Wel mail, geen internet.

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:51
Opzet:

Ziggo -> Modem -> Linksys WRT54GL draadloze router.

De laptop draait trouwens WinXP Home met SP3.

De laptop krijgt wel een goed ip adres maar komt met geen mogelijkheid op het internet.
Het rare is dat de mail (Via Outlook 2007) deels wel werkt, ik kan mailtjes versturen & ophalen, zolang er geen afbeeldingen/bijlagen bij zitten.

Zowel draadloos als bekabeld hetzelfde probleem.. Kom zelfs niet bij de router, 192.168.1.1

Bij het openen van een website krijg ik snel te zien dat hij de DSN error pagina laad om later te zeggen: "de pagina kan niet worden weergegeven".

Zowel IE7 als Safari geprobeerd.

DHCP staat aan, verder zelfde services en tcp/ip instellingen als een vaste pc met XPPro SP3.

Firewall geeft wel toegang tot IE, ook AVG kan niet updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 24-10-2008 21:19 ]

Verwijderd

Klinkt als een foute DNS, heb je eens geprobeerd google ofzo te pingen dmv. het ip adres (72.14.221.104)?

• rscheper
Pingen naar zowel een webadres als naar bijv. 72.14.221.104 geeft een positief antwoord terug.

Verwijderd

probeer je dns-servers eens manueel in te stellen via netwerkconfiguratie, dat zal het probleem wss oplossen...

• rscheper
DSN adressen in de zin van: 212.54.35.25 en als alternatief 212.54.40.25?

Heb ik nu ingevuld, maar geeft geen positief resultaat..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Aangezien je ook niet bij de router komt en pingen op domeinnaam lukt is het geen dns probleem.

Ik denk dat je eerder een firewall hebt op je laptop die het blokkeerd...

• rscheper
De softwarematige firewall van Windows XP staat uit.. Verder staat AVG geinstalleerd, maar deze heeft geen firewall.

• rscheper
Oke, het volgende maakt misschien meer duidelijk.. In de veilige modus kom ik wel op het internet..

• ik222
  • Niet online
Feit is dat in veilige modus dingen als firewalls, spywareblockers of whatever niet worden geladen. Duidelijk is daardoor dus dat je het echt in de software op je pc moet zoeken en niet in dingen als ip instellingen of iets dergelijks...

• rscheper
Ik heb het volgende gedaan: in de opties van IE, onder het tabblad geavanceerd heb ik "Opnieuw instellen" aangekllikt, hierdoor gaat hij alle invoegtoepassingen, wachtwoorden, formulieren verwijderen en helemaal terugstellen naar de fabrieksinstellingen, geen problemen meer!!

Enige wat ik moet doen is dus bijv. de startpagina, zoekmachine en de beveiligingsinstellingen op opnieuw instellen.

Ik weet jammer genoeg niet de oorzaak en de daadwerkelijke oplossing, maar het werk wel.

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
Staat er een proxy ingesteld? Dat zorgt er namelijk voor dat je in Internet Explorer , Firefox, en dergelijke geen site kan bezoeken.

iRacing Profiel

• ik222
  • Niet online
Als dit werkt vind ik het raar dat het eerst via Opera ook niet werkte. Maar misschien heeft die tijdens de installatie instellingen uit IE overgenomen.

Zelf vermoed ik dat je een proxy had ingesteld en dat ook Opera die over heeft genomen uit IE bij het installeren...

• rscheper
Het ging om Safari, maakt verder niet uit.. Bij de opties van internet explorer stond de proxy uit.

• rscheper
Ik heb de pc opnieuw opgestart, wederom hetzelfde probleem!

• rscheper
Webshield in AVG, bij enabled heb ik geen internet.

Linkscanner in AVG 8.0, bij enabled ook geen internet.

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je nou eens Firefox installeert, en er voor zorgt dat tijdens de installatie het boxje bij "instellingen uit IE7 overnemen" uitschakelt. Als het dan werkt, ligt het aan instellingen van IE en Safari. Als het dan nog steeds niet werkt, ligt het blijkbaar ergens anders aan.

Sinds wanneer heb je dit probleem eigenlijk? Is dit al sinds dat je de laptop hebt? Sinds de installatie van SP3? Of een ander programma?
rscheper schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:17:
DHCP staat aan, verder zelfde services en tcp/ip instellingen als een vaste pc met XPPro SP3.
Je zegt hier dat je dezelfde tcp/ip instellingen hebt als die van je vaste PC. Heb je wel een ander intern IP-address gekozen? Het lijkt me sterk dat het hier aan ligt, want anders zou je andere PC waarschijnlijk ook meldingen geven.

Veel succes ermee :P

iRacing Profiel

Pagina: 1