Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vistax64] Xfire kan wsock32.dll niet vinden*

Pagina: 1
Acties:

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:18
Elke keer als ik een willekeurige game opstart krijg ik een melding dat CmdLineExtInstallerExe.exe Wsocks32.dll niet kan vinden.
Na een paar keer op OK geklikt te hebben start de game meestal wel op.
Het is echter wel erg storend.

Op Google vind je alleen wat over win 95/98 probleempjes.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Die error komt mij heel bekend voor, samen met Brothers in Arms: Hell's Highway.
Dacht eerst dat ik een rotte dvd of dvd speler had, gelukkig is het probleem simpeler: xfire loopt, weer, eens de boel te verkloten.
99% zeker dat dat bij jou ook het geval is als je xfire gebruikt, en aan hebt staan op dat moment. Dus xfire sluiten bij de spellen waar je die melding krijgt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Torched
Danke
Gaan we even proberen

Wis en waarachtig mijn lieve pc'tje geeft de error niet meer.
Ligt dus inderdaad aan xfire.
Reden van posten was trouwens om dat het zo erg is in Sacred 2 dat je het gewoon niet meer kunt spelen.

[ Voor 77% gewijzigd door Torched op 24-10-2008 22:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix in het kader van de Nationale Ontcapsingweek.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mooi dat xfire ook hier de boosdoener was :)
Ik kon in het begin ook niet echt iets gerelateerd vinden met die dll en Brothers in Arms, uiteindelijk kwam ik door op CmdLineExtInstallerExe.exe te zoeken een suggestie tegen naar xfire, en gezien xfire wel eens vaker leuke onverklaarbare dingetjes heeft gehad, wist ik wel genoeg :)
Dat is voorlopig geen BiA spelen voor mij, met xfire aan. Zou wel kunnen, maar dan krijg je eerst een keer op 8 dezelfde foutmelding, en dat terwijl de dll er toch echt staat :D

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gokje: Xfire zoekt enkel op de default 32bits bestandslokaties? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat betwijfel ik, want met Vista 64 bit, staat wsock32.dll in C:\Windows\System32\ (En in C:\Windows\SysWOW64\), en ik neem aan op een 32 bit systeem ook in System32. Lijkt mij dat xfire daar dus kijkt.
Maar ja, xfire is ook maar een enigszins fake 64 bit programma zover ik weet. Meer een 32 bit programma met een 64 bit runtime ofzo.
Vorige keer toen xfire grotere problemen had met 64 bit Windows, was het xfire64.exe renamen, zodat xfire.exe die niet meer kon aanroepen/opstarten, en de problemen van destijds waren daarmee opgelost.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ahh... kijk.
Nu komen we bij het stukje Vista foldervirtualisatie uit.
Er staat namelijk niet echt één in system32, dat is een symlink/junction. En als dat rare progsel geen junctions of symlinks vreet (support daarvoor moet je namelijk in je code kloppen) dan vindt ie 'm inderdaad niet.

• Torched
alt-92 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:54:
En een titelfix in het kader van de Nationale Ontcapsingweek.
Ach in de foutmelding stond het ook met hoofdletters dus dat maar gewoon overgenomen.

Maar hoe krijg je het voor elkaar dat het spel na doorklikken gewoon opstart ? Omdat vista dus 64 bit is.
Ik neem aan als je die dll in 32 bit weg zou gooien dat als gevolg zou hebben dat het spel(xfire)niet meer werkt ?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Iets weggooien zal ik niet zo snel doen, voor je het weet is Windows stuk.
Ik denk niet dat ik het "voor elkaar heb gekregen" om te spel te laten starten, dat deed hij gewoon zelf na een aantal foutmeldingen :)

Beste is tijdelijk xfire niet gebruiken tijdens het spelen van die spellen, en wachten op een xfire applicatie update, gezien er genoeg meldingen zijn: http://www.xfire.com/xf/m...052&highlight=wsock32+dll

Misschien af en toe de beta blog checken of er wat nieuws bij zit, http://www.xfire.com/blog/xfire/
En anders gewoon wachten op de normale xfire update.

Pagina: 1