Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54
Vandaag kreeg ik dan weer een rekening van KPN binnen. Het gaat om een factuur van KPN Mobiel Sim Only. Tot mijn grote verbazing staat daar een bedrag van bijna € 85. Volgens deze rekening ben ik voor 336 smsjes ongeveer 52€ kwijt!! Terwijl ik toch echt 325 sms / min voor 22€ heb....

Na flink wat gezoek bij mijn KPN en online factuur gebeuren ben ik er denk ik uit wat het is. Op mijn factuur staan periodieke kosten en verbruik. Nu zijn deze periodieke kosten per maand, gerekend van de 1e tot de laatste dag van de maand. Het verbruik daarentegen is gerekend van de 13e tot de 13e van de maand. :?

Kortom, volgens de specificaties heb ik van de 13e tot de 19e binnen de bundel gesmst, vervolgens tot de 1e buiten de bundel (120 smsjes voor 4x zo duur) en vervolgens vanaf de 1e weer binnen de bundel...

Dit kunnen ze zo toch niet maken? Ik dacht mooi, het is de 13e, ik heb weer een volledige bundel. Blijkt deze al de 1e in te zijn gegaan en ook al flink verbruikt!!

Wat kan ik hier tegen doen, kan ik hiervoor een klacht indienen bij KPN?

Volgens de KPN voorwaarden:
Uw volledige belbundel gaat niet vanaf dag 1 van uw aansluiting volledig in. U krijgt dus niet meteen de beschikking over uw volledige belbundel. Deze wordt op bepaalde data in de maand volledig geactiveerd (vaak de eerste dag van de maand). Wacht op uw eerste factuur om te zien op welke datum uw volledige belbundel wordt bijgeschreven of neem contact op met de klantenservice van KPN.
Wat volgens mij betekend dat ze ook het verbruik van de 1e tot de laatste dag van de maand moeten meten. Anders is het nooit bekend hoeveel smsjes je precies hebt. Dit is gewoon misleiding :S

Daarbij komt ook nog op de factuur staat steeds "Verbruik 13.**.** - 13.**.**". Betaal ik dan die 13e niet elke maand dubbel :S

[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 24-10-2008 22:50 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DP Kunst
Ok, ik heb 2 weken geleden een brief gestuurd naar KPN. Vandaag kreeg ik reactie. Jawel, in de vorm van 2 smsjes!!
Naar aanleiding van uw brief: de nota is correct. KPN heeft een specificatie van nota 13 en 14 verstuurd.
U ontvangt bundeltegoed per kalendermaand, De berekende periode op uw factuur wijkt hier van af.
Ik vind het niet kunnen dat ze hier zo makkelijk mee omgaan. Ik stuur een uitgebreide brief en dan krijg je 2 smsjes terug!! Hoe moet ik hier nu mee verder?

Volgens hun is het blijkbaar heel normaal dat je verbruik niet tegelijk met je bundel berekend wordt...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je bent er inmiddels achter dat je bundel op de 1ste ingaat, KPN bevestigt dit (voor zover ik het begrijp) via de SMS-jes.

Wat wil je nu verder bereiken? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik heb het al lang opgegven met die KPN factuur, betaal maar gewoon iedere maand. Ik weet het gaat nergens over, maar dat ongeveer de meest onduidelijke factuur die je kan maken.

Zit al tijden te wachten totdat KPN eens iets gaat doen aan die factuur... helaas moet ik er nog 11 maanden mee verder :'(

• DP Kunst
pven schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:32:
Je bent er inmiddels achter dat je bundel op de 1ste ingaat, KPN bevestigt dit (voor zover ik het begrijp) via de SMS-jes.

Wat wil je nu verder bereiken? :?
Dat ze wat doen aan die berekening. Als mijn bundel van de eerste tot de laatste dag van een maand loopt wil ik dat dat ook zo berekend wordt.

Worden de kosten berekend van de 14e tot de 13e, dan wil ik dat m'n bundel dezelfde periode duurt. Zo kan ik toch nooit controleren hoeveel ik moet betalen...

Ik krijg 325 min / sms voor m'n geld. Als ik in totaal 380 min / sms verbruik verwacht ik niet een rekening van ongeveer 40€ meer.... Zo valt het toch allemaal niet te controleren...