[iBook] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Ik probeer het hier even, want ik weet eigenlijk zelf niet zo goed waar ik verder moet zoeken ..

Maar t Ibook van mijn dinnetje start niet meer op, althans hij blijft hangen in het grijze schem met appel logo en het "draaiende" laad icoontje dr onder.. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden?

Zelf word ik niet echt wijzer, ik heb wel een paar opstart varianten geprobeerd, cmd+option+P+R, en shift.. Maar niks lijkt te werken.. En heel veel ervaring met deze apparaten heb ik ook niet..

t is best al een oud beestje, waar door een kennis een keer OSX opgezet is (zelf hebben we geen OS disks), t draaide OSX 10.4.1 als ik het me wel weet te herinneren en dat deed het redelijk goed, af en toe wat langzaam, maar verder eigenlijk geen problemen, tot vanochtend. De airport deed het om de een of andere reden niet, en toen besloot ze de compu uit te zetten en opnieuw op te starten en toen bleef ie hangen ..

Op inet kom ik hier en daar wel mensen tegen die hetzelfde probleem hebben gehad, maar echt oplossingen worden niet genoemd .. T blijft natuurlijk een vaag probleem, waar duizenden oorzaken voor kunnen zijn, maar dr moet toch wel een manier zijn om precies uit te zoeken wat het is?

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
als ik jou was zou ik hem in target-mode zetten (opstarten met de T ingedrukt, direct na de bong), de bestanden eraf kopieren (firewire), en dan opnieuw installeren. Maar omdat je zei dat je geen schijfjes hebt, zou ik daar als ik jou was eerst naar op zoek gaan, dan kan je meteen een hardware diagnostic draaien (opstarten van CD met D en zo nodig opnieuw installeren.

Als je geen andere macjes hebt (of een windows doos met firewire en hfsplus ondersteuning (à la macdrive)), dan kan je ook nog proberen met een ubuntu live-cd de bestanden te kopieren (eerst de hfsplus module installeren).

nóg een andere oplossing zou zijn om zonder het airport kaartje op te starten. De laatste iBooks (mid '05) hebben de airport ingebouwd, maar de generaties ervoor hebben een losse airport, deze zou je er uit kunnen halen en dan nog eens proberen op te starten. De kernelmodule kan dan er dan iig net voor zorgen dat de hele kernel in het opstarten blijft hangen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je opstart met cmd+v ingedrukt kun je kijken wat er op de achtergrond gebeurd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Thanks voor de info :)
Daedalus schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:32:
Als je opstart met cmd+v ingedrukt kun je kijken wat er op de achtergrond gebeurd.
Ah dan zie ik inderdaad een stuk meer :)

T beestje blijft hangen na de melding
1970-01-01 01:01:05.822 loginwindow[50] *** WARNING: Method _cgsevent in class NSEvent is obsolete and will be removed in release 10.4 ***

iemand nog wat pointers :P

Voel me echt heel erg onthand met zo een niet windows app... Vind de apparaten heerlijk in het gebruik, maar ik ben nu dan toch echt de weg kwijt ..