Een router voor gelijktijdig Wireless N en G

Pagina: 1
Acties:

• nklomp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 13:54
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een wireless router die gelijktijdig op Wireless N als G kan werken. Dit omdat mijn desktop en laptop zijn uitgerust met een N chip maar mijn telefoon en laptop van mijn huisgenoot met een G chip. Het probleem wordt volgens mij dan als een wireless G chip verbinding zoekt met de router (telefoon) de router omschakelt naar G en ik zodoende ook met een tragere verbinding zit. Bestaan dit soort routers??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ehh ja, als je een N router koopt werken deze ook (vrijwel altijd) op B of G. Kijk 's naar een Linksys WAG160N. Een G router kan trouwens toch ook gewoon simultaan B snelheden "aan"?

• nklomp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 13:54
Dat een N router ook G ondersteund is bij mij duidelijk. Het gaat er voornamelijk om dat wanneer de N verbinding van mijn desktop wanneer er een G apparaat bij komt niet automatisch ook naar de tragere G snelheid terugvalt.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

MIjn Dlink DIR655 doet beide tegelijk voor zover ik weet.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
mijn sitecom doet dit ook. Volgens mij kun je dit het beste omschrijven als een soort van wireless autosensing, de meeste routers maken per client gewoon op de snelst mogelijke manier verbinding. Zitten er 2 g adapters in je wlan en 1 n adapter, dan zullen er respectievelijk 2 g en 1 n verbinding worden uitgedeeld. Check het voor de zekerheid bij de winkel waar je je wlan spul koopt, maar de meeste routers doen dit gewoon

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

linksys wrt-610 heeft 2 radio's aanboord waarmee hij gelijktijdig zoals de ts dat wil zowel n al s g kan doen. en de meeste routers hebben maar 1 radio aanboord.. dit doen de meeste dus niet.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dlink 655 doet dit zoals boven aangegeven ook, je kan met ene client op N werken en met andere op G of B.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1