Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Hardware installeren zonder autodetect*

Pagina: 1
Acties:

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021
Hallo allen,

Dit is mijn eerste post hier dus vergeef me als het verkeerd staat.

Ik ben wat aan het prutsen geweest om wat hardware aan de praat te krijgen. Eerst moet ik een USB serieel converter installeren. Nadat dit gelukt was kwam er zo'n hardware wizzard. Ik heb toen ergens aangevinkt dat ik die wizzard niet weer wil krijgen.
Dat was natuurlijk dom! Als ik nu de hardware op een andere USB poort aansluit krijg ik wel te zien dat de USB serieel converter werkt maar de andere driver kan ik dus niet meer installeren.

Weet iemand hoe ik die wizzard weer terug krijg? Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in je device manager (de snelste manier om daar te komen is Windowskey + Break en dan naar de hardware tab te gaan). Hier kun je vervolgens de driver updaten of verwijderen.

• JOK
Dat heb ik al eens geprobeerd. Dan kan ik de USB-serieel converter opnieuw installeren maar die andere wizzard krijg ik niet meer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke wizard bedoel je dan? Na het installeren wordt automatisch een compoort toegewezen, eventueel kun je die bij de eigenschappen aanpassen. Ik kan me niet bedenken waar je verder een wizard voor nodig hebt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Hij doelt op de wizard om dat ding űberhaupt te installeren.
Terw_Dan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:30:
(de snelste manier om daar te komen is Windowskey + Break en dan naar de hardware tab te gaan)
Hmm, dank! Die hotkey kende ik nog niet. ;)

• JOK
De wizard voor de hardware die achter de USB--> serieel converter zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JOK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:32:
Dat heb ik al eens geprobeerd. Dan kan ik de USB-serieel converter opnieuw installeren maar die andere wizzard krijg ik niet meer.
En als je die uit het apparaatbeheer verwijdert, dan zou die weer om drivers moeten gaan vragen.

Over wat voor stuk hardware hebben we het eigenlijk?

• JOK
Het gaat om een programmer voor microcontrollers.

Deze bestaat dus uit twee delen.

1. de USB-->serieel converter
2. de programmer

de 'instal harware driver wizard' voor de programmer komt niet meer.
Als ik de driver voor de COM-poort verwijder en opnieuw installeer dan komt de wizard voor de programmer niet meer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over hardware maar software - je meldt zelfs nergens exact om welke converter, welke drivers etc het gaat.

Ik verplaats voorlopig in ieder geval naar Windows Clients - maar zorg ervoor dat je wel volledige info post mbt exact welke Windows versie, exact welke driverversies je probeert te installeren etc. Anders kunnen wij je niet exact helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

• JOK
Mijn OS is XP sp2.
Wat voor driver het precies is heb ik geen verstand van. Het gaat er alleen om hoe ik die wizard weer terug kan krijgen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
JOK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:41:
[...]

De wizard voor de hardware die achter de USB--> serieel converter zit.
Zoals al eerder gezegd volg ik nog steeds niet welke wizard. Als dat ding geinstalleerd is heeft ie een compoort. Die selecteer je binnen het programma en gaan..

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:44:
[...]

En als je die uit het apparaatbeheer verwijdert, dan zou die weer om drivers moeten gaan vragen.
Wat Terw zegt, booten en dan komt de wizard weer :)

• JOK
Ik ben bang dat ik Russisch spreek.

De hardware bestaat dus uit twee delen!! Er zijn dus 2 drivers nodig!!

De eerste (converter) werkt uitstekend.

Van de tweede driver krijg ik dus die wizard niet meer.

Ik hoop dat ik duidelijk ben zo.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix :)

Je kan ook handmatig zelf de driver installeren via Add/Remove hardware.

Maar bovenal zou ik als eerste eens zorgen dat je alle verborgen apparaten ook weergeeft in apparaatbeheer nadat je in een commandprompt
devmgr_show_nonpresent_devices=1
hebt ingeklopt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1