Afgelopen weekend de laptop van mijn lief een opfrisbeurt gegeven en opnieuw Vista geïnstalleerd. De laptop is een Asus X50VL met de volgende specs:
Na de install van Vista gooi ik dan braaf de drivers erop die zijn meegeleverd. Daarin heb ik 2 varianten gebruikt:
- De drivers van de bijgeleverde CD
- De meest recente drivers van de ASUS website.
Echter, na de install van de drivers start Vista op met een - hele - nerveuze mouse pointer (de pointer knippert en schakelt heel snel tussen idle en "in bewerking" met zo'n cirkeltje boven de pointer). Het gevolg is dat het lastig is om op de juiste plek te klikken, laat staan rustig naar het beeld te kunnen kijken
.
Na verschillende her-installs en versies van de ATI drivers blijf ik het probleem houden. Waar ik wel achter ben gekomen is dat 2 processen Ati2EVXX.exe lopen bij het opstarten.
1 voor de user, 1 voor "system". Deze laatste heeft een nogal hoog CPU verbruik. En als ik deze vriendelijk de nek omdraai in de taskmanager zijn de symptomen verdwenen en kan het systeem verder rustig doorwerken (en beter nog, mijn vriendin ook).
Zoals gezegd, andere versies van de ATI drivers lossen het probleem niet op, maar iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Merk ASUS Type X50VL-AP021C Processor Intel Pentium Dual-Core T2330 Besturingssysteem Legitieme Microsoft Windows Vista Home Premium Taal OS NL/UK/FR Processorsnelheid 1,6 GHz Geheugen 2 GB Geheugentype DDR2 667 MHz (PC-5300) Aantal modules 2x Aantal geheugen sloten 2x Schermtype ColorShine (WXGA, Glare Type) Schermresolutie 1280x800 Harde schijf 160 GB Rotatiesnelheid 5400 rpm Interface (harde schijf) SATA Geheugenkaartlezer 4-in-1 Card Reader (SD ○ MMC ○ MS ○ MS PRO) Diskettestation x Optische drive 8x Double Layer DVD+/-ReWriter Grafische kaart Mobility™ Radeon X2300 Fabrikant ATi |
Na de install van Vista gooi ik dan braaf de drivers erop die zijn meegeleverd. Daarin heb ik 2 varianten gebruikt:
- De drivers van de bijgeleverde CD
- De meest recente drivers van de ASUS website.
Echter, na de install van de drivers start Vista op met een - hele - nerveuze mouse pointer (de pointer knippert en schakelt heel snel tussen idle en "in bewerking" met zo'n cirkeltje boven de pointer). Het gevolg is dat het lastig is om op de juiste plek te klikken, laat staan rustig naar het beeld te kunnen kijken
Na verschillende her-installs en versies van de ATI drivers blijf ik het probleem houden. Waar ik wel achter ben gekomen is dat 2 processen Ati2EVXX.exe lopen bij het opstarten.
1 voor de user, 1 voor "system". Deze laatste heeft een nogal hoog CPU verbruik. En als ik deze vriendelijk de nek omdraai in de taskmanager zijn de symptomen verdwenen en kan het systeem verder rustig doorwerken (en beter nog, mijn vriendin ook).
Zoals gezegd, andere versies van de ATI drivers lossen het probleem niet op, maar iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?
No drama