Zoals in een ander topic te lezen is heb ik laatst bij MediaMarkt een MacBook Pro gekocht. Door omstandigheden wil ik het apparaat terugbrengen (daarover aub geen discussie). Eigenlijk nemen zij nooit laptops terug, maar ik kan nu een tegoedbon krijgen ter waarde van de laptop. Ik wil liever cash. Heb ik nog extra rechten op dat gebied omdat ik met een MasterCard Gold betaald heb? Op de site van MasterCard vind ik zo gauw niks erover.
Natuurlijk niet. Als er onterecht geld is afgeschreven van je card, of de winkelier heeft op een of andere manier niet aan zijn verplichtingen voldaan kun je met Mastercard contact opnemen. In dit geval is daar geen spraken van en kun je uit coulance van de MM gebruik maken van retourmogelijkheid. Helaas voor jou krijg je geen geld terug maar een tegoedbon. Het is echter geen plicht van de MM je je geld terug te geven.
Zet hem op marktplaats? Een MacBook levert tweedehands volgens mij best geld op. Niet zoveel als de nieuwprijs, maar dat is je leergeld dan zeg maar.
Zet hem op marktplaats? Een MacBook levert tweedehands volgens mij best geld op. Niet zoveel als de nieuwprijs, maar dat is je leergeld dan zeg maar.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
dan zou je de tegoedbon ook kunnen verkopen...
Probleem opgelost, notebook is verkocht.
Ondanks dat het probleem nu is opgelost, staat me wel iets bij dat winkels verplicht zijn geld terug te betalen als de klant daar om vraagt. En mag de klant dus niet afgescheept worden met de optie van een tegoedbon of niks.
Kan helaas geen directe link bieden omdat ik dit al een aantal jaar geleden had gelezen.
Kan helaas geen directe link bieden omdat ik dit al een aantal jaar geleden had gelezen.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Nee hoor, dat geld alleen bij de wet Koop op Afstand. Bij aankoop in de winkel is het allemaal coulance.Naboo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:25:
Ondanks dat het probleem nu is opgelost, staat me wel iets bij dat winkels verplicht zijn geld terug te betalen als de klant daar om vraagt. En mag de klant dus niet afgescheept worden met de optie van een tegoedbon of niks.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De winkel is niet eens verplicht om de laptop terug te nemen, dan kun je moeilijk eisen gaan stellen aan de voorwaarden als ze het uit coulance toch doen...Naboo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:25:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dit zijn dus puur bureaucratische beslissingen. Ik heb hetzelfde gehad ooit met een spelcomputer...
Geen geld terug, wel een tegoedbon, uiteindelijk de tegoedbon aangenomen, direct de winkel ingelopen en er voor het hele bedrag spullen van gekocht welke WEL voor cash teruggebracht mochten worden. Vervolgens gelijk weer ingewisseld voor cash....
De blik van die servicemedewerker zal ik nooit meer vergeten
Geen geld terug, wel een tegoedbon, uiteindelijk de tegoedbon aangenomen, direct de winkel ingelopen en er voor het hele bedrag spullen van gekocht welke WEL voor cash teruggebracht mochten worden. Vervolgens gelijk weer ingewisseld voor cash....
De blik van die servicemedewerker zal ik nooit meer vergeten
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Zo'n constructie zat ik ook te bedenken. Hadden ze niet op de bon gezet dat je het met een bon had betaald dan?
Nee. Je moet nadenken over je eigen gedrag voordat je beslissingen neemt. Niets meer, niets minder. Het is niet eerlijk een winkelier gratis op te zadelen met jouw foute beslissingen. Veel producten zijn niet of nauwelijks terug te brengen in de 'nieuwstaat'. Een verkochte macbook is aangezet, de koper heeft een account aangemaakt, heeft bestanden op het ding gezet, en zelfs als 'ie dat allemaal verwijdert is de doos open geweest, het zegel verbroken en laat de laptop het welkomst-riedeltje niet meer zien. Dat ding is dus niet meer als nieuw te verkopen. Dat is dus gewoon geld wat de winkelier misloopt. Hij kan 'm niet meer als nieuw verkopen, maar jij wilt wel het volledige aankoopbedrag terug. Hoe je ook kletst, dat is schade die jij niet meer ongedaan kunt maken.En dat afdoen als 'bureaucratie' is niet eerlijk.peugeot206gt schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:22:
Dit zijn dus puur bureaucratische beslissingen.
De Mediamarkt is een grote keten, en zal echt niet failliet gaan van zo'n akkefietje, maar feit blijft dat zij met de schade zitten van een fout van een klant. En een kleine winkelier voelt echt letterlijk de pijn in z'n portomonee. Waarom denk jij dat je het recht hebt zo om te gaan met het geld van een ander? Hoe zou jij reageren als ik jou op een of andere manier honderd euro schade toebreng? Zou je het ueberhaupt accepteren? Ik denk van niet.
Het is meer dan netjes van de mediamarkt dat TS het volledige aankoopbedrag terug kan krijgen in tegoedbonnen, en natuurlijk is het idee daarachter dat ze de schade beperken door alleen op hun eigen brutowinst in te leveren in plaats van een andere ondernemer de volledige winst te gunnen. Uitgaande van de schade die je al toegebracht hebt (een paar honderd euro) is dat niet onredelijk.
(Dancing_Animal: dat is geen verwijt jouw kant op!)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Als ik mijn geld terug wil bij een bepaald product waar ik niet zeker van ben of ik hem wil houden of niet, dan laat ik dat er op de bon bijpennen. Punt, geen gezeur. Leerpuntje
Pagina: 1