Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] foutmelding bij opstarten PC: snbdntyb.dll*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het is al een week bezig dat als ik mijn computer opstart het volgende op mijn scherm komt:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wesiem/files/afb/RUNDLL.PNG
ik heb als eens opgezocht maar ik kan niets vinden, misschien weten jullie wat het probleem kan zijn?
(ik heb onlangs AVG antivirus 8 geinstalleerd)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:33:

ik heb als eens opgezocht maar ik kan niets vinden, misschien weten jullie wat het probleem kan zijn?
Die naam is me iets te random 8.3 naamgeving om een normale file te zijn.
Je kan kijken of er nog specifieke eigenschappen aan dat ding zitten met Process Explorer, of door de eigenschappen van die file te bekijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:33:
Hallo, het is al een week bezig dat als ik mijn computer opstart het volgende op mijn scherm komt:
[afbeelding]
(ik heb onlangs AVG antivirus 8 geinstalleerd)
Het bestand bestaat niet. Waarschijnlijk heb je hem nodig voor een process tijdens het opstarten.
Wat je kan doen is met msconfig een aantal processen bij het opstarten uitschakelen en uitzoeken welke het is.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 22:34
Ziet eruit als een random filenaam, kom dit vaak tegen als een stukje spyware, maakt een DLL aan. Als je dit door middel van een AV verwijdert blijft de opstartregel staan.

Scannen met Malwarebytes Anti Malware http://www.malwarebytes.org, in veilige modus keertje of 2, en in de gewone modus.

Als je dit teveel werkt vindt kun je ook nog met CCleaner http://www.ccleaner.com de opstart van de DLL verwijderen, maar dan blijft het risico dat je het stukje spyware houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door jeryz op 25-10-2008 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb een scan uitgevoerd en nu werkt hij perfect

Dit is de log:

/////////////////////////////////////////////////////////
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 1

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3662dbf5-2feb-4044-84f9-a6b8e58268f0} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{3662dbf5-2feb-4044-84f9-a6b8e58268f0} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Juan (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Track System (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\FCOVM (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RemoveRP (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\3415e65b (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\system32\zjigtg.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
///////////////////////////////////////////////////

Ik vermoed dat het een trojan virus was.

& The_firefox, bedankt voor die 'msconfig', ik zal ondertussen mijn pc verbeteren

Thx all ;)

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 22:34
Heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan! :)
Pagina: 1