Sinds vanavond ben ik de gelukkige eigenaar van een APC BackUPS RS 800
. Natuurlijk opladen die hap, en meteen even een stroomuitval simuleren... Wat blijkt nu... Als je de stekker uit het stopcontact haalt en de PC's die erop zitten overgaan op de batterijvoeding van de UPS, beginnen de voedingen van de PC's tamelijk kabaal te maken. De UPS zelf bromt wel wat, maar dat valt relatief best mee. Ik heb een gloednieuwe quadcore met een Corsair VX450W voeding, en een wat oudere athlon 64 met een of andere FSP 350W voeding. De Corsair heeft actieve PFC en de andere passieve. Wat opvalt is dat de FSP voeding minder hard bromt, maar nog wel degelijk lawaai maakt vergeleken met 'netvoeding'.
De Corsair... tsja... tis net alsof je bij de kapper zit met een tondeuse, heheh
Zogauw de UPS weer op netvoeding gaat is de brom meteen weer verdwenen.
Heeft iemand dit ook? Zo nee, zijn er verklaringen voor het feit waarom dit gebeurt? Ik ben bekend met elektronica/elektrotechniek en het feit dat zo'n UPS geen mooie sinusvormige spanning geeft, maar een soort zaagtand met piekjes... En zo ja, heeft iemand evt. al uitgevonden hoe je het oplost?
Tnx!
De Corsair... tsja... tis net alsof je bij de kapper zit met een tondeuse, heheh
Zogauw de UPS weer op netvoeding gaat is de brom meteen weer verdwenen.
Heeft iemand dit ook? Zo nee, zijn er verklaringen voor het feit waarom dit gebeurt? Ik ben bekend met elektronica/elektrotechniek en het feit dat zo'n UPS geen mooie sinusvormige spanning geeft, maar een soort zaagtand met piekjes... En zo ja, heeft iemand evt. al uitgevonden hoe je het oplost?
Tnx!