Toon posts:

DVD-speler: IDE of SCSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze week een DVD speler kopen voor in mijn PC, maar nu heb ik de keus uit een SCSI of een IDE speler. In mijn systeem zitten de CD-Recorder en CD-ROM speler (beiden Plextor) op SCSI, terwijl er 2 harddisks op IDE zitten. Ik heb de keus uit de volgende modellen:
- Pioneer DVD-105S 16XDVD-40XCD ATAPI SLOT-IN OEM
- Pioneer DVD-U03 DVD-ROM DRIVE SCSI 6X-DVD/32X-CDROM SLOT-IN
De SCSI versie is dus slechts 6x t.o.v. 16 speed van de IDE versie. Heb je hier wat aan? Ik zal hem hoofdzakelijk voor DVD films gebruiken, de CD-ROM speler blijft namelijk ook gewoon in het systeem zitten.

Welke kan ik het beste kiezen?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Gewoon de SCSI nemen. Voor films heb je die 16x dvd echt niet nodig. Als je al SCSI hebt, zou ik dat gewoon gebruiken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
In principe draaien DVD-films op 1x DVD speed, maar het is altijd beter wat over te hebben. Bij 1x zal ie gaan haperen omdat ie dan constant op z'n top moet draaien. Die SCSI doet 6x dus dat moet geen probleem zijn.
Bovendien kun je wat meer hangen aan een SCSI bus dan aan een IDE kanaal. DVD snelheid wordt in de toekomst wel interessant door andere toepassingen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Kort gezegd, SCSI is wat IRQ-vriendelijker. IDE waarschijnlijk wat goedkoper. Mijn voorkeur zou uitgaan naar SCSI. Ik ben ook benieuwd naar meer meningen.

Verwijderd

Topicstarter
De twee genoemde versies liggen qua prijs erg dicht bij elkaar, vandaar dat ik loop te twijfelen. En ik heb nog 5 vrije aansluitingen aan de SCSI kabel...

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:01
Pioneer heeft ook een 10x40 scsi dvd speler, misschien een optie.

Aan de ene kant heb je al een goede scsi cdrom speler, dus voor de DEA hoef je geen scsi meer te nemen en is de IDE versie goedkoper, aan de andere kant als vervanging (ooit) is scsi wel beter.

Ik zou zeggen SCSI, heeft de CPU ook wat meer tijd over voor het decoderen van de DVD.