Ik ben met een website bezig waar gebruikers moeten inloggen. Ik ben al lange tijd aan het twijfelen wat te gebruiken bij de login:
Email - wachtwoord:
Bij een vergeten wachtwoord kan je het wachtwoord of de instructies om het wachtwoord te wijzigen eenvoudig naar het email adres versturen.
(Gebruikers-)naam - wachtwoord:
Een gebruikersnaam is uniek.
Nadelen:
Email - wachtwoord:
Tevens het probleem van meerdere mensen die 1 email adres delen is een belangrijk minpunt voor mijn website...
Heeft er iemand nog andere argumenten om het één of het ander te gebruiken, of heeft iemand een totaal andere oplossing?
- Email - wachtwoord
- (Gebruikers-)naam - wachtwoord
Email - wachtwoord:
Bij een vergeten wachtwoord kan je het wachtwoord of de instructies om het wachtwoord te wijzigen eenvoudig naar het email adres versturen.
(Gebruikers-)naam - wachtwoord:
Een gebruikersnaam is uniek.
Nadelen:
Email - wachtwoord:
- Als je van provider wisselt krijg je een ander email adres. Je email adres kan je wijzigen als je ingelogd bent, maar het probleem komt als je een ander email adres hebt gekregen en je weet je wachtwoord niet meer.
- Soms deel je je email adres met een ander, zodat die niet altijd als uniek kan worden beschouwd.
- Een naam is niet uniek.
- Een gebruikersnaam moet je verzinnen en wordt later vaak vergeten.
- Van de gekozen gebruikersnaam kan je later spijt krijgen, dus moet je een optie maken om je gebruikersnaam te kunnen wijzigen.
Tevens het probleem van meerdere mensen die 1 email adres delen is een belangrijk minpunt voor mijn website...
Heeft er iemand nog andere argumenten om het één of het ander te gebruiken, of heeft iemand een totaal andere oplossing?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com