Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hele leven lang luister ik al naar muziek met goedkope oordopjes die meestal bij een Mp3 speler/CD speler meegeleverd zijn, maar na die jaren ben ik toch maar aan het kijken voor "betere" oordopjes.

Nu heb ik mijn budget vastgesteld op €100, en heb ik de keuze uit een redelijk breed assortiment aan in-ears.

Een aantal van deze in-ears zijn:

- Bose in-ear
- Philips SHE 9850
- Shure SE110
- Sennheiser CX300

Nu heb ik de Bose in-ears gehoord, en deze klinken goed, en zitten ook goed in het gehoor, maar nu vroeg ik mij af of dat de in-ears van bijvoorbeeld Shure de oordopjes van Bose overtreffen op het gebied van geluidsdetail, en dan met name de diepe bass.

Graag hoor ik een aantal ervaringen, want ik vindt de keus gewoon bijzonder moeilijk om een goed setje te kunnen kopen (helaas kun je nou eenmaal niet in winkels de in-ears uittesten, met het oog op hygiëne).

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Veel zijn ook te spreken over de V-moda Vibe, deze is erg helder in de bass en het midden. De hoge tonen zijn ook absoluut niet slecht

SE110 zijn in ieder geval beter dan de Sennheiser. De Vibe komen denk ik hier toch wel boven

Edit:

Je kan eventueel ook kijken naar de SE210 van Shure, deze is voor 65 pond te krijgen in de UK bij advancedmp3players.co.uk Met de verzendksten meegerekend zit je op 100 euro. Bij deze webshop heb ik recentelijk ok mijn UE super fi.5 gehaald. Mocht je je budget op willen krikken naar 130 euro dan kan ik deze doppen aanraden.
De Super fi.5 staan boven de SE210 en de Vibes. De SE210 zul je nét boven of direct onder de Vibes kunnen plaatsen

Wat ik je ook aan kan raden is om rond te kijken op www.head-fi.com/forums Dit is toch wel 's werelds grootste (engelstalig) forum over portable audio en koptelefons

[ Voor 90% gewijzigd door Theo op 24-10-2008 23:09 ]

7400 Wp op het dak

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Persoonlijk als je dit budget hebt vastgesteld( wat in mijn ogen een vrij ruim budget al is! Zijn er een paar dingen overbodig en ook een paar dingen die ontbreken.

Ik zou al direct de Philips en Bose schrappen omdat het meestal de kwaliteit niet waarmaken voor de prijs die je ervoor betaalt( bass ja. De rest van de tonen meestal niet) Of ze zijn gewoon duur( bose) en leveren niet genoeg kwaliteit.

Als eerst zou ik graag ook nog wat informatie willen betreft je muziek voorkeur en ook vooral wat voor MP3 speler heb jij.

Ik heb nu bijvoorbeeld een Cowon D2(ja hij is stuk nu maar dat heeft niets te maken met mijn verhaal) Met de juiste instellingen is hier een mooie bass uit te halen. Ik gebruik ze in combinatie met de Creative EP-830. De combinatie is qua bass en prijs zeeeer goed te noemen. Met vrij basrijke nummers trillen ze bijna mijn oren uit. Maar ook kunnen ze mooi en subtiel zijn. Het enige nadeel is in dit geval is dat ze vrij goedkoop zijn :+ (26 euro bij de dixons.) Maar met mijn telefoon en mijn tijdelijk Iriver X20 is er geen lekker bassrijk of helder geluid uit te halen.

Bij een budget van 100 euro zou je ook kunnen kijken naar de CX400, CX500 en de CX 95 style( heb de andere varianten van de CX 95 gehad. Kan persoonlijk vertellen dat ze zeer goed zijn qua geluid en helder vooral!)

Ook merken als Vmode en naar de Q-jays of J-jays kun je kijken voor mooi bassrijk geluid.

