Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Partition Expert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat mn partities voor de zoveelste keer te veranderen. Nu heb ik een loze partitie over, ik werk met acronis partition expert. Ik wil die partitie gewoon verwijderen om het geheugen van een andere partitie uit te breiden, maar ondans 't feit dat de usp van dit programma simpliciteit zou zijn, kan ik er niet achter komen hoe dit moet..google levert ook vrij weinig antwoord op.

Als ik deze topic (weer eens) in 't verkeerde gebied heb geplaatst excuseer mij dan en voel je vrij deze te wijzigen

De vraag luidt:

kent iemand dit probleem (hier allicht wel), en weet iemand hoe ik dit oplos

Alvast vriendelijk dank voor het antwoord.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Dit is wel heel erg gokken... waar loop je op vast? Over het algemeen staat in de help goede informatie.

Maar in het kort opstarten en manual mode gebruiken. selecteer partitie en dan verwijderen. zorg nu dat de vrije ruimte direct achter of voor de partitie die je wilt uitbreiden komt te staan. Dit betekent dat je een eventuele partitie moet verplaatsen zodat de vrije ruimte aansluit op de uit te breiden partitie. Daarna partitie selecteren en voor resize kiezen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
oke. ik zie dat 't volgens mij ligt aan 't feit dat ik mijn besturingssysteem partitie wil vergrote en dat het programma dat niet zomaar toe laat..

maar ik kan 'm niet ff op 'niet-besturingssysteem' zetten heb ik 't idee..

• OkselFris

OkselFris

Dat moet gewoon kunnen, echter heb je het over Partitie Expert en dat is al wat ouder, tegenwoordig heet het namelijk Disk Director. Dus het kan zijn dat dit je de systeem partitie alleen kan aanpassen vanaf de Bootcd.
Probeer dat eens, en anders even een screenshot plaatsen van je partitie indeling, want anders blijft het erg gissen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die boot cd nooit gemaakt, denk je dat dat nodig is om dit te kunnen doen..? zie hier link naar screenshot..

http://img142.imageshack.us/my.php?image=59305168am2.gif

• OkselFris

OkselFris

In principe zou het zo moeten kunnen. Na de eerste restart voert hij de taak dan werkelijk uit.
De reden dat je de systeem partitie van windows (2de partitie drive F:) niet kan vergroten is vanwege het feit dat de vrije ruimte niet aansluit op deze partitie. Verplaats dus J: naar het einde van de vrije ruimte, zodat de vrije ruimte opschuift, doe vervolgens hetzelfde met D:. Daarna heb je de vrije ruimte direct achter de systeem partie en je zal zien dat je deze nu wel kan vergroten.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel heel stom zijn, maar ik zit nu nog met vraagtekens.. de vrije ruimte staat helemaal rechts (unallocated)..J staat hier links van..wat is precies "het einde van de vrijeruimte"..hetgeen dat daarna toch komt..want dat is niets namelijk...heeft dit soms iets met die rode en die groene flag te maken?

sorry hoor voor al deze noob vragen, maar op dit gebied loop ik kennelijk een beetje achter..

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
zoals okselfris zegt.
ik zal het hier in mijn eigen woorden zeggen:

maak in het unallocated deel 2 partities aan, 1 van 10 en 1 van 20 gigabyte.

Verplaats de inhoud van D: naar de ene, en de inhoud van J: naar de andere.

Formateer D: en J:

Voeg de (inmiddels) vrije ruimte van D: en J: aan F:

Verander de drive-letters van de 2 nieuw aangemaakte partities in resp. D: en J:

klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door dribibu op 05-11-2008 13:13 ]

Pagina: 1