Wazige balk door spel: videokaart kapot??

Pagina: 1
Acties:

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 23:33
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Dell XPS M 1530. CPU: Core 2 DUo (2.0GHZ), Videokaart
8600 M GT (256 mb ddr3), 2 GB geheugen en Hd van 160 GB (7200RPM) Ik loop vanaf vandaag tegen het volgende probleem: als ik het spel Pro Evelution Soccer 09 speel, krijg ik tijdens het spelen regelmatig een wazige balk van boven naar beneden door mijn beeld. Die de middenlijn van het voetbalveld vervormd.
Dit was hiervoor in dit spel niet het geval. Ongeveer 3 dagen geleden.
Als ik het spel FIFA 09 speel, gaat alles in het menu van het spel net ietsjes
langzaam als eerst. Tijdens het spelen lijk ik net een frame drop te krijgen het loopt niet vloeiend.
Het loopt even goed en dan stottert het even!
De details en de resolutie staan in fifa 09 allemaal op HIGH, alleen zijn de details van bijvoorbeeld het voetalveld een stuk minder als eerst. Mijn CPU staat tijdens het spelen op 52%, moet toch makkelijk kunnen.
Ik denk dat het misschien aan mijn videokaart ligt, omdat de 84,86,88 series videokaarten van Nvidea materiaal bevatten die slecht tegen temperatuur schommelingen kunnen.
En dus hierdoor kapot kunnen gaan.
Bestaan er programma´s om je videokaart te testen op fouten, zo ja welke ? (Om onderander het VRAM op mijn videokaart te testen)
Ook hoor ik graag jullie mening, denken jullie ook dat het aan de videokaart ligt of aan iets anders.
Ook heb ik de drivers geupdate van mij videokaart alleen leidt dit tot geen kwaliteitsverbetering.

Alvast bedankt, voor je reactie.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:42
Nou ja ik weet niet zo uit me hoofd om daadwerkelijk de RAM geheugen van je videokaart te testen want de meeste testen gelijk de GPU en het geheugen tegelijk dus...

Maar ik gebruik zelf AtiTool om te testen (je kan ook met die overclocken maar ja niet verplicht:P), installeren en laten scannen voor artifacts, als hij dit ziet zonder dat je hem hebt overgeclockt is je kaartje inderdaad waarschijnlijk stuk. Je moet hem ongeveer 20 min laten scannen als hij dan niks vind dan lijkt me het goed. Wat ik deed was als me pc nog niet aan is geweest die dag ik start hem op en gelijk 20 min scannen, en later na uurtje gamen nog een x 20 min laten scannen want bij mij wilt wel is gebeuren dat hij 1x artifact ziet als ik hem net heb opgestart (maar ja heb hem ook flink OC'ed)

Dus probeer gewoon AtiTool en tsja als je uitslag hebt post het maar hier :P

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:48
PSP123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:23:
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Dell XPS M 1530. CPU: Core 2 DUo (2.0GHZ), Videokaart
8600 M GT (256 mb ddr3), 2 GB geheugen en Hd van 160 GB (7200RPM) Ik loop vanaf vandaag tegen het volgende probleem: als ik het spel Pro Evelution Soccer 09 speel, krijg ik tijdens het spelen regelmatig een wazige balk van boven naar beneden door mijn beeld. Die de middenlijn van het voetbalveld vervormd.
Dit was hiervoor in dit spel niet het geval. Ongeveer 3 dagen geleden.
Als ik het spel FIFA 09 speel, gaat alles in het menu van het spel net ietsjes
langzaam als eerst. Tijdens het spelen lijk ik net een frame drop te krijgen het loopt niet vloeiend.
Het loopt even goed en dan stottert het even!
De details en de resolutie staan in fifa 09 allemaal op HIGH, alleen zijn de details van bijvoorbeeld het voetalveld een stuk minder als eerst. Mijn CPU staat tijdens het spelen op 52%, moet toch makkelijk kunnen.
Ik denk dat het misschien aan mijn videokaart ligt, omdat de 84,86,88 series videokaarten van Nvidea materiaal bevatten die slecht tegen temperatuur schommelingen kunnen.
En dus hierdoor kapot kunnen gaan.
Bestaan er programma´s om je videokaart te testen op fouten, zo ja welke ? (Om onderander het VRAM op mijn videokaart te testen)
Ook hoor ik graag jullie mening, denken jullie ook dat het aan de videokaart ligt of aan iets anders.
Ook heb ik de drivers geupdate van mij videokaart alleen leidt dit tot geen kwaliteitsverbetering.

