SMC7004VBR webbased management niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 21:25
Ik heb een SMC7004VBR V2 router van een vriend gekregen. Als ik alleen de powerkabel aansluit branden de 2 lampjes van lan3 zonder dat er een utp kabel is aangesloten. Als ik een utp kabel aansluit om instellingen te wijzigen in de webbased management (via 192.168.2.1) krijg ik een foutmelding (deze webpagina kan niet worden weergegeven).
Dit is ook bij de andere beschikbare lan poorten.

Iemand enig idee hoe ik toch bij de instellingen kan komen?
Een reset heeft ook niet gewerkt.

Gevalletje router kaduuk?

[ Voor 5% gewijzigd door lochtejans op 25-10-2008 11:13 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Welke foutmelding?
Heb je al geprobeerd via telnet een verbinding te maken en lukt dat?
Heb je een proxy server ingesteld staan in je browser?
Heb je als laatste redmiddel de router al eens via waarschijnlijk een klein knopje op de achterkant naar de fabrieksinstellingen gezet?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• lochtejans
DeMoN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:30:
Welke foutmelding?
Heb je al geprobeerd via telnet een verbinding te maken en lukt dat?
Heb je een proxy server ingesteld staan in je browser?
Heb je als laatste redmiddel de router al eens via waarschijnlijk een klein knopje op de achterkant naar de fabrieksinstellingen gezet?
Ik krijg op zowel mijn desktop als op mijn laptop de foutmelding "De webpagina kan niet worden weergegeven"
Ik heb geen proxy server ingesteld.
Ik heb de router met een paperclip al regelmatig proberen te resetten.
Met telnet krijg ik ook geen verbinding met 192.168.2.1:
"Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: de verbinding is mislukt".
Als ik ipconfig uitvoer in dos krijg ik de volgende gegevens:
IP-adres: 192.168.2.142
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

lochtejans schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

Ik krijg op zowel mijn desktop als op mijn laptop de foutmelding "De webpagina kan niet worden weergegeven"
Ik heb geen proxy server ingesteld.
Ik heb de router met een paperclip al regelmatig proberen te resetten.
Met telnet krijg ik ook geen verbinding met 192.168.2.1:
"Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: de verbinding is mislukt".
Als ik ipconfig uitvoer in dos krijg ik de volgende gegevens:
IP-adres: 192.168.2.142
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1
En ipconfig /all ? Geef die eens. Dan kunnen we zien of je de settings via DHCP doorkrijgt.
Zo ja, dan doet je router toch wel iets. Zo nee, dan staat of de DHCP server op je router uit of hij is kapot :P

Ook belangrijk, weet je of je hem goed reset? Zie je ook echt lampjes gaan flikkeren als je met een paperclip zit te wroeten? Probeer anders een handleiding te vinden zodat je zeker weet dat je hem goed reset. De meeste routers doen na een reset trouwens DHCP.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• lochtejans
DeMoN schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

En ipconfig /all ? Geef die eens. Dan kunnen we zien of je de settings via DHCP doorkrijgt.
Zo ja, dan doet je router toch wel iets. Zo nee, dan staat of de DHCP server op je router uit of hij is kapot :P

Ook belangrijk, weet je of je hem goed reset? Zie je ook echt lampjes gaan flikkeren als je met een paperclip zit te wroeten? Probeer anders een handleiding te vinden zodat je zeker weet dat je hem goed reset. De meeste routers doen na een reset trouwens DHCP.
Ik krijg de onderstaande settings (klik):
Afbeeldingslocatie: http://xs432.xs.to/xs432/08444/ipconfig645.jpg.xs.jpg

Als ik reset (5 seconden en langer ingedrukt gehouden) gaan de lampjes niet flikkeren. Het gekke vind ik nog steeds dat de lampjes van lan3 steeds blijven branden ongeacht of er utp kabels zijn aangesloten.