Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista herstellen gelijk aan formatteren?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Morgenochtend komt iemand mijn HP Pavilion 7950ed voor 400,- van mij overkopen. Nu ben ik alles eraf aan het halen en besef ik me dat je een dergelijke laptop niet zomaar kan formatteren. Ik heb geen zin dat mijn koper in al mijn bestanden kan rotzooien. Ik kan Vista herstellen. Ik heb dat nog nooit gedaan. Heeft dat hetzelfde resultaat als een format?

Ik heb dit geprobeerd met google. Veelal kom je bij microsoft uit of een handleiding om je systeem te herstellen. Een antwoord op mijn vraag krijg ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door michielvz op 24-10-2008 22:22 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als het een herstel cd is, dan ben je meestal alles kwijt (En dat is in dit geval de bedoeling toch?) Gewoon je eigen dingen backuppen en herstel cd gebruiken en kijken wat je daarna nog ziet op je hardeschijf van je notebook...

https://powershellisfun.com

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
heb je een restore CD? tja, het is nog steeds mogelijk je bestanden terug te halen, maar doe een of andere secure wipe, vervolgens FORMAT C: en dan een reinstall. moet ie tenminste vastberaden zijn om er bij te komen.

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:18
Heb je geen hersteldvd bij de hand ?
Formateer je de schijf gewoon en herstel dan naar fabrieksinstellingen.

Of heb je geen back-up (van fabrieksinstellingen) die je erover kan doen ?
Bij de laptops die ik totnutoe in handen heb gehad was er een 2e partitie gemaakt met een back-up(nee dat waren niet zo heel veel laptops :D)

(refresh is ook handig :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Torched op 24-10-2008 22:27 ]

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Bedankt voor de reacties. Ik ben nu herstelschijven aan het maken. Het kan ook via de partitie die automatisch erop staat maar aangeraden wordt om herstelschijven te hebben mocht het fout gaan.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
michielvz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:30:
Bedankt voor de reacties. Ik ben nu herstelschijven aan het maken. Het kan ook via de partitie die automatisch erop staat maar aangeraden wordt om herstelschijven te hebben mocht het fout gaan.
Die herstelschijven zijn meestal een image backup. Dan word dus alles teruggeplaatst, ook dat wat je weg wilt hebben. :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

michielvz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:22:
Ik heb dit geprobeerd met google. Veelal kom je bij microsoft uit of een handleiding om je systeem te herstellen. Een antwoord op mijn vraag krijg ik niet.
Dat komt omdat je dat ook in de handleiding vind die je destijds bij aankoop van je laptop hebt gekregen - en de uitleg over het aanmaken van recovery DVD's die je bij de eerste opstart met de standaard HP pre-install hebt weggeklikt omdat je dat toen niet belangrijk leek. ;)

Als je nu nog die DVD's moet maken gaan ook geinstalleerde zaken van jezelf inderdaad mee, en je hebt best kans dat je dan ook nog eens tegen een stuk of 4 disks aan zit te kijken.

Of je moet de recovery partitie nog hebben staan op de harddisk, dan gebruik je die *nadat je je persoonliijke stuff eraf gehaald hebt*.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1