[2003 TS] Policy voor "zoeken" mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Wisja
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 23:30
Ik wil op een 2003 Terminal server een user alleen toegang geven met de optie "zoeken" in het startmenu tot de map 'mijn documenten'. Hij/Zij moet dus niet meer de mogelijkheid hebben om via "zoeken" ook te zoeken naar ander bestanden of mappen die buiten de map 'mijn documenten' staan. Met andere woorden ik wil dus de optie 'zoeken in' alleen maar op 'mijn documenten' hebben staan.
Is er iemand hier die een idee heeft hoe dit gedaan moet worden of iemand die misschien dit reeds heeft gedaan?

Verwijderd

Misschien is microsoft search server iets voor je?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verbied via policy's toegang tot de lokale disken.

De policy-settings zijn "Prevent access to the following drives" & "Hide these specified drives" uit mijn hoofd. Test hier eens mee :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar dan kan je toch ook nog steeds door de netwerkschijven heen zoeken? Kan me voorstellen dat je niet wil dat iedereen maar de hele dag door je fileservers zit te doorzoeken :P

[ Voor 42% gewijzigd door sanfranjake op 27-10-2008 14:01 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:00:
Maar dan kan je toch ook nog steeds door de netwerkschijven heen zoeken?
Klopt, 'k heb de vraag in eerste instantie niet helemaal begrepen....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

wat TS wil is technisch niet realiseerbaar :)

Verwijderd

mutsje schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:32:
wat TS wil is technisch niet realiseerbaar :)
Wel met search server :-)

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02 10:52
Het is logisch dat dit wil/mag, bewust zo gedaan door MS. Bij het ontwikkelen gaan ze namelijk uit van hele grote omgevingen, stel je hebt 2000 gebruikers verdeelt over 20 Terminal Servers, hiervan gaan een stuk of 10, 20 mensen elke dag zitten zoeken wat enorm veel CPU kracht vergt, die andere 1980 mensen hebben hier erg veel last van. Vandaar dat het niet mogelijk is.

Wellicht is het met bepaalde trucs wel aan te zetten hoor, maar het is van oorsprong niet de bedoeling.

Verwijderd

Wellicht overbodig maar search server express is gratis en hiermee behaal je het gewenste resultaat... Neem deze optie dus in overweging!
Pagina: 1