Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[LightBox2] Vraagje mbt werking Lightbox

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik ben bezig met de site voor mijn moeders verhuur bedrijfje. Mijn moeder verhuurd gala kleding (jurken / smokings etc.) en de uitstraling die we willen bereiken is natuurlijk een beetje classy.

Voor de site hebben we wat modellen en een fotograaf gehuurd en foto's in onze kledij laten maken, maar om deze te laten zien wil ik graag Light Box 2 gebruiken.

Op dit moment werkt de 'Dames' link met SimpleViewer, en dat werkt erg goed, maar nu wil ik hetzelfde effect als LightBox hebben, met een x aantal foto's waar men door kan klikken door links en recht de next / previous buttons te gebruiken.

Alleen komt dan hier mijn probleem: www.winthagenjanssen.nl maakt gebruik van een groot plaatje (op dit moment alleen goed visable in 1680x1050 resolutie) waarin een linkmap staat (bij de Dames - Heren - Contact - Voorwaarden) en dus geen plaatjes die getoond worden op de site.

Wat ik dus wil is als ik op die linkmap duw, Lightbox zijn overlay doet en dat je dan (zonder dat de plaatjes op die huidige pagina staan, wat blijkbaar benodigd is op dit moment) gewoon de plaatjes vanuit een images map kunt laden.

Kan iemand me helpen ?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Wat gebeurt er als je simpelweg rel="lightbox" aan je area-tags toevoegt?

edit: oh, wacht, dan heb je natuurlijk maar 1 foto ipv een imageset...

[ Voor 33% gewijzigd door H004 op 25-10-2008 13:33 ]

• X-G
H004 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:32:
Wat gebeurt er als je simpelweg rel="lightbox" aan je area-tags toevoegt?

edit: oh, wacht, dan heb je natuurlijk maar 1 foto ipv een imageset...
Precies, met dat probleem zit ik , ik wil een imageset hebben ipv 1 foto =)
Quick n Dirty zou zijn als ik de foto's op 0,0 pixels zou inladen, wat opzicht wel mogelijk is...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

offtopic:
Je site is niet te bekijken op 1280x1024. De links "Dames" en "Heren" zijn nog te zien, de rest niet

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 10:06

Kvn

Oplossing die ik wel eens gebruikt heb:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function lightBoxCoupler() {
  var elems = $$('a[rel=lightbox]');
  var title = '';
  var title_prev = '';
  var j = 0;
  for (i = 0; i < elems.length; i++) {
    title = elems[i].readAttribute('title');
    elems[i].writeAttribute('rel', 'lightbox[' + title + ']');
    if (title != title_prev) j = 0;
    if (j > 0) elems[i].style.display = 'none';
    title_prev = title;
    j = j + 1;
  }
}

function initLightbox() { 
  lightBoxCoupler();
  myLightbox = new Lightbox(); 
}

Event.observe(window, 'load', initLightbox, false);

Even toevoegen op het einde van lightbox.js, en alle plaatjes met dezelfde titel worden verborgen, op de eerste na.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Overigens: ik zou als ik jou was afstappen van het hele imagemap-idee. Het lijkt een makkelijke oplossing om een photoshop-design eenvoudig om te vormen tot een website, maar als het iets ingewikkelder wordt (zoals nu) dan loop je al heel snel tegen de beperkingen ervan aan.

Ik zou dit gewoon omvormen tot een css-menu met als achtergrond een png om die zwarte balk weer te geven. Op de body plaats je als achtergrond die witte kronkels, zodat je site ook meteen schaalt op elke resolutie, (dwz: alles gelijk of kleiner dan 1680x1050). De bedrijfsnaam kan je met een png-tje mooi positioneren. Dan is je site qua SEO ook meteen een heel erg stuk sterker. Searchengines kunnen namelijk vrijwel niets spideren op je huidige site.

Als je blijft werken met deze imagemap dan ben je nameljik vanaf nu alleen nog maar hacks aan het toevoegen om t werkend te krijgen op andere resoluties, met alle nadelige gevolgen van dien...

• X-G
MueR schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:52:
offtopic:
Je site is niet te bekijken op 1280x1024. De links "Dames" en "Heren" zijn nog te zien, de rest niet
Ja, dat ga ik nog fixen :) dat de juiste pagina opent, maar eerst wil ik dat plaatjes openen fixen xD

Ga eens pogen met dat stukje code.

• X-G
Hmm, ik heb nu iets van een oplossing, maar hoe de hell zorg ik dat de Lightbox 100px naar onder laad en niet tegen de top aan.

Overigens merk ik wel dat de site in Firefox / Google Chrome vrij weinig renderd van die Lightbox?

Pagina: 1