[JS/JMACX] Amino + VOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vrij specifieke vraag. Ik ben al een flinke tijd bezig VOD (Video On Demand) werkend te krijgen op een Amino icm Windows Media Services 9.0 en IIS6, ASP2.

So far so good:
-Directory Listing - gebruik een module van mvolo.com, waarmee ik de inhoud van een dir kan weergeven
-Streaming: van Media Server naar een PC-client: gaat prima over RTSP en MMS

Enige wat niet lukt is op de Amino de AVMedia class zo ver krijgen de stream te openen. Uit de documentatie en voorbeelden heb ik dit gevonden:

JavaScript:
1
AVMedia.play('type=VOD;src=rtsp://url/bestand.wmv;servertype=mediabase;eomfreeze=no;')

Dit maak ik door een Javascript Document.Write op basis van de variabelen die mn ASP C# script invult. Dat gaat allemaal goed, resultaat:

HTML:
1
<a href="" onclick="AVMedia.Play('type=VOD;src=rtsp://192.168.110.121:554/ondemand/docu/pauw_witteman/0908.wmv;servertype=MediaBase;eomfreeze=no;unloadvideo=yes;');">0908.wmv hoi!!</a>

Echter, zodra ik dit weergeef op de Amino 110 en ik klik op de link, herlaad deze de pagina en gebeurt er niets. Mijn concrete vragen zijn dus:

Wat in te vullen bij servertype? MediaBase, ncube, eona, oracle of bitband. Ik maak gebruik van RTSP
Reageert de Amino Opera browser op de OnClick="" commando's?

Mijn log in de MediaServer blijft leeg, dus het lijkt erop dat de Amino geen request doet richting Windows Media Services om de stream op te vragen.

It's driving me crazy! Hulp wordt zeer op prijs gesteld.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het probleem zit hem in je <a> tag. Probeer het eens in een <label> te steken (en maak hem op via css zodat hij zich als een link gedraagt). Dan zal hij de javascript gewoon uitvoeren zonder de pagina te herladen.

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 24-10-2008 15:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Op een label reageert de Amino totaal niet. Ook heb ik al <button></button> geprobeerd.

[ Voor 79% gewijzigd door noes op 24-10-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

En als je nou in js de preventDefault function bind aan je <a> click event?

Moet je overigens wel ff kijken naar de ondersteuning in verschillende browsers (of een js lib gebruiken als jquery).

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Oknever did that.. Maar ik ga es op onderzoek. De Amino draait op Opera, dus qua JS ondersteuning zit dat vrij goed. Morgen ga ik weer aan de slag, i'll keep you posted! Alvast bedankt voor de input, lukt t niet ga ik de mensen van Amino en Opera ef lekker storen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Tis inmiddels gelukt, deels met jullie input (waarvoor dank) deels met verder rommelen:

<a onclick="AVMedia.Play('type=VOD;servertype=MediaBase;src=mms://172.16.35.1:554/ondemand/docu/pauw_witteman/0908.wmv;eomfreeze=no;unloadvideo=yes;'); VideoDisplay.SetAlphaLevel('0'); Browser.Lower; ASTB.DefaultKeys('true'); return false;" href="">0908.wmv</a>

Dit is mn anchor linkje nu :)

Nu nog trickplay werkend krijgen, fastforward/rewind/pause/play/stop dus. Iemand daar ervaring mee? heb de juiste knoppen al aan de juiste functies gebind, maar echt pakken doet ie het nog niet.

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 29-10-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

Sorcerer8472

Mens sana?

De AmiNET110 speelt toch geen WMV af? Ik dacht dat dat pas vanaf de 125 kon.

Maargoed, heeft Amino geen software development kits met examples hiervoor?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als <a href="#" ook even invoegen :)

En idd die return false;

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Sorcerer, je hebt gelijk, het is ook een 125. Verder verschillen ze maar weinig. Snake, href="" doet hetzelfde, staat helemaal aant einde.

Thnx voor de input. RTSP heb ik alleen nog niet werkend, want dan kan ik trickplay (FF enz) gaan toevoegen. Ik heb de mensen van Amino maar gemaild, want de JMACX is daar erg vaag over. Ik zal hier wel een post toevoegen als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Ok dit is dus inmiddels (al een tijdje geleden) gelukt. Mocht iemand hier mee aan de slag gaan, kan je me een PM of mail sturen, dan heb ik codes voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

Sorcerer8472

Mens sana?

hehe, lekker het topic omhoog schoppen hè :P

Ik heb trouwens gezien dat er op videolan.org (in de fora) ook een hoop info staat over deze kastjes. Dus mocht iemand op zoek zijn: daar kun je ook terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-04-2009 15:49 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
noes schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:25:
Ok dit is dus inmiddels (al een tijdje geleden) gelukt. Mocht iemand hier mee aan de slag gaan, kan je me een PM of mail sturen, dan heb ik codes voor je.
"mail/dm me" is ongewenst; Je bedoeling is goed maar je doet zo natuurlijk nogal het nut van een forum teniet ;) Als je code hebt die je kunt/wilt delen; post 't dan gewoon hier. Wil je 't niet delen, hou 't dan voor jezelf maar ga mensen dus niet uitnodigen je er voor te mailen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
OK excuus daarvoor. A.s. dinsdag zal ik ff snippets plaatsen van de JMACX code. Mij leek pm wel ff handig, aangezien ik dan wellicht wat extra uitleg kan geven.

Pagina: 1