Van dit rijtje zou ik zelf gaan voor de SE110. Waarom?, omdat ze bij reviews met een vrij mooi en helder geluid eruit komen en ze zien er gewoon kwaliteits vol uit! ( ook niet onbelangrijk)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zover ik hier gelezen heb is de Sennheiser CX300 vergelijkbaar met de Creative EP-630 of EP-830 (die goedkope ja)

In combinatie met m'n iPod classic (80GB) moet ik de bass-cut aanzetten om niet weg te trillen bij zware muziek, de bass freak heeft er zeker genoeg aan. Ook bij licht klassiek klinkt bij hoog volume nog erg goed vergeleken met mijn Sennheiser MX400 en default iPod dopjes. (ben niet zo'n audiofiel)

[ Voor 11% gewijzigd door Joolee op 24-10-2008 22:19 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joolee schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:11:
Zover ik hier gelezen heb is de Sennheiser CX300 vergelijkbaar met de Creative EP-630 of EP-830 (die goedkope ja)

In combinatie met m'n iPod classic (80GB) moet ik de bass-cut aanzetten om niet weg te trillen bij zware muziek, de bass freak heeft er zeker genoeg aan. Ook bij licht klassiek weet hij de juiste tonen wel te weergeven naar mijn idee. (ben niet zo'n audiofiel)
Vermoedelijk ligt de CX300 tussen de EP-630 en de EP-830 in. In mijn geval had de 630 nog een zeer fijne bass zelfs als je hem voluit zet. Maar de 830 heeft voluit gewoon een ronduit belachelijke bass. Wel nog fijn maar die gaat diep. :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
al eens naar Skull-candy gekeken? Ik heb er sinds een paar weken een set van en ben er erg tevreden over. Geen idee om eerlijk te zijn of ze in Nederland te koop zijn, ik heb ze uit de US meegenomen :)

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Bass is niet alles he jongens! Er wordt hier alleen maar gesproken over bass wat ook wel belangrijk, maar de rest is ook belangrijk. Iemand hier zegt dat phillips qua kwaliteit niet voldoet aan de shure's en de sennheiser. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik gebruik philipls dopjes van het type SHE9850 die gebruik maken van de armatuur techniek. Andere merken gebruiken dat voornamelijk in het hogere segment wat ook bij philips het geval is. Dat geeft over het hele geluidsspectrum best een goed geluid. Mijn ervaring met de sennheisers (want die heb ik ook gehad) zijn dat ze teveel bass hebben. Als je daarvan houdt, dan raad ik je die aan. De philips die ik nu heb verschillen qua midden en hoge tonen ietsjes van elkaar. Het lijkt erop dat de philips iets minder bass produceert (marginaal minder hoor). Voor mij ook teveel bass eigenlijk, maar jah...

Mijn volgende dopjes zullen van shure zijn, want daar zijn mensen over het algemeen goed over te spreken.

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie zeer waardevolle reacties.
Ik zal vandaag eens rustig gaan kijken welk model het beste bij mijn eisen past.

De mp3 speler die ik heb is overigens een iPod Touch 2G.

Edit:

Mijn lijstje is nu beperkt tot de volgende in-ears:

- Shure SE110
- Creative EP-830
- AKG K324P (heb hier veel goede dingen over gehoord)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 11:33 . Reden: Lijstje toegevoegd ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik neem aan dat je een budget hebt tot maximaal € 100, dus de dopjes mogen ook minder kosten.
Ik zou zelf kiezen voor de CX300, die heb ik nu namelijk ook. De kosten daarvan liggen tussen de € 35-40 dus dat past binnen het budget.

De vergelijking van de Sennheiser CX300 wordt vaak gemaakt met de Creative EP-630 of 830. Uiterlijk lijken ze ook veel op elkaar. Er zit echter wel een verschil in. Ik heb ze alledrie beluisterd op mijn Cowon iAudio D2 en er is een verschil ook al is het verschil niet heel erg groot.

Kan ook haast niet anders want er is ook een prijsverschil. De EP-630 kosten de helft van de CX300.
De EP-830 is echter een goed alternatief. Naar mijn idee heeft de EP-830 de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Voor € 27 zijn dit zeer goede dopjes.

Voor de rest geldt dat de dopjes afgestemd moeten zijn op de MP3 speler. De meegeleverde dopjes voldoen vaak niet. Dat is wel logisch. Heel dure dopjes op een relatief goedkope MP3 speler heeft ook geen zin. Bagger in = bagger uit. Daar kunnen super goede dopjes niets aan verbeteren. Sterker nog, bij een "slechte" speler zul je met goede dopjes de mankementen merken.
Ook zul je het verschil tussen MP3 en lossless beter horen. Kortom, het kopen van goede dopjes heeft ook nadelen! :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 04:01:
Bedankt voor jullie zeer waardevolle reacties.
Ik zal vandaag eens rustig gaan kijken welk model het beste bij mijn eisen past.

De mp3 speler die ik heb is overigens een iPod Touch 2G.

Edit:

Mijn lijstje is nu beperkt tot de volgende in-ears:

- Shure SE110
- Creative EP-830
- AKG K324P (heb hier veel goede dingen over gehoord)
Ik kan je uit persoonlijk ervaring vertellen dat de Creative als hij eenmaal in is gespeeld en je hebt je MP3 speler goed afgesteld( niet geheel onbelangrijk in dit verhaal! ) De AKG eruit blazen aan alle kanten zeker voor de prijs. Ik heb 50 euro betaal voor de AKG en ze voelen en ze zien eruit als een veredelde EP630. Maar dan voor het bedrag dat je betaald voor de Sennheiser. Ik voelde mij bedrogen uitkomen. Al zaten ze wel beter met de rubbertjes want het materiaal was ruwer. Wat ervoor zorgt dat tijdens het zweten( lees sporten in de sportzaal) ze beter in bleven zitten dan de EP630

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks eens shoppen voor de Creative EP-830. Deze zien er zeer interessant uit, en voor €27 moet je ze denk ik zeker niet laten liggen.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
D-Jays ?
ik hoor best veel positieve dingen over Jays.
heb er alleen zelf geen ervaring mee.
of Sound magic PL-30 ?
http://www.head-fi.org/fo...le-bass-earphones-323413/
en die zijn maar 20 dollar op focalprice

Verwijderd

Ik zou sowieso de CrossRoads MylarOne X3 Earphone kopen, uit singapore :P
Ik gebruik zelf deze dopjes nu al 1,5 jaar en ze zijn echt super voor een mooie prijs, $57

http://jaben.net/shopping.html

succes met je keuze ;)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09
Ook de Etymotic ER-6i is een goed setje, hoewel de 100 euro grens daar soms, maar zeker niet altijd, wordt overschreden. Deze hebben geen overdreven laag (Het woord bass moet ik echt van kotsen na het lezen van dit topic) maar hebben wel een gedetailleerder en eerlijker geluid dan de andere oorodpjes in dit topic, zover ik die gehoord heb. Shure heeft me nog nooit bevallen en de Sennheisers zijn geen match voor de Ety's. Jays is ook een goed merk, maar ik denk niet dat de D-Jays het niveau van de Ety's kunnen halen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Toen ik zocht voor goede in-ears onder de 100 euro heb ik heel veel reviews gelezen en kwam ik tot de conclusie dat de Sennheiser CX95 de beste keuze was, dus kijk daar iig ook even naar :)

• quieres
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 10:13
Avalaxy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:01:
Toen ik zocht voor goede in-ears onder de 100 euro heb ik heel veel reviews gelezen en kwam ik tot de conclusie dat de Sennheiser CX95 de beste keuze was, dus kijk daar iig ook even naar :)
Zijn hele fijne in-ears, ben er erg tevreden mee :) Ik heb ze paar maanden geleden voor 50 euro + rentepunten gekocht via postbank.nl... Topactie was (of is) dat, voor de rest zijn die rentepunten namelijk vrij nutteloos :P

• Michel 023
  • Laatst online: 27-03 10:49
Ook ik heb de CrossRoads MylarOne X3 Earphone gekocht.
Niet te verwarren met de CrossRoads MylarOne XB Earphone.
Deze laatste heeft veel meer bas. De X3 is volgens de reviews veel subtieler.

Gebruik ze nu inmiddels ruim een jaar.
Ben over de CrossRoads X3 in combinatie met mijn Meinzu zeer tevreden!
Echte aanrader. Veel voller geluid dan bijvoorbeeld Creative EP-630 die we ook in huis hebben.
Ben geen kenner, maar je kunt gewoonweg meer horen!

Michel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Creative EP-830 en de Bose In-Ears gekocht, en vindt de Bose toch wat fijner in het gehoor liggen.

Het zijn niet echt in-ears, en toch komt er een mooi geluid uit. Helaas lekken ze wel wat geluid naar buiten, maar dit is niet zo'n probleem, aangezien ik mijn iPod toch nooit zo hard zet.

• andyy
als er geluid lekt dan komen de dopjes niet goed naar voren.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topickaping is niet de bedoeling. Daarnaast is GoT geen afhaalchinees voor aankoopadvies. Als je advies wilt, graag een eigen topic openen, volgens Het algemeen beleid

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 12-01-2009 18:13 ]

• andyy
kijk op head-fi.org
wat is je budget ?

[ Voor 44% gewijzigd door een moderator op 12-01-2009 18:13 ]

Pagina: 1