:42 . Reden: Spuit11, lang leve F5 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is s3 standby dan?
Ik kan in mijn bios niet s3 vinden.

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
in slaapstand gaan op de antec 900 gewoon de leds uit hoor ::p heb hem zelf ook

Verwijderd

Topicstarter
dan doe je waarschijnlijk hibernation

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
Als je vista hebt staat optie optie standaard uit via internet vind je genoeg syntaxen om deze weer aan te zetten Hibernate word namelijk ook wel sluimerstand/slaapstand genoemd

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Duidelijker gezegd: Hibernation is niet hetzelfde als stand-by. In hibernation (Suspend to disk) wordt de inhoud van je RAM geheugen naar een file geschreven, en vervolgens gaat het systeem volledig uit. Wanneer je weer opstart wordt deze file weer uitgelezen en ben je weer terug waar je was. Je kunt het systeem dan ook van de spanning afhalen.

In S3 stand-by, oftewel Suspend to RAM blijft het RAM gevuld, omdat er spanning op blijft staan. En dat is ook bijna het enige component waar spanning op blijft staan, dus hdd's, fans en dergelijke componenten gaan allemaal uit. Hierbij kun je je systeem dus ook niet van de spanning halen.

Over beiden is genoeg op Google te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door geez op 25-10-2008 19:09 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

The Third Man

The Third Jellyfish

SmoothTweaker schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:01:
Als je vista hebt staat optie optie standaard uit via internet vind je genoeg syntaxen om deze weer aan te zetten Hibernate word namelijk ook wel sluimerstand/slaapstand genoemd
Sluimerstand en slaapstand zijn aparte dingen in Vista. Sluimerstand = hibernation (volledig uit), slaapstand = standby (power-lampje brandt nog of knippert).

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:28:
dan doe je waarschijnlijk hibernation
Nee, dan doe jij waarschijnlijk iets verkeerd. :+

En waar de opties voor standby in jouw BIOS te vinden zijn is lastig te zeggen, als je niet eens vermeldt welk moederbord je hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Het merk van mijn moederbord is Asrock Nf6G-VSTA.(ja ik weet dat het niet de beste is maar hij doet het wel)
Pagina: 1