Vandaag kreeg ik dan weer een rekening van KPN binnen. Het gaat om een factuur van KPN Mobiel Sim Only. Tot mijn grote verbazing staat daar een bedrag van bijna € 85. Volgens deze rekening ben ik voor 336 smsjes ongeveer 52€ kwijt!! Terwijl ik toch echt 325 sms / min voor 22€ heb....
Na flink wat gezoek bij mijn KPN en online factuur gebeuren ben ik er denk ik uit wat het is. Op mijn factuur staan periodieke kosten en verbruik. Nu zijn deze periodieke kosten per maand, gerekend van de 1e tot de laatste dag van de maand. Het verbruik daarentegen is gerekend van de 13e tot de 13e van de maand.
Kortom, volgens de specificaties heb ik van de 13e tot de 19e binnen de bundel gesmst, vervolgens tot de 1e buiten de bundel (120 smsjes voor 4x zo duur) en vervolgens vanaf de 1e weer binnen de bundel...
Dit kunnen ze zo toch niet maken? Ik dacht mooi, het is de 13e, ik heb weer een volledige bundel. Blijkt deze al de 1e in te zijn gegaan en ook al flink verbruikt!!
Wat kan ik hier tegen doen, kan ik hiervoor een klacht indienen bij KPN?
Volgens de KPN voorwaarden:
Daarbij komt ook nog op de factuur staat steeds "Verbruik 13.**.** - 13.**.**". Betaal ik dan die 13e niet elke maand dubbel
Na flink wat gezoek bij mijn KPN en online factuur gebeuren ben ik er denk ik uit wat het is. Op mijn factuur staan periodieke kosten en verbruik. Nu zijn deze periodieke kosten per maand, gerekend van de 1e tot de laatste dag van de maand. Het verbruik daarentegen is gerekend van de 13e tot de 13e van de maand.
Kortom, volgens de specificaties heb ik van de 13e tot de 19e binnen de bundel gesmst, vervolgens tot de 1e buiten de bundel (120 smsjes voor 4x zo duur) en vervolgens vanaf de 1e weer binnen de bundel...
Dit kunnen ze zo toch niet maken? Ik dacht mooi, het is de 13e, ik heb weer een volledige bundel. Blijkt deze al de 1e in te zijn gegaan en ook al flink verbruikt!!
Wat kan ik hier tegen doen, kan ik hiervoor een klacht indienen bij KPN?
Volgens de KPN voorwaarden:
Wat volgens mij betekend dat ze ook het verbruik van de 1e tot de laatste dag van de maand moeten meten. Anders is het nooit bekend hoeveel smsjes je precies hebt. Dit is gewoon misleidingUw volledige belbundel gaat niet vanaf dag 1 van uw aansluiting volledig in. U krijgt dus niet meteen de beschikking over uw volledige belbundel. Deze wordt op bepaalde data in de maand volledig geactiveerd (vaak de eerste dag van de maand). Wacht op uw eerste factuur om te zien op welke datum uw volledige belbundel wordt bijgeschreven of neem contact op met de klantenservice van KPN.
Daarbij komt ook nog op de factuur staat steeds "Verbruik 13.**.** - 13.**.**". Betaal ik dan die 13e niet elke maand dubbel
[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 24-10-2008 22:50 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?