Alvast bedankt, voor je reactie.
Raar, ik had dit gisteren ook. Na 1 week (hardcore) gespeeld te hebben gaf het gisteren een wazige balk die alles vervormt. Het gaat bij mij alleen om het spel PES09 en bij fifa 09 had ik geen klachten.
Toen ik PES09 had afgesloten en weer gestart bleek het probleem te zijn verholpen. Ik dacht eerst dat mijn videokaart raar deed. Ik heb een BFG 6700 GT OC.

• PSP123
linkkrw schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:42:
Nou ja ik weet niet zo uit me hoofd om daadwerkelijk de RAM geheugen van je videokaart te testen want de meeste testen gelijk de GPU en het geheugen tegelijk dus...

Maar ik gebruik zelf AtiTool om te testen (je kan ook met die overclocken maar ja niet verplicht:P), installeren en laten scannen voor artifacts, als hij dit ziet zonder dat je hem hebt overgeclockt is je kaartje inderdaad waarschijnlijk stuk. Je moet hem ongeveer 20 min laten scannen als hij dan niks vind dan lijkt me het goed. Wat ik deed was als me pc nog niet aan is geweest die dag ik start hem op en gelijk 20 min scannen, en later na uurtje gamen nog een x 20 min laten scannen want bij mij wilt wel is gebeuren dat hij 1x artifact ziet als ik hem net heb opgestart (maar ja heb hem ook flink OC'ed)

Dus probeer gewoon AtiTool en tsja als je uitslag hebt post het maar hier :P

Ik heb Atitool geinstalleerd en vervolgens een test laten lopen maar na 2 minuten zit mij kaart al op 70°C dus ben effe gestopt hoor dit zo??

Laat AUB even weten of dit zo hoort.

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:48
Zet eens je verticale synchronisatie op aan. Zie instellingen van je videokaart. Bij mij heeft dit het probleem opgelost. Ik heb ook getest met atitools en na 10 minuten was mijn 6700 gt oc al 76 graden. Geen passieve koeler maar die standaard van BFG. Goede koeler, hij maakt alleen veels te veel herrie.

[ Voor 74% gewijzigd door Alper587 op 26-10-2008 18:32 ]

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PSP123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:03:
[...]

Ik heb Atitool geinstalleerd en vervolgens een test laten lopen maar na 2 minuten zit mij kaart al op 70°C dus ben effe gestopt hoor dit zo??

`t is warm maar mischien heb je een passieve kaart. Maar mijn kaart zit ook binnen 2 a 3 min op zn max themp. Het is belangrijk dat die daarna niet hoger gaat bij jou. Als die over de 75 gaat zou ik het niet vertrouwen.

(hoewel de thermal trotteling in de drivers zelfs op 90 graden staat)

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:39
PSP123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:03:
[...]

70 is niet zo heel warm voor een videokaart hoor..kan makkelijk tot de 90/100 :P

• PSP123
Ik speelde nu net FAR CRY 2 temperatuur max: 75 Graden en opeens gaat mijn spel happeren, ik zie met Riva Turner dat mijn videokaart zich heeft terugklokt nu max 60 graden maar FAR CRY 2 kan alleen happerend gespeeld worden.
Is er iets met mijn videokaart aan de hand want dit toch is niet normaal!
Pagina: 1