Toon posts:

AGP kaart/slot uitschakelen (server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een eigen server (oude pc met linux)
nu wil ik om de kosten wat te drukken de pc zonder de externe videokaart laten draaien, alleen zodra ik hem opstart gaat er dan ergens iets fout want 20 minuten later kan ik nog niet via webserver/webmin/webmail of putty verbinding maken met server.

Wat ik mij dus af vraag is er een manier om het agp slot uit te schakelen in de bios zodat ik daar geen last meer van heb?

Moederbord heeft geen on-board vga.

Specs:
Amd Sempron 2800+ CPU
Asrock K7VT4A+ Moederbord
2GB DRR-400 geheugen
Geforce 4MX Videokaart

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er zit vast wel een optie "halt on errors: none" in je bios.

Maar kosten drukken? Een PCI-videokaart kun je gratis afhalen bij iedere computerhobbyist die een zolder heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral de kosten van die extra 20-40 watt per uur als het ding 24/7 aan staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie die optie niet staan zo, heb wel alle extra poorten achterop nu uitgeschakeld gekregen.
Heb je een voorbeeldje waar ik het kan vinden?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De meeste desktop moederborden starten niet zonder videokaart, wat je ook veranderd aan de errorchecking van de BIOS..
Simpelste oplossing is een PCI videokaartje uit het jaar nul. Een S3 Trio32 met 1MB VRAM b.v.
Verbruikt praktisch niks en heb je toch een videokaart in je servertje.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 25-10-2008 12:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:39:
Ik zie die optie niet staan zo, heb wel alle extra poorten achterop nu uitgeschakeld gekregen.
Heb je een voorbeeldje waar ik het kan vinden?
Afbeeldingslocatie: http://www.techimo.com/forum/attachments/processors-memory-overclocking/9056d1069938893-memory-test-failed-no-errors-003.jpg
Maar met hier boven is meestal niet mogelijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken of ik een zo'n pci kaartje kan vinden ergens.
bedankt voor de reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, dit krijg je als je een low-end consumentenmobo pakt voor servertaken. De BIOS ervan is niet echt ingesteld op dingen als headless draaien...

Sowieso frappant dat je je zorgen maakt over het verbruik van een videokaart terwijl je hier een CPU neemt met 55.9W TDP en geen noemenswaardige throttlingmogelijkheden :o

Als je daadwerkelijk die CPU power nodig hebt, zou je een Atom bordje kunnen overwegen, is de 2800+ al overkill zou ik aanraden voor EUR 10 ofzo ergens een i810-based geval met P3-550E oid te scoren. Die verbruikt maar 14.5W...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1