Hallo, ik hoop dat de titel duidelijk is, ik ben namelijk op zoek naar een goed alternatief voor een hele oude switch die ik hier heb staan en/of ook het modem (binnenkort Zyxel van Telfort).
(Ik kan op het moment helaas niet kijken welk model dat er staat, maar dit is toch niet van belang neem ik aan).
Ik heb momenteel Orange (met de ellendige Livebox.)
Volgende maand word ik overgeschakeld naar Telfort, daarbij krijg ik het standaard Zyxel modem.
Ik heb 3 pc's op de bovenverdieping en 1 laptop die ik draadloos wil kunnen gebruiken.
Op het moment staat de Livebox meteen bij het ISRA-punt, vanuit daar 1 UTP naar boven, in een switch waaruit 3 pc's zijn aangesloten.
Op de 'main'-pc draait Windows Vista Ultimate. Op de andere pc's/laptop Windows XP.
Eerste vraag is; is dit een goede opstelling met zo weinig mogelijk snelheids verlies?
Zonee, wat kan ik beter doen?
Tweede vraag; wat is de goedkoopste/snelste-verhouding voor mijn netwerk.
Moet ik een Linksys WRT54GL halen voor vervanging van de switch, of kan ik beter dat standaard Telfort modem vervangen door een adsl/router in één?
Of voldoet een goedkopere versie ook al? Het gaat me er om dat snelheid behouden word, vooral voor bekabeld netwerk, draadloos is niet zo'n punt. Ik download namelijk erg veel, vandaar dat dit dan ook wel wat extra geld mag kosten.
Misschien nog handig; Telfort = 20Mbit
Belpakket is niet nodig, dat doe ik mobiel.
Ik zit volgens BBNed hier:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1786 meter.
Wat voor snelheid zal ik hiermee halen met welke opstelling etcetera?
Ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen helpen.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp!
(Ik kan op het moment helaas niet kijken welk model dat er staat, maar dit is toch niet van belang neem ik aan).
Ik heb momenteel Orange (met de ellendige Livebox.)
Volgende maand word ik overgeschakeld naar Telfort, daarbij krijg ik het standaard Zyxel modem.
Ik heb 3 pc's op de bovenverdieping en 1 laptop die ik draadloos wil kunnen gebruiken.
Op het moment staat de Livebox meteen bij het ISRA-punt, vanuit daar 1 UTP naar boven, in een switch waaruit 3 pc's zijn aangesloten.
Op de 'main'-pc draait Windows Vista Ultimate. Op de andere pc's/laptop Windows XP.
Eerste vraag is; is dit een goede opstelling met zo weinig mogelijk snelheids verlies?
Zonee, wat kan ik beter doen?
Tweede vraag; wat is de goedkoopste/snelste-verhouding voor mijn netwerk.
Moet ik een Linksys WRT54GL halen voor vervanging van de switch, of kan ik beter dat standaard Telfort modem vervangen door een adsl/router in één?
Of voldoet een goedkopere versie ook al? Het gaat me er om dat snelheid behouden word, vooral voor bekabeld netwerk, draadloos is niet zo'n punt. Ik download namelijk erg veel, vandaar dat dit dan ook wel wat extra geld mag kosten.
Misschien nog handig; Telfort = 20Mbit
Belpakket is niet nodig, dat doe ik mobiel.
Ik zit volgens BBNed hier:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1786 meter.
Wat voor snelheid zal ik hiermee halen met welke opstelling etcetera?
Ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen helpen.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp!