Hallo,
mijn probleem: ik kan geen mappen sharen vanaf mijn wireless minilaptop.
even wat feiten
In ons studentenhuis het volgende:
vanuit modem gaat kabel naar een sitecom 8poorts-switch.
vanuit deze switch gaat internet door het huis.
in mijn kamer heb ik een linksys wrt54g router.
DHCP is uitgeschakeld. ping van mijn linksys router valt binnen range van de provider-modem.
Vanuit mijn linksysrouter gaat kabel naar laptop met WinXP Home.
daarnaast draadloos naar mijn Asus EEEPC 901 met WinXP Home.
mappen/bestanden van mijn grote laptop (wired connected) zijn zichtbaar op mijn minilaptop (wireless).
Mijn wireless minilaptop is wel zichtbaar in het netwerk vanaf mijn wired laptop maar ik krijg "GEEN TOEGANG" wanneer ik mappen wil bekijken.
windows firewalls zijn op beide laptops uit. beide laptops hebben avira premium security suite. bij beide laptops de avira firewall "file sharing" toegestaan. Heb bij beide laptops in safe-mode gekeken naar security en rights rondom mappen delen. maar daar kan ik gebruikers van buiten die bepaalde safe-mode laptop geen rechten geven.
ik heb ook "bestands- en printerdeling" en "cliënt voor microsoft netwerken" bij de netwerkadapters van beide laptops gedeïnstalleerd en via netwerk wizzard opnieuw geïnstalleerd.
ik heb ook de netwerk-wizzard voor thuisnetwerk bij beiden herhaaldelijk doorlopen.
daarbij getest met "computer heeft internet via gateway of andere computer" EN met "computer heeft rechtstreeks internet of via hub". beide instellingen hebben op beide laptops geen positief resultaat.
IP's liggen in de range van de modem.
grote wired laptop IP: 192.168.1.13
wireless minilaptop IP: 192.168.1.8
laptops kunnen elkaar NIET pingen.
nogmaals mijn probleem:
wireless laptop is wel zichtbaar in netwerk, maar kan geen mappen delen.
wired laptop kan dit wel.
iemand nog oplossingen/tips? heb een hoop gegoogled, maar vind allemaal dead-ends.
groet,
frank
mijn probleem: ik kan geen mappen sharen vanaf mijn wireless minilaptop.
even wat feiten
In ons studentenhuis het volgende:
vanuit modem gaat kabel naar een sitecom 8poorts-switch.
vanuit deze switch gaat internet door het huis.
in mijn kamer heb ik een linksys wrt54g router.
DHCP is uitgeschakeld. ping van mijn linksys router valt binnen range van de provider-modem.
Vanuit mijn linksysrouter gaat kabel naar laptop met WinXP Home.
daarnaast draadloos naar mijn Asus EEEPC 901 met WinXP Home.
mappen/bestanden van mijn grote laptop (wired connected) zijn zichtbaar op mijn minilaptop (wireless).
Mijn wireless minilaptop is wel zichtbaar in het netwerk vanaf mijn wired laptop maar ik krijg "GEEN TOEGANG" wanneer ik mappen wil bekijken.
windows firewalls zijn op beide laptops uit. beide laptops hebben avira premium security suite. bij beide laptops de avira firewall "file sharing" toegestaan. Heb bij beide laptops in safe-mode gekeken naar security en rights rondom mappen delen. maar daar kan ik gebruikers van buiten die bepaalde safe-mode laptop geen rechten geven.
ik heb ook "bestands- en printerdeling" en "cliënt voor microsoft netwerken" bij de netwerkadapters van beide laptops gedeïnstalleerd en via netwerk wizzard opnieuw geïnstalleerd.
ik heb ook de netwerk-wizzard voor thuisnetwerk bij beiden herhaaldelijk doorlopen.
daarbij getest met "computer heeft internet via gateway of andere computer" EN met "computer heeft rechtstreeks internet of via hub". beide instellingen hebben op beide laptops geen positief resultaat.
IP's liggen in de range van de modem.
grote wired laptop IP: 192.168.1.13
wireless minilaptop IP: 192.168.1.8
laptops kunnen elkaar NIET pingen.
nogmaals mijn probleem:
wireless laptop is wel zichtbaar in netwerk, maar kan geen mappen delen.
wired laptop kan dit wel.
iemand nog oplossingen/tips? heb een hoop gegoogled, maar vind allemaal dead-ends.
groet,
frank