Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Media Center TV storing in geluid*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb de laatste tijd tijdens het TV kijken af en toe last van irritante luide tikken door het geluid van een TV programma heen, zo hard.. dat ik het programma zelf niet meer kan volgen. Ik denk zelf dat het aan mijn geluidskaart ligt maar ik kan het probleem niet vinden, ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd en heb nog niemand gevonden die het zelfde probleem heeft..

Kan iemand mij a.u.b. helpen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar waarmee dan?
De enige clue die je nu geeft is dat het tijdens LiveTV kijken gebeurt, en we kunnen moeilijk bij jou op de bank komen zitten kijken toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeert de speakers aan te sluiten op mijn onboard geluidskaart I.P.V. mijn X-fi xtreme gamer en ik blijf de tikken houden.

Het getik wordt ook met het programma mee opgenomen.

Ik heb net een filmpje gemaakt en ben het nu aan het uploaden op youtube.

Edit:
Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=9o1E1DWJhgU

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 21:28 . Reden: Link filmpje toegevoegd. ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Heb je de drivers voor de tv-kaart ook al opnieuw geinstalleerd? Want als het ook opgenomen wordt heeft het in principe niks met je geluidskaart te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan ja, ik had het zelfde probleem met een andere TV kaart en had die daarom vervangen voor deze.

Misschien komt het van pas dat ik een 64-bit versie van windows vista gebruik.
Ik heb wel een gesplitste antenne, 1 coax kabel maakt een afstand van 2 meter naar de tv in de woonkamer, daar is alles goed. De andere gaat naar mijn computer via 2 dikke hirschman kabels, ik heb geen versterker.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:12:
Misschien komt het van pas dat ik een 64-bit versie van windows vista gebruik.
Misschien handig om dat soort dingen plus de complete specs van je systeem in de TS te vermelden. Van bijvoorbeeld veel Hauppauge kaarten is bekend dat ze problemen geven i.c.m. met x64 en 4GB geheugen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Nielson schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Misschien handig om dat soort dingen plus de complete specs van je systeem in de TS te vermelden. Van bijvoorbeeld veel Hauppauge kaarten is bekend dat ze problemen geven i.c.m. met x64 en 4GB geheugen.
Een lijstje bij die uitspraak is misschien wel handig. :)

Problemen kunnen o.a. storingen in het geluid zijn:
I have a triangular HVR-1110 card and I get sound distorsion (popping, cracking) from time to time in WinTV and its really annoying. It gets worse when I try Cyberlink PowerCinema. Is this a common problem and the reason why its on that non 100% working list?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn systeem specs ingevuld. Misschien hebben jullie daar wat meer aan :)
http://tweakers.net/gallery/sys/18015

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 12:52 ]

Pagina: 1